Hoe mijn paard zijn edele deel proper maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Hoe mijn paard zijn edele deel proper maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 11:33

Mijn paard is een ruin van 4 jaar en ik zou zijn edel deel dringend is willen proper maken, maar telkens als hij zijn deel er even uit laat hangen trekt hij het terug in als ik eraan wil komen. Hoe kan ik nu zijn edel deel proper maken als ik er niet kan aankomen? Mischien nogal raar verwoord maarja.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:43

Dan zou je hem moeten uitschachten. Maar ik weet niet hoe dat moet.
In principe kan je hem ook 'vastpakken' als hij eruit hangt en met de andere hand schoonmaken.

Mijn paard hangt er hem zo vaak uit dat hij gewoon proper is.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:50


musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:35

he bah lekker stukje zeg hihi.

volgens mij houd een paard dat regelmatig beweegt zelf zijn edele delen schoon. alleen bij dek hengsten is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik maak het nooit schoon van mijn ruintje en hij is nu 18 en alles blinkt nog steeds hoor hihi

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:38

Ik doe dit bij mijn tinker nu ruim een jaar na een lange voorbereiding, ook hij trekt hem steeds terug als je eraan zit.

Een vrouw bij mij op stal heeft het me voorgedaan hoe je het het makkelijkst kan doen.
Ten eerste kunje vrij ver met je arm in de koker, een beetje raaridee in het begin maar dat went. Dan kun je met een zacht doekje en warm water al een hoop verwijderen. En als zijn penis eenmaal buitenboord hangt moet je hem stevig vasthouden vlak boven zijn eikel, dan kan ie hem niet meer terugtrekken. Niet te hard knijpen maar je kunt hem echt heel stevig vasthouden. Zal in het begin wat protest geven, maar na een paar keer wennen ze eraan en komt de penis vaak al na wat kriebelen in zijn liezen naar buiten.

Je zult alleen in het begin wat raar aangekeken worden door anderen omdat je met dit karwei bezig bent. Maar het is wel een noodzaak. Mijn tinker heeft een keer een ontsteling opgelopen in een huidplooi bij zijn penis waardoor die wat m,oeite kreeg met plassen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:39


Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:01

Is het nou eigenlijk wel nodig?

Hoor ook van veel mensen dat het onnodig/zelfs slecht is?

Wanestha RIP !!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 16:01

Het is zeker nodig. In de natuur houd een hengst hem zelf schoon door te dekken. Ruintjes dekken niet en daarom moet hij gewoon schoon gemaakt worden. Als jou vriend/vader zijn friemel niet wast denk ik ook dat het niet lang zal duren voor het gaat ontsteken.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 16:44

ik hoef bij mijn paard alleen maar te roepen dat er een mooie blonde merrie in de beurt is en dan laat hij hem al hangen. ( oke ik heb een haflinger hengst ) en als hij het wel ziet zitten kan ik hem makkelijk schoon maken. Oke het is minder leuk als er van de penny meisjes om je heen staan want die lachen zich dood. Bloos Bloos Bloos oooohhhhhh meneer krijgt er namelijk van die oe, aaaahhhhhh .jammie........buien van.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 16:53

Ik zet altiijd de waterslang er op [wel warm water hoor] Alle zand en vuil speolt zo wel mee met het water.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:02

Die van mijn Haf ziet er niet uit, er hangen allemaal vellen en korsten aan. Dit hebben we al een geprobeerd schoon te maken, maar het zit allemaal super vast. Ik vind het ook weer zoiets om het eraf te plukken, dadelijk gaat het bloeden en ontsteken ofzo.

Arm Haffie Bloos

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 00:20

Ja die van mijn paard ziet er dus ook niet uit he! En als ik het vast wil pakken als hij eruit hangt stamt hij met zijn achterbeen richting mijn hand. Mischien is vragen aan een vriendin of ze 1 been wil omhooghouden dan kan hij niet zo makkelijk stampen richting mijn hand. Bedankt voor de tips.
Nog iemand iets?

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:06

ik heb begrepen dat het goed gaat met van die doekjes die ze gebruiken bij baby billetjes,olie doekjes dus.
peppers piemel ziet er tegenwoordig ietsje frisser uit nadat ik hem met een hoop gefriemel eindelijk heb kunnen verleiden tot uitschachten (heeft een jaar geduurd!!) en de velletjes die los zaten er voorzichtig af heb gehaald ,wel had ik al regelmatig de smurrie uit zijn koker gehaald door er ,inderdaad zoals hier boven gezegd,gewoon met mijn hand in te gaan.
trouwens,je wilt niet weten hoe het stonk daar dat zaakje dus het was echt wel nodig..........
maar goed,ik heb het zelf nog niet met die doekejs geprobeerd maar het is misschien een tip.....

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:46

Mijn haflingerruin heeft ook een behoorlijk vieze piemel. Wanneer hij een merrie gedekt heeft (ja ja, soms voelt hij zich weer hengst!) is dat ding weer helemaal schoon. Maar ja, dan heb ik intens medelijden met die merrie. Normaal gesproken heeft hij er allemaal gele korsten en vellen opzitten. Het stinkt joh! Ik wist dus niet dat je dat schoon moest maken, getsie. Ik zal er eens op letten.

Storm in mijn profiel!

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:39

Lachen die filmpjes en dat commentaar....
Eet smakelijk hahahahaha Bloos

Vel geen oordeel over een ander maar beoordeel jezelf kritisch...

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:47

Die van Dennis blinkt weer als nooit er voor. Hij had een merrie gedekt en die merrie had hem op z'n geval gemept en d'r zat een wondje op wat wat aan het ontsteken was. Dus evil Ciska kwam al aan met een emmertje soda (op advies van een VA toen Dennis eerder een keer een wondje gehad had). Je geef je paar z'n eten apart van de merrie, zet hem naast het hek zodat je wel een uitschachtende hengst heb maar geen meppende merries en je maak hem eventjes schoon. Ik heb niet een keer protest van meneer gehad. Wel van omstanders die het heel zielig vonden wat ik deed maar na 2x soda was het enkel een klein mooi wondje wat na 2 dagen genezen was.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:48

Dit was wel na het castreren. Hij is daarvoor op tafel geweest en dan stoppen ze de koker vol met watten. Dat was er niet allemaal uitgekomen en werd na een halve week dus heel vies... Overigens laat hij hem er regelmatig uithangen, en toen kwamen niet alle stukjes "mee naar buiten" dus ben ik toch maar voor de spons gegaan. Je ziet het niet zo goed op het filmpje, maar je kunt echt heel ver naar binnen BTW

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:56

we hebben bij Boyd al eens een merrie lekker voor hem gezet....(was al drachtig...en B is ruin Haha! )

maar het werkte wel...meneer deed keurig zijn piem naar buiten.....heb er toen een emmer lauwwater onder gehangen,......kon ie ff weken... Tong uitsteken

moet er wel bij zeggen dat ik dit heb moeten bekopen met een " nat pak" omdat hij tegen de emmer aanschopte Extreme duivel maar hij was schoon.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:00

Ooit gevonden ergens op internet, misschien wel hier? Erg lachen!! Lees en lach en leer... Haha! http://www.equusite.com/

Part 2: THE CLEANING PROCESS...
WRITTEN BY: PATRICIA HARRIS

1.) Check to make sure there are no prospective boyfriends, elderly neighbors, or Brownie troops with a line of sight to the proceedings. Though of course they're probably going to show up unexpectedly ANYWAY once you're in the middle of things. Prepare a good explanation.

2.) Trim your fingernails short. Assemble horse, hose, and your sense of humor (plus, ideally, Excalibur cleanser and perhaps thin rubber gloves).

3.) Use hose (or damp sponge) to get the sheath and its inhabitant wet. Uh, that is, do this in a *civilized* fashion with due warning to the horse; he is apt to take offense if an icy-cold hose blasts unexpectedly into his personal regions Knipoog

4.) Now introduce your horse to Mr Hand . What I find safest is to stand facing the horse's head, with my shoulder and hip snugly against the horse's thigh and hip so that if he makes any suspicious move such as raising his leg, I can feel it right away and am in any case pressed so close that all he can do is shove, not really kick. The horse should be held by an assistant or by your free hand, NOT tied fast to a post or to crossties. He may shift around a good bit if he's not happy with Mr Hand's antics, but don't be put off by that; as long as you are patient and gradual, and stick close to his side, he'll get over it. Remember that it would be most unladylike of you to simply make a direct grab for your horse's Part. Give the horse a clue about what's on the program. Rest your hand against his belly, and then slide it back til you are entering The Home of the Actual Private Part. When you reach this first region of your destination, lube him up good with Excalibur or whatever you're using. If the outer part of his sheath is really grungy you will feel little clods and nubblies of smegma peeling off as you grope around in there. Patiently and gently expedite their removal.

5.) Thus far, you have probably only been in the outer part of the sheath. The Part Itself, you'll have noticed, is strangely absent. That's because it has retired shyly to its inner chambers. Roll up them thar sleeves and follow in after it Knipoog

6.) As you and Mr Hand wend your way deeper into the sheath, you will encounter what feels like a small portal that opens up into a chamber beyond. Being attentive to your horse's reaction, invite yourself in . You are now in the inner sanctum of The Actual Private Part. It's hiding in there towards the back, trying to pretend it isn't there. Say hi and wave to it . No, really, work your finger back and forth around the sides of it. If the horse won't drop, this is your only shot at removing whatever dried smegma is clinging to the surface of the Part itself. So, gently explore around it, pulling out whatever crusty topsoil you find there. Use more water and more Excalibur if necessary to loosen attached gunk.

7.) When Mr Hand and the Actual Private Part have gotten to know each other pretty well, and the Part feels squeaky clean all around, there remains only one task: checking for, and removing, the bean. The bean is a pale, kidney-shaped accumulation of smegma in a small pouch just inside the urethra. Not all horses accumulate a bean, but IME the majority do, even if they have no visible external smegma. So: the equine urethra is fairly large diameter, and indeed will permit you to very gently insinuate one of your slimmer fingers inside the urethral opening. Do so, and explore upwards for what will feel like a lump or "pea" buried no more than, I dunno, perhaps 3/4" in from the opening. If you do encounter a bean, gently and sympathetically persuade it out with your finger. This may require a little patience from BOTH Mr Hand AND the horse, but the horse will be happier and healthier once it's accomplished. In the rare event that the bean is too enormous for your finger to coax out, you might try what I did (in desperation) last month on the orange horse: Wrap thumb and index finger around the end of the Part and squeeze firmly to extrude the bean. Much to my surprise it worked and orange horse did NOT kill me for doing it and he does not seem to have suffered any permanant damage as a result ;-> I have never in my life seen another bean that enormous, though.

8.) Now all that's left to do is make a graceful exit and rinse the area very thoroughly in apology for the liberties you've taken . A hose will be MUCH easier to use here than just a sponge and bucket, IME. Make sure to direct the water into the Part's inner retreat too, not merely the outer part of the sheath. This may require you to enfold the end of the hose in your hand and guide it up there personally.

9.) Ta-da, you are done! Say, "Good horsie" and feed him lots of carrots. Watch him make funny faces at the way your hands smell. Hmm. Well, perhaps there is ONE more step...

10.) The only thing I know of that is at all effective in removing the lovely fragrance of smegma from your hands (fingernails arms elbows and wherever else it's gotten) is Excalibur. Even then, if you didn't use gloves you may find you've got an unusual personal perfume for a while. So, word to the wise, do NOT clean your horse's sheath just before an important job interview or first date Knipoog and of course, there is that one FINAL step...

11.) Figure out how to explain all this to your mother (or the kid from next door, or the meter reader, or whoever else you've just realized has been standing in the barn doorway speechlessly watching the entire process.)

Now, go thou forth and clean that Part Lachen

...

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:01

hihihi.....die is leuk.....zou hem bijna op de wc hangen Haha! Tong uitsteken Knipoog

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:48

Lot, lees mijn link eens *LOL*


enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:56

he als ik dit allemaal zo lees ben ik toch wel blij dat ik merries heb *LOL*:)):))
maarja het moet wel gebeuren hey!

Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:06

Laiser liet die van hem ook nooit schoonmaken.

Toen ze hem gingen poetsen voor de trouwfoto's, is het een stalgenootje wel gelukt Knipoog
(Zij doet het bij haar paard altijd. En nu ze zag dat Laiser tijdens die poetsbeurt zijn hele zaakje liet zakken, nam ze haar kans waar (je bent verslaafd of je bent het niet Tong uitsteken )
Nu heb ik het toevallig gisteren ook een beetje kunnen doen. Maar wel heel voorzichtig gedaan hoor...

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:30

Gehgeh sorry lekker oftopic maaruhh:

Ben ik blij dat ik een merrie heb Tong uitsteken:P

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:26

Ik probeer gewoon hem beet te pakken als hij hem uit heeft, en dan trek ik wat velletjes.
Of ik zet een ruintje naast m (hij is homo) en dan komt zn penis vanzelf naar buiten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler en 62 bezoekers