hoe krijg je vet van je buik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

hoe krijg je vet van je buik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:35

daar is dus de allerenige plaats waar ik vet heb zitten.

van buikspieroefeningen gaat je vet dus echt niet weg. want onder dat laagje vet zit dus een hele strakke buik (eigenlijk lelijk zelfs maar ja dat krijg je van veel springpaarden rijden en regelmatig spinning)

maar nu zit er al sinds een tijdje een laag vet over. en dat is nog lelijker. wat doe ik hieraan?

x yvon

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:30

Hmm dat vraag ik mijzelf ook al af. Van buikspier oefening krijg je wel buikspieren, maar door een laagje vet zie je ze niet eens.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:33

gezonder eten , en "zweetsporten" doen, zoals enkele malen per week 10 tot 20 minuten joggen /steppen/snelfietsen
van buikspier oefeningen gaat idd het vet niet weg.
van veel doorzitten krijg je ook veel buikspieren, van paarden springen daar hebk nooit van gehoord dat je daar buikspieren van krijgt

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:56

Vet moet je verbranden met duursporten ja. Tis niet zo dat met veel rennen je vet op de benen verbrand en met gewicht heffen vet op de armen. Je lichaam 'doet maar wat'.
Heb het toevallig pas aan de fitnessman van de fitness tent gevragen Haha!
Wil wel even kwijt dat snelwandellen beter is dan joggen, minder belastend voor gewrichten en meer inspannend.Vind het ook veel lekkerder persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 17:02

met het springen gebruik (ik dus) wel degelijk mijn buikspieren. probeer maar eens te voelen als je aan het springen bent. hoe wil je ook met slappe buikspieren jezelf in de houding houden boven de sprong?

x yvon

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:05

Unitas schreef:
Wil wel even kwijt dat snelwandellen beter is dan joggen, minder belastend voor gewrichten en meer inspannend.Vind het ook veel lekkerder persoonlijk.


ik vind dat snelwandelen er altijd zo grappig uitzien. Net een waggelend eendje Tong uitsteken
Is het trouwens moeilijk om die techniek onder de knie te krijgen?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:16

wat voor buikoefeningen gewoon kennen/doen jullie dan?
gewoon zonder apperaten.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:19

sit-ups

heel vervelend

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:28

wat zijn dat?:D

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:11

Bodien schreef:
sit-ups

heel vervelend


ow ow ow vreselijk zwaar is dat Haha!
maar je voelt je buikspieren dan wel echt he!
na een paar ben ik de moed al kwijt Bloos
ik hou zoiets trouwens ook nooit lang vol, doe ik het een paar dagen en dan niet meer
maar ik ben nu al wel 2 weken bezig met lenigheidsoefeningen, als ik rechtop stond en voorover bukte, kwamen m'n vingers maar tot halverwege m'n schenen Bloos. terwijl iedreeen altijd zo zo'n vingers tot op de grond krijgt. dat wil ik ook kunnen Clown

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:13

beautyfull_mickey schreef:
wat zijn dat?:D


plat liggen op je rug, je handen onder hoofd.
en dan steeds met je bovenlichaam omhoog komen en weer terug
tenminste, dat noem ik sit-ups.
je voelt daarbij echt vreselijk je buikspieren.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 02:09

SharirBobby"]
[quote="Bodien schreef:
sit-ups

heel vervelend


ow ow ow vreselijk zwaar is dat Haha!
maar je voelt je buikspieren dan wel echt he!
na een paar ben ik de moed al kwijt Bloos
ik hou zoiets trouwens ook nooit lang vol, doe ik het een paar dagen en dan niet meer
maar ik ben nu al wel 2 weken bezig met lenigheidsoefeningen, als ik rechtop stond en voorover bukte, kwamen m'n vingers maar tot halverwege m'n schenen Bloos. terwijl iedreeen altijd zo zo'n vingers tot op de grond krijgt. dat wil ik ook kunnen Clown
[/quote]

Hahaha ik kom ook niet verder dan dat *LOL*
Toevallig...ik ben nu ook sinds een paar daar met lenigheidsoefeningen bezig

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 06:31

Een dunschiller wil ook wel helpen als je een dikke buik hebt. Tong uitsteken

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:46

vonneke schreef:
met het springen gebruik (ik dus) wel degelijk mijn buikspieren. probeer maar eens te voelen als je aan het springen bent. hoe wil je ook met slappe buikspieren jezelf in de houding houden boven de sprong?


Ik heb toch echt altijd last van mijn rúg! Door het regelmatig dressuren (incl doorzitten) heb ik een lekker strak buikje (onder een laagje vet ja), maar als ik ga trainen zit ik meestal ietwat verlicht (niet echt los van het zadel) en dan gebruik ik toch echt mijn rugspieren... Met springen hetzelfde. Omdat je lichaam voorover gebogen is hoef je je buikspieren niet extreem aan te spannen om in die positie te blijven, zou je dat wel doen dan kukel je voorover. Je rugspieren moet je juist aanspannen om te blijven 'zweven'.
Nu is paardrijden sowieso een inspannende krachtsport, had ik nooit gedacht, maar ik heb er ontzettend veel baat bij om meer met gewichten te oefenen, dus je zult van alle takken wel buikspieren krijgen Lachen

Over dat vet: ik heb geen idee hoe je er vanaf komt. Ik vind het wel best. De buik & kont zijn bij een vrouw nou eenmaal de plaatsen waar meer vet voorkomt. Dat zou dus lijnen betekenen, maar dat heb ik er niet echt voorover want dan val ik zomaar een kilo af en ik weeg al zo weinig Lips are sealed

Ow en lenigheidsoefeningen zijn écht fijn. Ik ben van nature vrij lenig, maar ik voel me veel fijner als ik m'n been in m'n nek kan leggen (bij wijze van spreken) dan wanneer ik zo'n hark ben. Maar da's offtopic he?