Afvoeren van Zaagsel?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Afvoeren van Zaagsel?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 08:25

He Bokkers,

Wie van jullie staat er op zaagsel??? En hoe wordt dat dan afgevoerd?? En wat zijn daar de kosten van???
Wij staan met nog een aantal mensen op zaagsel op stal, alleen de stalhuur wordt daardoor iedere keer weer hoger omdat het zaagsel niet kan worden afgevoerd, en waar dan wel kan is dat erg duur.
Wij staan op halfpension, dwz dat je voor je eigen vooer en stal zorgt. Er wordt wel voor je gevoedr als je het klaar hebt staan.
En wij staan dus op zaagsel met een paar andere, maar het is gewoon niet te betalen dus ik ben nu op stro gaan staan.
Kunnen jullie mij info geven over hoe het bij jullie gaat met zaagsel?? Hoe duur enzo en waar heen??

Alvast bedankt,

groetjes van Jessica



Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:29

Ik had mijn paard ook op zaagsel toen ik nog met het paard thuis stond.
Ik geruikte grof wit zaagsel ik bracht het gewoon naar de boer te verderop voor 2 keer in het jaar een kratje bier. Haha! Maar de meeste boeren willen het niet meer hebben omdat het niet goed verterrt op het land Scheve mond

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 10:12

Thanx....
Ik hoorde laatst ook dat het naar een of andere verbtanding kan, weet iemand daar iets van????????

Groetjes van Lennie

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:15

mijn verzorgpaard staat ook op zaagsel.
we doen het in een container en die wordt opgehaald. ik weet het verder ook niet precies.

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:22

bij manegebedrijven waar bijvoorbeeld corsten de mest op komt halen, daar gooien ze stro en zaagsel mest gewoon door elkaar heen, geen probleem !!!
maar als je het niet afgevoerd krijgt, is het misschien een idee om ze op KOOLZAADSTRO te zetten ,dit is gehakselt koolzaadstro, werkt precies hetzelfde als zaagsel, stoft niet, ze eten het niet, en het belangrijkste, het is stro en mag zo met de mestafvoer mee, en het verteerd supersnel, ik gebruik het thuis ook en mijn mesthoop......daar groeit alles als kool!! haha spap doet daar al een paar jaar pompoenen en courgettes en van dat soort gerei planten , die dingen worden echt supergroot
maar goed ik drijf af, de mest van koolzaad dat is gewoon hele goede mest, vrienden van mijn ouders komen wel eens grote vuilniszakken met mest halen voor hun tuin!
als je het wilt gaan gebruiken moet je gewoon ff de fouragehandels bij jou id buurt bellen of ze het hebben ,

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:20

ja koolzaadstro is echt super, ik gebruik het dus ook al heel erg
lang en het is zoveel fijner als gewoon stro.
Het mestbedrijf haalt het gewoon weg.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers