Wie weet nog een leuke vakantiebestemming?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 22:43

Ik ben nu in Europa, Azië en Midden-Amerika geweest.
Maar ik wil zo graag eens weten wat nog meer leuke plaatsen zijn om naar toe te gaan. Maakt niet uit hoe lang het vliegen is, als het maar een leuke bestemming is... Lachen Wie O wie heeft er nog tips? Party!!

PS ik hou niet van dagen aan het strand liggen.

_________________
Probeer nooit nieuwe manieren om in het zadel te springen,
er zijn er meer dan voldoende om eruit te komen...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mickey op 2001-03-21 16:54 ]</font>


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 22:58

Wat wil je dan doen? Paardrijden of trekken, of steden bekijken?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 23:35

Ameland! Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 10:45

Spiti in Noord India is geweldig mooi, wel ruig en weinig comfort. mail maar als je meer wilt weten. Verder ga ik in mei met mijn vriend naar Marokko de koningssteden bezoeken, de Sahara zien op een dromedaris en een tof berberpaard scoren om over het strand te galloperen. Ik laat nog wel weten hoe het was. Verder schijn je in Mongolië een paardje te kunnen kopen voor 500 gulden of zoiets en dan door het land te kunnen trekken ,logeren bij mongoolse nomadenfamilies(= wel heeeel ruig en misschien zelfs een beetje gevaarlijk maar geen strandvakantie Knipoog )Als je een beetje sober doet zijn dit allemaal niet erg dure reizen, de ticket misschien wel maar bijvoorbeeld in India verblijf je al voor 25 gulden per dag (dat is mét shoppen en eten en hotel)Wel zelf alles regelen/ geen georganiseerde reis. En paardrijden op ijsland, wil ik altijd nog een keer doen = wel heel duur (zo'n 3000 gulden voor een week) dan heb je drie paarden, verblijf en reis. De paarden die je "over"hebt lopen gewoon met de kudde mee. Als het paard waar je op rijdt moe wordt wissel je van paard. En dan 's avonds in die warmwaterbronnen liggen onder de sterren mmmm
In Bit stond ook een toffe paardenvakantie in Marokko op Berberpaarden door de woestijn. Lijkt me te gek.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:39

12 dagen Brazilie heb ik gedaan...
Ik ben wel een strand mens en daarom viel het mij wat tegen want het was vooral veel rondtrekken.
heb wel een coole strandrit gemaakt op een eiland waar behalve de groep waarmee je reis niemand anders was!!! daar hebben we in oude slavenhutjes geslapen Mijn zus en ik wilden perse naar het strand daar op dat eiland dus wij met een oud busjes erheen riepen ze dat ze ons om 19.00 wel op zouden halen was het pas half 4 kwamen we later achter en om 6 uur is het daar donker dus na een korte duik zijn we lopend! 3 km door de bush geploeterd.. pfff we kwamen half dood aan kregen we behoorlijk op onze flikker waren we door een gebied met veel slangen en krokodillen gelopen ieeehhhh! verder douchen onder een waterval etc. nou echt geweldig was dat en de 2 de week heb ik op het strand gelegen haha

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:16

Voor een lekkere gezellige en zon vakantie Griekenland Kos! Moet je echt heen gaan.
En anders Bali, is zo onwijs mooi!
Het land waar ik nog ene X dolgraag heen wil is Finland, lijkt me super.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 17:53

Ik zoek een vakantie, waar je rondtrekt in het land. En zowel mooie natuur als cultuurbezienswaardigheden willen we dan zien.
Aangezien mijn vriend geen paardeman is, mogen er maximaal 2 ritten te paard bij zitten. (Dat heeft hij de afgelopen vakantie ook gedaan en dat ging prima.);)
Party!! Die vakantie is IJsland lijkt me ook leuk, daar willen we sowieso nog een keer naar toe. Party!!
Is er iemand weleens in Vietnam geweest, dat moet namelijk ook heel mooi zijn?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 18:05

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 18:25

Janna,

Hoe was die reis bevallen, en wat heb je allemaal gedaan ook op safari geweest toevallig? Afrika staat namelijk ook hoog op mijn lijstje....

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 19:09

zuid afrika.. komt de aupair vanmijn beste vriendin vandaan, en die is ook met het hele gezin daar geweest, was ontzettend mooie enzo maar je moet je wel goed laten informeren!

"Some memories are best forgotten"

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 19:09

Ik ben in '98 in Australië geweest en nu net terug uit Nieuw-Zeeland. In beide landen vooral veel mooie natuur en in NZ veel actie (parachutespringen enzo). Cultuur vind je Down Under daar wat minder. 'Moderne' cultuur (musea, cabaret) vind je wel in de steden en 'oude' cultuur (Aboriginal en Maori) is op bepaalde plaatsen in het land wel te vinden. Meer over Nieuw-Zeeland: zie mijn reisverslagen hier op Bokt.

Verder staan nog o.a. Canada, Mexico, Israel, Zuid-Afrika en Egypte op mijn lijstje. Ben ook niet zo'n strandtype, ik ga ook meer voor het rondreizen, de mensen en vooral om van de natuur te genieten.

Mijn huisgenootje is net terug van 6 maanden Azië, waaronder Vietnam. Ze is alleen 2 weken in het noorden geweest. Het zuiden schijnt ook mooi te zijn, in het midden heb je niet veel. In Vietnam is wel alles gebaseerd op georganiseerde tours voor toeristen (nog erger dan in Thailand), daar kom je bijna niet uit tenzij je een motor huurt en zelf op pad gaat. Tip van mijn huisgenootje: Laos en Cambodja, veel natuur, cultuur en vooral heel groen. Ik heb de dia's gezien en werd helemaal jaloers, zeker nu ik inmiddels de droogte in NZ heb gezien...

Oh trouwens, verkijk je niet op het vliegen. Mijn terugreis uit NZ duurde alles bij elkaar 40 uur (vliegtijd 28, wachttijd 10 en naar en van vliegveld 2). Maar ja, dan heb je ook wat!
_________________
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-03-21 18:10 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:05

Rondreizen door Israel, aanrader! Tip: heeeeeel veel fotomateriaal meenemen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:22

Citaat:
Op 2001-03-20 22:35, schreef BartVB:
Ameland! Knipoog



No kidding!!! Echt hardstikke leuk, maar ja ik werk bij de VVV, dus kn ook niet anders zeggen he?

Waar het, naast Ameland, ook heel erg mooi is, is Madeira. Das een eiland van portugal, maar ligt dichter bij noordafrika. Het er bijna het hele jaar warm, maar niet heet. Het is er eeuwig Lente. En wonderschoon echt heel mooi. Bergachtig, heel groen en overal maar dan ook overal BLOEMEN. Supermooi, vond ik het.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:28

En wat ook mooi schijnt te zijn: Tenerife!

De meeste mensen kennen het alleen van de strandvakanties, maar het is echt een prachtig eiland. Een vriendin van mij is er last minute naartoe geweest. Het was het enige wat ze op dat moment goedkoop kon krijgen en ze baalde een beetje (vanwege bovenstaand vooroordeel), maar ze heeft er echt een toffe tijd gehad en heeft zelfs weinig op het strand gelegen! Auto gehuurd en het eiland rond geweest. Is in 1 of 2 weken prima te doen.

Hoe lang wil je eigenlijk weg?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:33

ik vond denemarken heel erg mooi en er waren leuke tinkers


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:32

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:38

hey wat kewl dat je in zuid afrika bent geweest!!! daar woont familie van mij Lachen ik ben dr alleen nog nooit geweest... mn ouders zijn daar op huwelijksreis geweest (lang geleden... Knipoog )
heb je de Tafelberg ook gezien?? dat lijkt me echt machtig prachtig om daar bovenop te staan!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:56

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:04

hahahahahaaa en ze stinken niet naar pinguin??
ik zou niet weten of de tafelberg heel bijzonder is, lijkt me wel heel gaaf! een nichtje van mn moeder heeft op de tafelberg haar huwelijksfeest gegeven

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:13

ben ongeveer 4 jaar geleden ofzo naar Noorwegen geweest! Dat was echt super! In m'n korte broek in de sneeuw! Allemaal eekhoorns! Prachtige Fjorden (nee, geen paarden) en op een gegeven moment liepen er van die elanden voor onze auto! maar, dit vind ik echt een aanrader! succes ermee!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:59

Jaaaaaaaaa!!! Noorwegen is GAAAAAAF!!!! Party!! Party!!

Wel duur, maar dan heb je ook wat! Echt mega natuur, hartstikke lieve mensen, leuk taaltje! Echt errug grote aanrader!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 23:00

Noorwegen is inderdaad heel mooi.
In Europa hebben we al verschillende landen gehad en we willen zolang we het kunnen verre reizen maken ("en later als we groot zijn" er dan eventueel kids komen kunnen we altijd nog in Europa blijven). Daarnaast hebben we ook inentingen voor de komende 10 jaar.

Aangezien ik in het onderwijs werk ben ik altijd gebonden aan het hoogseizoen. Mijn vriend werkt niet in het onderwijs en heeft dus minder vrije dagen, daarom gaan we meestal zo'n 3 weken op vakantie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, asm_kayleigh, Condor, Cubone, DotBot, Googlebot, HuyanaJoy, Jorex, Lis_Ol, Xanthippe en 187 bezoekers