Eten voor als je alleen bent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Eten voor als je alleen bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:16

Ik hou er meestal niet van om eten te koken als ik alleen thuis ben. Een salade wil ik nog wel eens maken maar ik kook meestal niet echt.
Heel vaak haal ik een kant en klare gehaktbal en eet die met heel veel mayo en pindasaus op. Of ik neem magnetron loempias of kaassoufle's. Een tostie is ook snel gemaakt Knipoog

Regelmatig nodig ik op zo'n dag mijn moeder uit zodat ik wat gezonds maak.

Maar vandaag ga ik weer wat lekkers maken:
Pannenkoeken met brocolli en brie Vingers aflikken

Lekker makkelijk en met de broccoli nog gezond ook Haha!

wat maken jullie op zulke dagen?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:59

Een Italiaans Bol, met vleestomaat en plakjes gesneden mozzarella kaas onder de gril laten smelten, beetje zout en peper...
(thnx to Vikki) Offff... ik haal wat lekkers bij de La PLace of de Marche. Haha!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:22

aardappelen, met visticks of stuk vlees enzo..en als ik geen zin heb om te koken,dan maak ik een omlet Tong uitsteken

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:20

orri schreef:
Een Italiaans Bol, met vleestomaat en plakjes gesneden mozzarella kaas onder de gril laten smelten, beetje zout en peper...
(thnx to Vikki) Offff... ik haal wat lekkers bij de La PLace of de Marche. Haha!


Ook erg lekker met kruidenboter, alfalfa en wat geroosterde pijnboompitjes Haha! En ja, dat eet ik dus ook graag... lekker makkelijk. Of een goed gevulde Griekse salade...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:31

net wat we nog liggen hebben
vaak niet te moeilijk hoor

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:37


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:12

karin gek op kaas? Haha!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:48

HIER KOMT DE EXPERT ik leef eigenlijk van die maaltijden. Ik zit in mijn eentje op kot. Mijn vorige semester was elke dag van kwart na 8 tot kwart na 6. Het is van antwerpen een half uurtje rijden naar Brecht, was ik kwart voor 7 terug. Paardje rijden.. kon ik rond 9 / half 10 eindelijk eten.. lang leve de diepvriesmaaltijden van mammie!! aangezien ik ook nog moest studeren tot diep in de nacht gaaaap! had ik echt geen zin om te koken.. maar nu is er wat nieuws!!! je moet die snelkookmaaltijden van Iglo eens proberen!! Je hebt pasta met zalm en spinazie, en iets van pasta met kip en broccoli.. moet zeggen... zeeeeer goed te eten. Verder heb je nog de gerechten van Lonnies.. je moet wel van pittig houden.. maar das voor mij geen probleem.. en je hebt gelijk een leuk mandje erbij Lachen.
Euhm, je hebt kant en klare lasagne bij de supermarkt, de diepvriespizza's, een soepje met stokbrood.. roerbakmie.. quiche...

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:50

Mocht iemand nog suggesties hebben voor een arme alleenwonende student (ahum ahum) (wel een met zwembad en paard aan studentenhuis hehe ) alle tips zijn welkom!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:59

Ik eet wel eens van die zakjes met macaroni. Ik ben dan wel zo braaf om er nog wat verse groente in te doen zoals broccoli Lachen Of minder vers zoals asperges uit een potje Haha!
Ik maak nog wel eens soep uit en zakje met verse groente of champignons. Croutonntjes maak ik in de magnetron van volkoren brood.
Pizza is ook altijd goed. Ik neem de Margarita en die beleg ik dan zelf bijv. met zalm of annanas en veel peper.
Ik gratineer ook graag groente [witlof]. Lof in een ovenschaaltje, pastasaus er overheen, bestrooien met geraspte kaas. 8 min. in de magnetron en klaar. Dan kan ook met broccoli.

De koelkast puilt hier atijd uit van de broccoli Vingers aflikken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:29

Jippie schreef:
De koelkast puilt hier atijd uit van de broccoli Vingers aflikken


Ben ik toch niet de enige freak Haha!. Ik was me er trouwens helemaal niet van bewust, totdat er eens iemand twee weken lang iedere dag met me mee at. En die constateerde vijf maaltijden met broccoli. Mijn excuus: 'ja maar het is zo lekker...' Kwijl

Als ik ècht een foute eenpersoons'maaltijd' eet, dan zijn het Unox Noodles. Een tic die ik heb overgehouden aan mijn arme-backpackerstijd in Australië. Haha!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:34

uh ik eet soms savonds lekker een pizzabroodje en tussen door als ik ff ergens zin in heb eet ik een appel ( vin ik super lekker!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:27

broccoli is
- lekker Vingers aflikken
- gezond
- overal bij te combineren [van italiaans tot chinees]
- heel snel gaar Haha!
- en niet duur [vandaag weer 2 stronkjes van 500 gram gekocht, E0,59 per stronk!]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:09

Jippie schreef:
broccoli is
- lekker Vingers aflikken
- gezond
- overal bij te combineren [van italiaans tot chinees]
- heel snel gaar Haha!
- en niet duur [vandaag weer 2 stronkjes van 500 gram gekocht, E0,59 per stronk!]

Bij de AH zijn ze nu voor 49 eurocent per stronk en bij de Aldi 19 cent (zijn wel kleinere stronken).
Ik heb nu 4 dagen achter elkaar broccoli op, vandaag neem ik wat anders Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:27

Ik eet bijna altijd alleen (tenzij in het weekend, want dan blijft vriendje kamperen en wordt er sneller gekookt, voor 2 koken doe ik veel liever dan voor mezelf alleen koken)

Dus tips om snel iets klaar te hebben voor als je alleen moet eten
- smos (stuk stokbrood (grootte uit te kiezen naar honger) met kaas,
ham, sla, tomaat, ei, augurk, eventueel mayo)
- macaronisalade met zalm (macaroni, zalm, mayo, mengen en eten
maar)
- alle soorten salades
- gewokt (snel klaar en maar 1 ding vuilgemaakt, nl. de wok)

Ik neem niet snel iets kant-en-klaar, gewoon omdat ik het me niet echt smaakt, vind zelfgemaakt 10 keer beter smaken...

eeyore

Berichten: 428
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Nieuwehorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:33

Ik vind het toch altijd wel de moeite om iets voor mezelf klaar te maken en val niet snel terug om kant en klaar maaltijden of zoiets. Dus helaas van mij weinig tips!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:52

gebakken eitje *LOL*

en soms wat rosti, tomatensla en een lekker stukje vlees Haha!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:28

He nathalie, die belgische smoskes zijn idd zeeeer goed te eten.. bij ons op de unief hebben ze heeeele lekkere... Ik heb het ook niet zo op kant en klaar maaltijden, maar die van iglo zijn oke... de groente is gewoon vers enzo.. dus dat is beter. Het enige is dat het uit een zakje komt..

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 17:54

Ik maak altijd spagettie als ik alleen moet eten..of aardappelschijfjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:35

in ieder geval is het nooit gezond.
vandag weer een of andere kerrierijst combinatie

ik had beter wentelteefjes kunnen maken maar ik heb dus echt geen zin om voor mezelf te gaan koken blee

als ik straks echt op me eigen ga moet ik echt vaak iemand uitnodigen anders eet ik alleen maar slecht

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:57

Katrien"]
[quote="Jippie schreef:
broccoli is
- lekker Vingers aflikken
- gezond
- overal bij te combineren [van italiaans tot chinees]
- heel snel gaar Haha!
- en niet duur [vandaag weer 2 stronkjes van 500 gram gekocht, E0,59 per stronk!]

Bij de AH zijn ze nu voor 49 eurocent per stronk en bij de Aldi 19 cent (zijn wel kleinere stronken).
Ik heb nu 4 dagen achter elkaar broccoli op, vandaag neem ik wat anders Haha!
[/quote]

Broccoli kan ook op de pizza Haha!
Ik ben hier de enige die het lust *LOL*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:01

Een thuismenu met extra dikke ovenhandschoenen Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:52

In 1 pan: rijst (gierst, bulghur enz.), pasta of aardappelen onderin, groenten in een stoommandje erboven, in een kwartiertje klaar.
Smaakmakers:
pesto uit een potje, Indiase prut uit een potje, gezeefde tomaten met kruidenzout, ketjap, mosterd,
klontje boter, strooikaas, mosterd, shoyu,
of groentebouillonblokje en/of kerrie, paprika, chilipoeder, knof enz. in kookwater.
Bij mij smaakt nooit iets hetzelfde.
En ik eet altijd wel iets rauws vooraf.
(= beter voor je spijsvertering)