wie van jullie bokkers heeft een sportpaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

wie van jullie bokkers heeft een sportpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 18:04

hoi!
ik wou eens weten wie van jullie bokkers een sportpaard heeft, bv met een bwp of kwpn pa of ma en dan een niet gekende pa of ma. mijn paardje is een sBs, een belgisch sportpaard, ik weet niet of er nederlandse sportpaarden bestaan.
wie ook zo een paard heeft of er info of allerlei overweet, zet je reactie hier gerust maar neer!

groetjes!
Tlove

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:03

et klinkt misschien raar maar ik heb een arabisch volbloed en dat is echt een sportpony!!!!1 :j:j

Live,LOve,'ndLaugh

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 20:21

hehe wat tof!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:34

Ik denk dat een goed gebouwde pony die mee loopt met wedstrijden een sportpaard is!

En als anderen dit met mij eens zijn, zijn er heeeel veel mensen met sportpaarden!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:38

Ja,er zijn op bokt zoveel met sportpaarden...!

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:40

Wat is precies een sportpaard in jouw definitie?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Supernicky

Berichten: 139
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:24

Mijn paardje is ook wel een sportpaard.. Haha! een kwpnér maar dan met een welgekende vader..

Ik HoU vAn MiJn DrEsSuUrKaMpIoEnTje NiCkY!!

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:18

ik vind de term SPORTPAARD zo dom, want dan klinkt het echt alsof je je paard alleen hebt om wedstrijden mee te rijden en niks anders er mee doet. Ik ken een meisje en als die iest anders wil doen met d'r pony dan dressur krijgt ze meteen van d'r moeder te horen: nee het is een luxe sportpony straks krijgt ie nog wat... blablabla (mijn moeder is af en toe ook zo) en ik denk dat als een paard "sportpaard" word genoemd daar niet blij of trots op hoeft te zijn want recreatie paarden die lekker in de bossen mogen lopen en springen enzow zijn blijer dan paarden die in de "krul" moeten en overal naartoe worden gesleept voor wedstrijden. Niet dat ik helemaal tegen dressuur ben hoor (ik rijd zelf ook om de week een wedstrijd in de m1 Haha!) maar ik probeer elke dag wat anders te doen met ardon, springles op vrijdag dressur op dinsdag maandag longeren woensdag niks (vrijheiddressuur ofzow) donderdag gewoon rijden in de bak (dressuur) en zondag wedstrijd en anders een buitenritje , en zaterdag weer les. Ik hoop dat meerdere zo doen, en niet alleen trainen want als je teveel train lukt het op een gegeven moment niet meer . vraag maar aan luna_cockie op bokt Haha!
Laatst bijgewerkt door ardonnypony op 23-06-03 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:18

amen *LOL*

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 15:27

wat ik bedoel met een sportpaard is een ras. zoals kwpn en zo. het is alleen een gekende vader of moeder (bv bwp) met een ongekende vader of moeder, omdat die 2de dan niet echt een 'ras' is en het eerste wel wordt dat paard een portpaard. bv een belgisch sportpaard. sBs

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 15:28

De " Société d'Encouragement pour l'Elevage du Cheval d'Armes - Vereniging ter Bevordering van het fokken van het Legerpaard " wordt opgericht in 1920.Haar doel is de fokkers aan te moedigen tot het fokken van een paard dat voornamelijk zal gebruikt worden door het Belgisch Leger.

Het fokken van het Legerpaard kent een moeilijk debuut, de concurrentie komt vooral van het Frans zadelpaard dat erg gesteund wordt door de "Haras Nationaux".

Nochtans zijn er enkele fokkers in de schoot van de Vereniging die, beïnvloed door de markt van die tijd, een legerpaard en ook een vrijetijdspaard fokken. Vanaf 1930 vermindert de afzet sterk door de motorisatie van het leger en van het transport. In die tijd ook verandert de vereniging haar naam en wordt "Het Belgisch Halfbloed" dat er zich op toelegt lichtere paarden te fokken die eleganter en "levendiger" zijn door verervers te gebruiken die "meer bloed voeren".

Door de Tweede Wereldoorlog worden de aktiviteiten van de Vereniging sterk ingekrompen : er worden gelukkig toch nog veulens ingeschreven. Een nieuwe aanpassing wegens de omstandigheden is noodzakelijk, de eisen van de bezetter en de noden van het Belgisch kliënteel zetten de fokkers ertoe aan een nieuwe richting in te slaan : het fokken van menpaarden. De inbeslagnames door de bezetter doen het aantal en de kwaliteit van het Belgisch Halfbloedpaard erg dalen en na de Tweede Wereldoorlog blijven et slechts enkele merries over en enkele dravershengsten : de fokkerijen dienen dus nieuw leven ingeblazen te worden en zij die nog bestaan moeten verbeterd worden en bij de fokkers dient interesse opgewekt te worden voor het fokken van het Halfbloed.

De bloei van de ruitersport, zowel in België als in het buitenland zet de fokkers ertoe aan hun fokkerij te verbeteren (of op te richten) door buitenlandse merries en ook hengsten van kwaliteit, en veelal ook van befaamde afstamming, in te voeren( meestal uit Frankrijk maar ook uit Engeland, Ierland, Duitsland...) : zij gaan de kern vormen van de fokkerij van het moderne sportpaard.

Als beloning voor de geleverde inspanningen en voor de bereikte resultaten, het werk van een halve eeuw , wordt onze Vereniging gelauwerd en krijgt in 1967 de titel "Koninklijke Vereniging".

Beter bekend sinds 1991 als « Stud-Book sBs » start onze vereniging op dat moment met een ambitieus programma zowel op zootechnisch gebied als op dat van de communicatie.Het begrip prestatie is prioritair geworden en de keuze van de verervers draconisch, Stud-Book sBs stelt ter beschikking van haar fokkers een geheel nieuw paspoort dat spontaan de goedkeuring kreeg van het Ministerie van Landbouw, de Nationale en Internationale Ruitersport Federatie, de Wereldfederatie van Stud-Books en alle buitenlandse fokinstanties :het alom gekende « Blauw BOEKJE sBs » waarvan reeds 10.000 exemplaren in omloop zijn.

Bij het ingaan van dit derde millennium neemt sBs een gewaagde stap met haar data-base integraal en volledig gratis ter beschikking te stellen van de internauten van de ganse wereld

Deze nieuwe techniek stelt eenieder in staat het opmaken van een fokdossier van zijn sBs veulens stap per stap te volgen, de stambomen van meer dan 40.000 sportpaarden « in te klimmen », de prestaties ervan te analyseren, de programma’s en de resultaten van de wedstrijden te doorlopen, enz… zonder uit het oog te verliezen dat op deze wijze ook de banden die ons binden dichter kunnen aangeknoopt worden.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 12:33

nog steeds niemand, of zie je het niet zitten, hetgeen hierboven te lezen Haha!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:44

dat alleszins niet. de term sportpaard is idd een beetje ongelukkig geformuleerd. ik denk dat jij toch meer geïnteresseerd bent te weten of er nog SBS'ers rondlopen op bokt. KWPN's zal je meer als genoeg vinden Knipoog
en ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten of er nog sbs op bokt zit Haha!

Enya - Daya :-)

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 13:59

ewel, das dat dat ik vraag, nog mensen met sBs. en voluit sportpaard.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:40

neen. jij vroeg met een bwp, kwpn, maar niet met ans in de afstamming. kan je de titel nog aanpassen?
sbs staat niet voor sportpaard (societeit belgisch sportpaard). dus voor een verzamelnaam van de belgische sportpaarden. aangezien dit een groeiend, niet vast stamboek is met veel invloeden moet je dus preciezer en vollediger zijn Lachen
wie heeft hier een SBS?? *LOL*

Enya - Daya :-)


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:19

ehm.....een sportpaard hoeft niet per se een slank paard te zijn hoor! want loulou hier op bokt heeft een fjord en die loopt SGW!

Live,LOve,'ndLaugh

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:25

ik heb ook een sportpaard namelijk een draver. ze is mijn nummer 1!!!!
we hebben al een veulentje van haar (die is nu dik 2 maanden) en die ziet er echt goed uit!

Utah is mijn topper!!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:23

Margon schreef:
ehm.....een sportpaard hoeft niet per se een slank paard te zijn hoor! want loulou hier op bokt heeft een fjord en die loopt SGW!


mijn loulou is anders kei slank hoor Boos! Haha!


maar ik wilde net zeggen dat ik loulou ook wel een beetje een sportpaard vind, maar je was me net voor Haha!

Vidaltje

Berichten: 152
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:38

Ik heb een sportfjord Haha! haha in muhn dromen

Greetz alyssa & vidal

* Vidal de straatzuigende bi0bak Haha! Vraag er maar niet naar Bloos *
Western zadel te koop..

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:44

Ik heb een draverhengst die in de koersen loopt, dat vind ik een pure atleet!

Extremely rare and Beyond Compare

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:26

Ik heb een 'sportpony' Knipoog
Ik rijd wedstrijden met haar in de L1, en nog geen springen dat komt misschien nog wel. Haar vader is Hatatitla van de Leliaard en is ook naar het EK van pony's geweest (wanneer weet ik niet iig 2 jaar geleden nog) en haar moeder is Mooney van de Zoonehoeve en mocht ook naar het Ek alleen kreeg ze toen een blessure. Ik ben benieuwd of jullie een van de 2 kennen, maar ik denk haast van niet, Connemara is niet zo'n bekend ras (terwijl ze eigenlijk harstikke goed zijn in alle sporten!!)

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:38

Jamy schreef:
Ik heb een 'sportpony' Knipoog
Ik rijd wedstrijden met haar in de L1, en nog geen springen dat komt misschien nog wel. Haar vader is Hatatitla van de Leliaard en is ook naar het EK van pony's geweest (wanneer weet ik niet iig 2 jaar geleden nog) en haar moeder is Mooney van de Zoonehoeve en mocht ook naar het Ek alleen kreeg ze toen een blessure. Ik ben benieuwd of jullie een van de 2 kennen, maar ik denk haast van niet, Connemara is niet zo'n bekend ras (terwijl ze eigenlijk harstikke goed zijn in alle sporten!!)


Ik heb ook een Connemara gehad. Connemara's zijn over het algemeen echt super sportpony's hoor
Ik ken er een aantal die heel ver zijn gekomen Lachen

Ik heb ook een sportpony Lachen Het is een NF en spring en dressuur ermee!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:02

Wat leuk! Lachen
Idd over het algemeen zijn het supersportpony's je kan er alles mee doen, alleen weet bijna niemand dat nog volgens mij Tong uitsteken

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:12

1 draver in training en drie thuis.

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:24

Ik heb ook een sportpaard..ik start hem nu wel pas B maja..
hij heeft wel al gesprongen..en kwa afstamming zit 't ook g0ed Lachen
julio mariner XX x Capitol x Lord en wat ik zow heb kunnen lezen hebben die 't allemaal ver geschopt in de (spring)sport..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers