Fries paarden centrum ten onder...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Fries paarden centrum ten onder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 18:12

Het heeft niet zo mogen zijn, zo juist hoorde ik op het regionale nieuws dat het FC ten onder is.
Spijtig voor zo'n groot gebouw.
En spijtig voor het Fries paarden stamboek.
Ze hopen op een doorstart.

Er is nu 1 ding wat ik me afvraag.
Alle werknemers hebben ontslag gekregen! Hoe komt het dan met de dagen dat het kwpn daar volgende week zit, gaat dat nog gewoon door?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:16

er is een verschil in het stamboek en de manege. de manege is de enige in heel drachten, dus die zal wel blijven, maar op dezwelfde plaats? of is die nou ook failliet?
ach ja ze hopen al heel lang op een doorstart, het schiet niet echt op daar...nou maar hopen dat het besturr opstapt en dat de betrokken ambetaneren ter verantwoording worden geroepen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:26

Jee da's niet niets. Hoe zit dat dan met die mensen die Friezen fokken of bezitten? Ik neem aan dat de waarde van een Fries hier flink onder te lijden gaat hebben?

'Paint' it 'Black'

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:32

Fasel schreef:
Jee da's niet niets. Hoe zit dat dan met die mensen die Friezen fokken of bezitten? Ik neem aan dat de waarde van een Fries hier flink onder te lijden gaat hebben?

Ik ga ervanuit dat ze nu uitsterven en dus zijn die van ons bij deze in waarde verdrievoudigt!
}>
Ik bied iig vast aan:
Een driejarige iets te klein gebleven merrie
*LOL*


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:34

Aaah geloof ik niets van. Heb jouw topic al eens eerder gezien en volgens mij ben je best gek met die merrie Haha! OF heb ik de verkeerde gezien ????

'Paint' it 'Black'

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:36

Nee hoor, die kleine gaat er echt uit.
Ik hoop er 1 dezer dagen mee te beginnen (door de hitte stel ik het steeds uit...) en dan moet hij eind van de vakantie toch wel verkocht zijn.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:37

ah, ok. Dacht dat je een grapje maakte Haha! . Het is idd warm he. Heb er gewoon pijn in mijn kop van. Zit onweer in de lucht volgens mij. Hoop ik in ieder geval.

'Paint' it 'Black'

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:38

Ja, na 2 paarden en een aantal stallen heb ik echt geen puf meer om aan er aan te beginnen, heb er ook niet zo heeel veel zin aan dus dat zal er ook wel mee te maken hebben Tong uitsteken
Morgen krijgen we regen voorspellen ze!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:39

Ik hoop het maar. Want dit is ook niets. Moet je tegenkunnen die warmte.

Maar goed, voor we een waarschuwing krijgen Haha!. Gaat de waarde van een Fries nu echt achteruit?

'Paint' it 'Black'

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:47

Met een beetje mazzel (en verstand) hebben ze het stamboek losgekoppelt van het bedrijf (het FC). En dan kan het bedrijf gewoon failliet gaan terwijl het stamboek nog door kan gaan.
Ik weet dat er allerlei vage geldstromen tussen centrum en stamboek waren, maar ik denk niet dat het stamboek zelf ten onder is gegaan. Alleen maar het gebouw etc.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:52

Het stamboek op zich niet. Je meot je dieren natuurlijk wel kunnen registreren. Maar de Friezen zijn een hele tijd behoorlijk in prijs geweest (en nog misschien) ik kan me niet voorstellen dat dit er goed aan doet.

'Paint' it 'Black'

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:55

Het Fries paarden centrum mag van mij wel weg ik heb er toch niks aan (ben ik nu gemeen???) Hopelijk blijft het stamboek wel gewoon
bestaan, gut ik herinner me nu dat ik nog een rekening van 50 euro
heb open staan Schijnheilig

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:56

Stoute Barb }>

*gaat snel haar rekening van het AVS zoeken voor ze weer een deurwaarder sturen* Haha! doen ze namelijk erg snel heb ik vorig jaar gemerkt Verward

'Paint' it 'Black'

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:53

Barb schreef:
Het Fries paarden centrum mag van mij wel weg ik heb er toch niks aan (ben ik nu gemeen???) Hopelijk blijft het stamboek wel gewoon
bestaan, gut ik herinner me nu dat ik nog een rekening van 50 euro
heb open staan Schijnheilig


Heel gemeen....Als de manege weggaat gaat Naen ook weg en hoe moet ik dan paardrijden??? Huilen Huilen Huilen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:03

alle medewerkers krijgen onstalg dus ws joke ook...maar drachten krijgt zo weer een manege denk ik, die plaast is zo groot.....
echt sneu voor joke, zij is echt goed in lesgeven...

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:20

Tsja, ik had 't al zien aankomen.....
'Tis sneu, maarja, het is niet anders.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:27

weet iemand nu, of de lessen ook door gaan?
en het stamboek?
gaan ze door in een andere manege of blijven ze hier?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:43

Barb schreef:
Het Fries paarden centrum mag van mij wel weg ik heb er toch niks aan (ben ik nu gemeen???) Hopelijk blijft het stamboek wel gewoon
bestaan, gut ik herinner me nu dat ik nog een rekening van 50 euro
heb open staan Schijnheilig


en door deze mensen gaat het FPC dus ten onder
de eigenaar van mijn friezen heeft wel betaald, en hij was ook nog wel bereid om die 200 euro te storten
vind het enorm jammer, maar ze hadden het ook echt anders aan moeten pakken

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:19

Bodien"]
[quote="Barb schreef:
Het Fries paarden centrum mag van mij wel weg ik heb er toch niks aan (ben ik nu gemeen???) Hopelijk blijft het stamboek wel gewoon
bestaan, gut ik herinner me nu dat ik nog een rekening van 50 euro
heb open staan Schijnheilig


en door deze mensen gaat het FPC dus ten onder
[/quote]

Dát is een onnodige en bovendien domme opmerking. Door niet geheel helder bestuur is de sitatie onstaan dat die bestuurders 50 Euro éxtra meenden te moeten vragen aan leden van het stamboek voor het centrum waar het overgrote deel van de betreffende leden nooit enig nut van heeft gezien.

Hopelijk zijn de rechtspersonen voor het stamboek en het centrum gescheiden, want anders dient er toch een creatieve manier gevonden te worden om het huidige stamboek in stand te kunnen houden. Geen enkel punt overigens als dat niet kan; in principe kan een willekeurig stel mensen een vereniging oprichten en een stamboek opzetten met de gegevens van de paarden van de mensen die zich bij hen aansluiten.
Tja, wat de wáárde van de Fries betreft... die zit (zat) net als bij veel andere paarden vooral in de 'meerwaarde' van dat stamboekpapier. De continuïteit van dit stamboek is dus voor veel mensen bijna van levensbelang!

www.homocaballus.net

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:36

Ik ben erg benieuwd wat dit voor invloed heeft op mijn papieren Scheve mond , of althans, of ik tussen nu en binnekort überhaupt nog papieren ga krijgen Scheve mond !!
Ik heb begin Mei een merrie gekocht (in Ned.), die nu in Dld. staat. Om haar op mijn naam te krijgen, moest ik eerst lid worden van het DFZ (Deutsche Friezenpferde Züchter), die dan de aanvraag bij het FPS doen voor mijn papieren !! Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen Scheve mond !!
De (veulen) keuringen gaan hier trouwens wel gewoon door...

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 02:04

Bodien"]
[quote="Barb schreef:
Het Fries paarden centrum mag van mij wel weg ik heb er toch niks aan (ben ik nu gemeen???) Hopelijk blijft het stamboek wel gewoon
bestaan, gut ik herinner me nu dat ik nog een rekening van 50 euro
heb open staan Schijnheilig


en door deze mensen gaat het FPC dus ten onder*


vind het enorm jammer, maar ze hadden het ook echt anders aan moeten pakken**
[/quote]


* is onzin, vreemde opmerking omdat de ondergang van het FPC geheel te danken is aan het wanbeleid wat gevoerd is vanaf stap 1 van de hele opzet van het FPC(het ontwerp)tot aan het uitbaten van het FPC
ze hadden gewoon eens na moeten denken voordat ze dat idiote idee gingen uitvoeren
**en dat zeg je hier dus zelf ook

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:22


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:47

HEt FPC gaat ten onder aan het gegraai in de kassa buiten de boeken om.
Ik zou als ik lid was, zelf pertinent hebben geweigerd DAAR de rekening van te betalen....
Plus, het is bijzonder onhandig gebleken dat het Stamboek bij het Centrum is ingestapt in een poging het faillisement af te wenden - STamboek is nu ook in de rode cijfers....

Ben benieuwd hoe de soap zich verder ontwikkeld. Geloof er niets van dat de waarde van het paard er veel van te leiden heeft. Maar dat Stamboek moet wel een boel repareren alvorens men er niet meer lacherig op reageert...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:53

Dees schreef:
Geloof er niets van dat de waarde van het paard er veel van te leiden heeft. Maar dat Stamboek moet wel een boel repareren alvorens men er niet meer lacherig op reageert...


Wat kost een Fries zonder papier? Wat een Fries mét? De waarde van het stamboek is het verschil. Tja en als dát een lachwekkende vertoning is....

www.homocaballus.net

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:56

Bodien schreef:
en door deze mensen gaat het FPC dus ten onder

Inderdaad grote onzin, aangezien andere stamboeken dit soort idioterie niet eens nodig hebben!

Ik neem aan dat dat gebouw overgenomen wordt door de KNHS, KWPN of een luxe manege. Zou zonde zijn het complex te slopen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers