Af en toe een benauwde hoest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Af en toe een benauwde hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 12:36

Toscar hoest heel soms als ik net aan het rijden ben. Een beetje stofige bak en dan echt zo'n hele benauwde hoest, diep uit de longen.
5x achter elkaar ofzo en dan is het over, en heel het uur geen last meer van.
Soms weken niet, en dan in een keer weer wel.
Altijd als we net aandraven als we hebben losgestapt.

Is hier iets aan te doen?
Herkent iemand dit?
Da laten komen? *en dan natuurlijk niet hoesten Knipoog *

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:46

Wel meer paarden hebben daar last van vooral de wat oudere paarden, kan een hooitje of strootje in de keel zijn of een droge keel of een lichte irritatie door stof, je kan nat hooi geven of voordat je gaat rijden een klein beetje slobber geven, handje ofzo, dit kan helpen, is het echt zo zelden als jij zegt zou ik me er niet te druk over maken.

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30601
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:00

Veel Haflingers hebben dit.
Mijn Haflinger is ook gevoelig op stof, wel wat erger als de jouwe. Je kan idd hooi nat maken, maar je kunt ook eens wat Foenegriek bijvoeren, kan ook helpen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:38

Vaak is het toch het stof in de bak..of als ze droog hooi krijgen wat stof bevat...

!Update profiel!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:05

Idd Foenegriek.

Mijn haf geeft als we aandraven (ook dan ja) een paar hoesten wat ook na ong. 5x in een beetje briesen overgaat. Daarna doet ze het niet meer...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:14

Zo is het ook gegaan met mijn paard. Toch de DA laten komen en hij constateerde chronische bronchitis neigend tot lichte dampigheid.

Wacht niet te lang, DA laten komen, paarden mogen niet hoesten. Hij probeert het slijm op te hoesten wat niet lukt.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:28

Goed in de gaten houden, knoflook en foenegriek werken ondersteunend, maar bieden geen permanente oplossing voor het probleem (maar is wel nuttig om bij te voeren). Hetzelfde geldt voor de middeltjes die veel dierenartsen voorschrijven, die onderdrukken slechts de symptomen. Ik ben zelf een voorstander van de homeopatie, daar heb ik tot nu toe meer mee bereikt dan alle medicatie die mijn dierenarts heeft voorgeschreven. Kof eze (siroop) is fijn spul, zoals ik het lees lijkt jouw paardje soms wat irritatie te ondervinden van de voorste luchtwegen, en die siroop verzacht en heelt. Echter, laat hem eens checken als de DA eens langskomt, en als zijn klachten verergeren, de hoest produktief wordt, snotneus etc. meteen de DA waarschuwen, want een onschuldig kuchje kan soms ernstiger zijn dan je denkt.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 18:59

snotneus heeft hij niet, en het is zo met vlagen, 1x en dan weken niet en dan in een keer 3x in een week... en soms in een super stoffige bak helemaal niet, en een beetje stof de andere keer wel...
Maar ik zal de Da eens vragen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Esther_r20, miezelke, Setteli en 84 bezoekers