haat en nijd op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

haat en nijd op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 15:22

Ik las net het topic over het gedrag van deelnemers bij clinics. Inderdaad vreselijk, maar waar ik me net zo hard aan kan ergeren is de haat en nijd op sommige stallen en maneges. Er wordt elkaar niets gegund! Vaak doet men poeslief tegen je en wordt er achter je rug om geroddeld! Tegen iemand die aan het rijden is zeggen dat het goed gaat en ondertussen tegen degene ernaast "zie je hoe ze hem in z'n bek hangt, zo krijg ik hem ook wel aan de teugel"... Frusty Of deze; "wat goed dat zo'n jong meisje de L heeft gewonnen" "Nu, alleen omdat haar rijke vader een z-pony heeft gekocht! Zo kan ik het ook!" Grrrr! Koe


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:39

Ja dat is bij mij op stal ook zo. Achter je rug om zeggen dat ik niet kan rijden, dat ik paarden in de bek rop, dat ik niet durf te rijden, echt van die banketstaaf dingen. Terwijl de gene die dat zeggen gewoon zelf voor geen meter kunnen rijden. Nooit les hebben gehad e.d. Ohja en dan altijd ook poeslief tegen de staleigenaar doen, van dat achterbakse gedoe.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 15:48

Dat is precies de reden waarom ik ben opgestapt deze week! Boos!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:50

nou proficiat daarmee Lachen
ik zie het niet zo vaak, maar zie ook niet zo heel veel mensen. jaloersheid is hier niet echt troef, gelukkig.

Enya - Daya :-)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:59

Wind schreef:
Dat is precies de reden waarom ik ben opgestapt deze week! Boos!


Ik wil ook wel weg maar kan nergens heen.
Maar vanavond is het zowiezo uit met de pret, ga alles aan de staleigenaar vertellen wat ik nu bijna een jaar voor me heb gehouden.
M'n vriend is het ook helemaal zat.

Ik zal eens laten merken hoe poedersuiker je je kan voelen als je altijd zo wordt afgezeken. Mijn plezier met de paarden was gewoon bijna over door 1 zo'n poedersuiker.

Nu nog een andere stal, of zij weg kan natuurlijk ook Extreme duivel
Ik krijg ze wel Extreme duivel Laat het er hier niet zomaar bij..

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:00

ponyzotje schreef:
nou proficiat daarmee Lachen
ik zie het niet zo vaak, maar zie ook niet zo heel veel mensen. jaloersheid is hier niet echt troef, gelukkig.


Ja, jaloersheid is het volgens mij!
Gewoon jaloers om alles!!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 16:02

Een jaar? Knap van je!!! succes vanavond! Toen ik wegging vroeg de eigenaar niet om een reden, ik denk dat ze het wel door had! Er is 2 weken geleden ook al iemand weggegaan en een ander meisje is stiekem een nieuw verzorgpaard aan het zoeken en gaat dus weg zodra ze iets anders heeft! Soms zijn de paarden erg leuk, maar de mensen niet.. Helaas.


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:05

Ja lang hè, maar ik ben geen ruziezoeker, alhoewel ik daar nu echt wel even zin in heb. Maar ik ga gewoon verstandig wezen, ben toch altijd al de wijste geweest daar op stal Lachen Ik denk dat het beter is om alles te vertellen, want misschien snapt die stalhouder het nu ook een keer en gaat hij nadenken.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 16:08

laat je niet omver praten! Sommige mensen willen ook gewoon echt niet luisteren!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:09

Maar ik moet wel een andere stal vinden, anders zit ik daar alsnog met zo'n bemoeial opgescheept.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:14

Pfoe wat herkenbaar..Al die jaloerse mutsen..Heb er ooit een teruggepakt op concours..Verwend arrogant nest zeg..liep de kleinste kinderen in het gangpad nog omver omdat madam zich te goed voelde even een stapje opzij te zetten..Het komt erop neer dat ze is vertrokken omdat ze niet van mij kon winnen gghegeh..Is zelfs zo erg geweest dat mijn moeder haar met haar hoofd in de mesthoop heeft geduwd hahaha.Niet omdat ik dat mens zelf niet aankan ofzo (hoewel,dik 80 kilo ikke iets van 54) maargoed, mijn ma was het dus ook goed zat..
Nogal offtopic denk,maar veel succes in iedergeval!Ben benieuwd

Groetjes!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:16

Tja je hebt ze in alle soorten en maten Knipoog
De 1 is nog erger dan de ander.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:25

Het probleem van de meeste maneges is dat er vaak een kantine bij zit waar het bier rijkelijk vloeit. En onder het genot van een pilsje worden mensen vrijer en doen ze nog wel eens domme uitspraken. En vooral wanneer de kantine uitkijk heeft op de rijbaan dan zijn de performaces van de ruiters en amazones altijd graag onderwerp van gesprek aan de bar. De meest gefrustreerde ruiters en amazones drinken daar dagelijks hun zorgen weg
Ik heb ook met Lois op een manege gestaan maar dat doe ik echt nooit meer

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:31

Ik sta niet eens op een manege maar op een privéstal, met nog 2 andere, poeh wat wil ik graag weer terug naar mijn oude vertrouwde manege...

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 18:09

laat trouwens even weten hoe het is afglopen! Ben erg nieuwsgierig!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:24

Gelukkig heb ik daar geen last meer van nu. Toen ik nog op de manege/pensionstal stond gebeurde dat geroddel en gemauw wel heel veel. Het kan je rijplezier inderdaad goed verknallen.
Ben benieuwd hoe je stalhouder reageert...

* To Belg, or not to Belg *

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:35

Wind ik heb je een PB gestuurd Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:51

ze zijn ook altijd zo lekker hooghartig,
ik ben begonnen als vrijwilligster op een manege en werdt het eerste half jaar compleet genegeerd of nijdig aangekeken omdat ik niet mega veel geld en eigen paard had en alleen goed genoeg was voor stallen mesten!
ben op een gegeven moment net zo hard als zij geworden en toen werd het al wat beter, ben er nu na 4 jaar helemaal weg want vind het inderdaad maar niks, al die mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze veel geld hebben Verward
(wil hier trouwens niet me zeggen dat iedereen zo is hoor! zo is het mij alleen overkomen, dat het ff duidelijk is Knipoog )

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 16:09

waar ik me ook aan stoor is de 'jij bent maar een manegeruiter en weet dus niks van paarden' mentaliteit van sommige mensen die toevallig wel het geld hebben om een paard te onderhouden! Ik heb ook op een manege gewerkt waar ik in de winter savonds verantwoordelijk was voor het voeren, verzorgen, binnenzetten, losgooien etc. maar als ik met suggesties kwam werd er nooit geluisterd. Terwijl ik elke dag met de paarden bezig was en ze inmiddels door en door kende. Boos! Gelukkig zijn er ook leuke mensen in de paardenwereld, anders hadden wij bijrijders en verzorgers nog jarer op maneges moeten blijven rijden! Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:20

Helaas kom je die haat en nijd idd tegen. Ik heb het zelf ook een aantal keren meegemaakt. Niet alleen in de paardenwereld! Om de een of andere reden heb je nou eenmaal van die mensen die een ander niet in hun waarde kunnen laten en die alles "beter" weten Lips are sealed . Wat dat betreft zijn mensen soms maar een "raar" volkje.

Helaas kun je er vaak maar weinig tegen doen. Vroeger trok ik het me nog wel aan. Nu niet meer (in ieder geval minder). It's my life!!! En ik bepaal zelf wel wat ik daarmee doe.

Maar soms zou je die mensen wel willen .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:38

ach, het is zoals zovele zeggen,
het paardenvolk is een volk appart! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:08

Ik geloof dat het een uitspraak is van Sjuimpjes vader:
"Ze kunnen beter over je l*llen dan van je vreten"

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:16

Ik ken het ook, en werd er ook helemaal ziek van. ALTIJD kunnen ze iets vinden om een ander mee af te zeiken. Nooit kun je het goed doen en hun manier is altijd beter. Andere manieren als die van hun zelf kennen ze niet.
Ja, ik ben al zat van stal gewisseld... Dat vind ik zo zonde in de paardenwereld.. De meeste gunnen een ander niks..

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:35

soms vind ik het heerlijk dat ik niet op een manege rij.. geen geroddel (hoewel ik zelf graag roddel.. maar dat doe ik wel in de klas) geen gezeik.. geen mensen die op je letten..

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:45

Op de ponyclub was altijd veel jaloezie en haat tegen over elkaar, ten minste naar mij toe... ik viel buiten de groep met mijn haflinger en niet wedstrijdgerichte trainen.
Sta nu sinds een paar maanden op een super gezellige kleine pensionstal *+ - 25 man* en hartstikke gezellig totaal geen concurrentie, iedereen is gelijk en we praten tegen elkaar inplaats over elkaar Knipoog
Een aantal komen van de manege uit de buurt vandaan en allemaal zeggen ze wat een super sfeertje. En dat is het ook Lachen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KirstenHorse, Lanoca, Poety en 136 bezoekers