*zucht*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 17:22

Al een poosje ging het weer goed met mij, na veel tegenslagen in het einde van 2000 was ik overal weer een beetje bovenop gekrabbeld.
Maandag kreeg ik te horen dat ik na lang zoeken eindelijk een baan had gevonden, maar, zoals jullie weten is dat spaak gelopen.
Onze financiele toestand is nog steeds niet zoals hij hoort te zijn, en we komen steeds meer in de rode cijfers. Het was de bedoeling dat ik zo rond April zou gaan lessen voor mijn rijbewijs, maar hoe wil ik dat betalen van een uitkering van nog geen 900 in de maand?
Alles is zo onzeker, ik heb geen vastigheid of niks.
Ik kom rond een uur of 10 uit bed, en zit zo ongeveer de hele dag achter de PC. Mijn huis en mijn man leiden eronden, mijn huis is een paasei, en mijn man is ook niet al te vrolijk als hij in een paasei thuiskomt.
Ik heb af en toe zelfs geen zin om naar honey te gaan (het weer werkt ook niet echt mee).
Zaterdag ging de auto kapot, waarschijnlijk een lekke gasinstalatie, en kapotte koppelingplaten. Dit repareren gaat ook weer geld kosten, maar waar halen we dat geld dan vandaan?
Ze zeggen weleens, geld maakt niet gelukkig, maar ik moet toch zeggen, het is dondersmakkelijk als je het hebt.
Ik heb een nieuw zadel gekocht, daar heb ik bijna een half jaar voor gespaard. Zal ik dat dan maar weer verkopen zodat we de auto kunnen laten maken? Het is een idee, maar het mag niet van mijn man. Ik wilde al heel lang een nieuw zadel, en ik heb het zelf gespaard.
Mijn wagentje is te koop, maar niemand die het wil hebben, ik ben inmiddels al gezakt tot fl 800 incl. tuig. Niet dat ik nou zo’n hekel aan mennen heb, maar we hebben het geld gewoon nodig.
Soms denk ik er weleens over om honey te verkopen, maar wat schiet ik daar mee op? Dat levert op zijn hoogst fl 2000,- op, en ik breek mijn eigen hart. Die optie valt dus af.
Ik weet het gewoon niet meer.
Gister kregen we een telefoon rekening waar ik van schrok. We hebben afspraken gemaakt dat ik alleen in uiterste nood mobiel zou bellen, waarom kan ik me daar dan niet aan houden? Tja, ik bel ada vaak op haar mobiel.
Verder zullen diegene die ik regelmatig bel (sonja, heike, nimber) voorlopig weinig van me horen, tenzij ze zelf bellen uiteraard. We hebben 2 uur internet per dag, en alleen in het weekend gaan we betaald online.
Ik had dit allemaal niet zo erg gevonden, aangezien ik dacht een baan te hebben (want het thuiszitten werkt ook niet positief op de tel. Rekening) Maarja, ik heb dus geen werk, ik moet wéér gaan zoeken, alleen ik weet niet meer waar. Ik moet richting Utrecht of Breda gaan denken, aangezien ik hier niet meer weet welk bedrijf ik aan ka schrijven of kan bellen, ik heb alles (wat op mij van toepassing is) al gehad.
Sommige mensen zeggen, je bent zo gek van paarden, schrijf een open sollicitatie naar een manege ofzo, maar, wil ik wel op een manege werken? Ik krijg nu soms al “klachten” van familie en vrienden dat ik het nooit over wat anders heb dan paarden, als mijn werk dan ook nog in de paarden zit, is het eind helemaal zoek vrees ik.
We komen er allemaal wel bovenop hoor, mijn man zit in de bouw, dus die krijgt binnekort zijn vakantiebonnen, daar komen we een eind mee omhoog. Morgen hebben we een gesprek met de bank om te kijken of we onze hypotheek misschien kunnen verhogen. We kunnen de maandelijkse lasten namelijk wel dragen, maar we moeten een manier vinden om dat rooie gat weg te werken.
Op sommige momenten zie ik het niet meer zitten, stap op de scooter (die waarschijnlijk een probleem met het luchtfilter heeft, rijdt ook niet helemaal zuiver) en ga naar honey. Ik zadel haar, en ga de polder in, en als de berm het dan toe laat, dan mag ze gaan, terwijl de tranen in een combinatie van emotie en wind over mijn wangen stromen. Ze weet het zo goed, ze zou op zo’n moment ook echt geen bok geven of iets. Ze weet dat het vrouwtje verdrietig is.
Ik weet niet meer wat ik moet, het enige wat ik weet is dat ik hoe dan ook door moet, door zoeken naar een baan, mijn huisje op orde houden, gezond eten (wat er ook nog weleens inschiet). Het zijn allemaal kleine dingen die bij elkaar een grote muur vormen waar ik niet overheen kan klimmen.
Veel dingen houden me bezig, veel dingen maken me onzeker. Mijn toekomst is op het moment onzeker, maar ook andere dingen die me bezig houden, een klein voorbeeld, moet ik valesca van de zomer wel of niet inrijden? Ik zou het graag doen, maar ben zo bang dat ik weer het deksel op mijn neus krijg.
Mijn vrienden kring is nooit groot geweest, maar op het moment (bokkers niet mee gerekend) is hij heel klein. Laura à leuke meid, maar studeert in sittard.
Gwen à was altijd heel leuk, maar heeft een baan voor 40 uur
Ada à ook heel leuk, maar heeft het erg druk.
Elke dag tot 16.30 (als mijn man thuiskomt) voel ik me eenzaam, niemand die ik kan bellen omdat ze er toch niet zijn, omdat hun WEL werk hebben.
Ik loop maar wat te bazelen, ik schrijf het van me af, ik voel tranen branden, en het volgende moment voel ik niks meer, het enige wat ik dan voel is de leegte die in me huist.
Ik typ dit in word, zodat ik het straks kan kopieren naar bokt, om internet tijd te besparen. We willen Mxstream, maar het is niet bekend wanneer dat in onze regio beschikbaar is.
Ik ga maar stoppen met schrijven, ik wordt er niet vrolijker op


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 18:01

Jeetje Stef dat is allemaal niet eenvoudig om er dan de moed in te houden. Toch geloof ik heus dat er voor jou ook wel een baan te vinden is. Wat zoek je precies voor een werk, wat is je achtergrond en in welke omgeving wil je werken. Dan kunnen wij een beetje meezoeken. Houdt moed, doe geen gekke dingen (Honey verkopen) Als het met een betaalde baan niet meteen wil lukken, denk dan eens aan vrijwilligerswerk. goed voor je contacten en ook vaak een opstapje naar betaald werk, vaak staat er wel een onkostenvergoeding tegenover, niet veel maar in ieder geval een aanvulling. Veel sterkte.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:01

jeetje meid.....
pfff ik weet niet goed wat ik moet zeggen of waar ik moet beginnen.
neem desnoods een krantenwijkje of 2 daar ben je in 2/3 uurtjes mee klaar 't is geen leuk werk maar verdient wel dus je hebt wat meer kans om het gat weg te werken daarbij je bent eruit en kunt dus niet achter de comp/telefoon kruipen desnoods hang je de tassen op honey (zo doet een meisje het hier op de beemte ook!)Nouja jij zal ook alle mogelijkheden wel doorgedacht hebben.
verkoop Honey nooit! teminste als dat je enige oplossing is verkoop d'r dan desnoods aan mij en koop d'r dan weer terug als je uit het gat bent ofzo? of regel zoiets met ada?
Bij de thuiszorg komen ze altijd mensen tekort het is geen leuk werk das waar maar verdient wel ik heb zelf een tijd in de avonduren kantoren schoongemaakt: prullenbakken legen buro's afnemen en 1 keer in de week zuigen tenzij het een grote paasei was dat verdient zo onwijs goed en je werkt vaak met z'n 2-en of 3-enhadden we het onwijs naar onze zin!
succes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:48

ja, thuishulp en slacxhtoggerhulp e.d zitten vaak te springen om mensen hoor!
En ik persoonlijk vind dat soort mensen werk wel erg dankbaar werk, maar t moet je wel een beetje liggen natuurlijk.
Stef, bij slachtofferhulp kun je als voledig 'blanco' persoon binnenkomen, je begint daar als soort vrijwiliger/meeloper, en na een tijdje kun je het alleen en kun je een voltijdbaan krijgen. Thuiszitten werkt vaak inderdaad aleen maar deprimerend, onder de mensen en 'in de maatschappi'j blijven is wel belangrijk! Ik zit momenteel ook gedwongen thuis (scriptiewerk) in een -tijdelijke?- familiecrisis en wordt hier ook alles behalve vrolijk van, maar daar heb jij nu ff niets aan. maar wat ik zeggen wilde, zodra ik hier de deur dichttrek achter me,en rgens heen ga, voel ik me al een stuk beter!

't misschien het proberen waard?

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:17

He meissie,

Eerlijk gezegd schrok ik een beetje van je verhaal. Ik moet ook zeggen dat ik dat niet verwacht had. Je bent meestal zo vrolijk en vol verhalen als je hier op bokt schrijft. Je bent zo enthousiast met Honey bezig en zat er zelfs over te denken een welshje aan te schaffen...
Ik ben het met de andere bokkers eens dat je waarschijnlijk beter een eenvoudige baan kan nemen die je misschien niet altijd even leuk vindt maar waardoor je er wel even uit komt en waardoor er geld binnen komt. En tijdens die baan kun je wel verder zoeken naar een andere, leukere baan.

Je schreef ook dat je laat uit je bed komt, je huis niet meer opruimt en schoonmaakt en vaak niet gezond eet. Misschien moet je toch proberen dit wel te verbeteren. Ruzie met je man er ook nog bij is namelijk extra vervelend als je je al rot voelt. Bovendien is het prettiger wonen in een schoon huis dan in zo'n bende. (Ik kijk om me heen en schrik van de rommel omdat we momenteel nog op 12 m2 wonen. Excl. gezamenlijke woonkamer)

En schrijf je problemen lekker op. Je kunt daar inderdaad word voor gebruiken. Heb je naast Honey nog andere hobbies die je alleen kunt doen?

He Stef, heel veel sterkte en succes met het zoeken naar een baan! En bok het maar lekker van je af hoor!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:16

wat enorm poedersuiker voor je!
Maar ga wat doen!
Ga werken. Desnoods in de supermarkt of een krantenwijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:21

Ja, al is het geen leuk werk, je hebt wel weer iets om je aan te houden. Dan kom je weer makkelijk in het ritme. Zijn er ook geen winkels die personeel nodig hebben? Hier hebben ze echt mensen te kort voor in winkels.
Enne vooral blijven schrijven naar Bokt hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 01:47

ikke, als halve psycholoog weet dat iedereen een doel moet hebben, een reden om elke dag weer uit je bed te komen. Voor mij is dat mijn paard en om dat te kunnen doen dus ook mijn werk. Iedereen moet ook een soort taak hebben in het leven, iets wat je kunt waarmaken.
het stellen van doelen is soms het allermoeilijkste dat zie je vaak genoeg. Om een doel te stellen moet je weten wat je wilt want anders heeft het doel geen zin. Weten wat je wilt is ook niet simpel. Het hele proces kun je makkelijker maken door kleine wensen te doen en kleine doelen te stellen.
Je hoeft niet je hele huis te poetsen, dat is een veel te hoge berg werk. Je kunt wel het toilet of de douche lekker helemaal doen. Het helpt ook als je kleine dingen verandert, zoals iets verplaatsen, toevoegen of juist weggooien. Je hebt niet veel geld, maar het kan ook goedkoop. Je kunt bijvoorbeeld couponnetjes stof halen en kussensloopjes zelf maken. Het is maar een idee hoor!! Als je zoiets doet, heb je toch iets leuks te doen terwijl je tegelijk je omgeving verbetert. Meestal gaat er dan opeens meer vanzelf, een goed begin is het halve werk he.
Als dat je niks lijkt, kun je ook dingen veplaatsen in je huis dat helpt ook. Ander ding is weer eens goed door je klerenkast gaan en kijken welke kleding ergens anders kan liggen voor de zomer en je zomer kleding hang je weer vooraan. Bij mij liggen winterjassen etc. in de zomer in een grote koffer en op de hoogste planken in de kast. Heerlijk als je het meeste wintergoed weer voorlopig opbergt. Bovendien ruimt het lekker op, weer 2 vliegen in 1 klap.
Zelf heb ik een hekel aan koken , maar het is wel belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt. Als je niet goed voor jezelf zorgt heb je nooit de energie om je beter te voelen.
Tegenwoodig heb ik wel een goeie baan, maar vroeger deed ik ook de klotebaantjes om maar geld te verdienen want anders had ik niks te eten.
Maak er wat van stef, dit is je kans.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 08:59

Goh Stef wat rot voor je.......schrok ervan!!!
Hoef verder niks te zeggen want alles is al gezegt....ik wil alleen zeggen....KOP OP MEID...achter elke wolk schijnt de zon.....ik hoop echt voor je dat het gauw verbeterd, heb je al eens aan thuiswerk gedacht?

Sucses, groetjes van Jacqueline

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 12:53

KOP op meid niet opgeven hoor. zeg tegen jezelf DIT WORDT EEN TOPJAAR. ook al is hij slecht begonnen blijf positief.

Schrijf het maar van je af als het helpt hoor. En niet Honey verwaarlossen hoor die liefde zal wat er ook gebeurt altijd blijven.

Gr Pris


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:32

Hey Stef, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik voel me zelf namelijk ook vaak zo! Als je weer een doel in je leven hebt, zal alles weer beter worden en krijg je weer zin in het leven. En wat betreft geld: ik zit zelf ook altijd met grote geldproblemen, dus ik vind dat geld voor een groot deel wel erg gelukkig maakt. Niet op het gebied van liefde enzo, maar wel in veel opzichten. Maar het gaat je lukken, er komt een tijd dat het financieel en op andere gebieden weer heel goed gaat, als je er maar in gelooft en er aan werkt!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:04

hej stef. Hoe krijg je het voor elkaar? dit allemaal, en dat je op de chat super vrolijk over komt op mij! Jij de wijze Stef, altijd raad, en nou zit jij een beetje in de put?! Nou, kom op joh, en verkoop Honey nooit, je breekt jouw hart niet alleen, maar die van ons allemaal. Nooit meer die leuke, grappige, lieve verhaaltjes over Hon!
Nee, meis, na regen komt zonne schijn, KOM OP!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 00:35

Als je wilt werken zijn er 100.000 baantjes. Je moet er wel wat voor doen, ze komen niet aan je deur. Gehoort van uitzendburo's???? Ik heb er 13 jaar lang voor gewerkt, altijd werk gehad van dir. secretaresse tot lopendeband werk.
Honey fl. 2000,--?????? Voor fl. 150,- heb je al een Shet Stef, niet je te rijk rekenen.

_________________
Mensen die niet van dieren houden, houden ook niet van mensen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phia Bink op 2001-03-22 23:42 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 11:19

even voor jou informatie: Ik sta ingeschreven bij een stuk of 4 uitzendburo's, ik heb elke week minimaal 1 sollicitatie. Dus kom nu niet met dat ik mijn best niet doe, denk je dat ik voor mijn lol thuis zit?
Die 2000,- van honey is gerekend incl. alles. Voor 150 piek heb je een hengstveulen zonder papieren. punt 1 is honey een merrie, punt 2 is haar vader een voor het leven goed gekeurde hengst, punt 3 heeft honey NMPRS papieren (zit ik op te wachten)
Zeg dan niks

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 12:37

stef als je wilt praten kan je me altijd bellen. kop op na regen komt zonneschijn. ik heb ook regelmatig zon tijd maar ik kijk altijd naar mensen die het dan NOG rotter hebben zoals de boeren met mkz mensen die echt niks te eten hebben. je hebt honey, een lieve man en heel veel lieve internet vriendinnen. je diertjes en een leuk huisje wat toch maar wel van JOU is. echt meid, nu zie je het allemaal niet zo zitten maar jouw tijd komt echt. je moet hierdoorheen en proberen een baan te vinden. kom niet te laat uit bed. stal een schema op van wat er MOET gebeuren in huis en ga de rest van de tijd iets leuks doen. ik kom binnenkort weer eens langs gaan we alle paardjes weer ff langs. sterkte en je kunt altijd bellen als je omhoog zit. xxx lon

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:01

Stef er zijn mensen die het veel rotter hebben dan jij. Een volwasse Shet is te koop voor fl. 150,-. Ook met net zo'n papier als je pony.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:03

wow phia hou je een beetje in zeg!! als stef haar hart hier wil luchten dan kan ze dat gewoon doen, zonder dat ze er zulke reacties als die van jou op krijgt.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:06

Hee Phia, ben jij altijd zo lekker opbouwend? Als het je allemaal niet aanstaat lees het dan gewoon niet en reageer er dan vooral niet op. Ik weet niet wat voor geschiedenis jij en Stef hebben (als die er is) maar als dat er wat mee te maken heeft regel dat dan op een wat volwassen manier en ook niet op bokt.nl aub?
Sorry hoor, maar dit is me een beetje in het verkeerde keelgat geschoten..

Een beetje rustig mag wel, toch? Waarom zo ontzettend gaan zitten hakken? Dat snap ik niet helemaal.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:24

kop op stef na regen komt zonneschijn dat zeggen ze wel en bij de een komt het eerder dan bij de ander dus bij jou komt dat ook nog wel .jij weet zelf het beste wat je ervoor over hebt om je situatie te veranderen. doe niets met tegenzin want dat werkt meestal ook averechts maar probeer wel alles positief te zien ,kan je niet als taxi-chauffeuse werken bij ons is er veel vraag naar en het is ook heel leuk werk ben er pas mee opgehouden omdat ik te veel werk had en dat kan ook een probleem zijn ,financieel heel leuk maar praktisch is het wat minder .horeca is ook wel leuk dat doe ik nog steeds in het weekend wel erg laat afgewerkt maar ik verdien er wel leuk mee en ik ben ook nog onder de mensen ,gratis drank ook al drink ik geen alcohol maar de sfeer is altijd wel leuk in zo'n disco,nou kop op en ik hoop dat je met dit berichtje weer wat moed hebt gekregen,jammer dat je niet in de buurt woont want bij ons vragen ze nog mensen
groetjes astrid

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 14:49

Phia, wanneer jij de volgende advertentie tegenkomt, hoor ik graag van je:

Te koop: 6 jarige shetland merrie met NMPRS papier. Bereden en betuigd, incl: Gloednieuw zadel, 5 shabrakjes, vliegendeken, 4 halsters, 2x 4 bandages, 3 halstertouwen, hoofdstel, 3 bitten, wagen, tuig, pijpkousen, borstels, etc.. voor fl 150,--
Kom op hey. Ik weet niet hoe de prijzen bij jou liggen, maar hier heb je echt voor 150 een hengstveulen zonder papieren.
Tuurlijk zijn er mensen die het rotter hebben, maar toen jou man met iets (circelzaag ofzo??) in zijn gezicht kwam, en toen jullie ineens Camée moesten verkopen, wilde je toch ookl van je afschrijven? Zeik niet zo. Ik weet niet wat je tegen me hebt, maar het zal verder wel. Ik bemoei me niet met jou leven, bemoei jij je dan niet met mij. Ik denk ook dingen (toen camée ineens te koop kwam enzo) maar daar hou ik ook mijn mond over, dus leer jij dat dan ook

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:58

Als je vindt dat Phia rustiger aan moet doen, met je ook niet zo happen Stef. Want zo veroorzaak je weer een reactie. En Phia heeft by the way wel gelijk hoor voor 150 gulden koop je een shet, maar dat is eigenlijk niet zo gepast om daar bij jou op in te gaan gezien jou verhaal. Veel sterkte!! groetjes

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:05

Ik vind dat Mytens gelijk heeft. Stef jij zet je verhaal hier neer dus dan kan je verwachten dat je reacties krijgt. Dit kunnen leuke en lieve reacties zijn maar dit kunnen ook reacties zijn waar jij niet op zit te wachten. Maar dat weten die mensen toch ook niet. Phia schreef wat ik dacht moet ik eerlijk zeggen. Ik heb het ook niet opgeschreven maar ik moet zeggen dat ze wel gelijk heeft.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:20

wat een zeikerds zitten hier stuussen ook mensen die hier amper een berichtje hebben geschreven zegt genoeg.
ik ben ook aan het riond kijken voor een shet prijzen schommelen tussen de 25 piek tot 3000 piek ligt eraan de leeftijd/hoogt/wat ze kunnen welk geslacht en welk papier en vooral veel shetjes staan verrot op hun pootyjes die haal je hier inderdaad voor 25/50 piek bij de slager weg.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, AhrefsBot, Babsiej, Blacky94, Casinolover, colinneke, Cowboy55, GoogleAdsense, IASCrawler, juval, Marcato, MerleSimone, mignonne2403, nienke555, sinnekinne, tienus63, x_Elise, xoranlover en 194 bezoekers