Pfeiffer krijgen door speeksel van iemand anders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Pfeiffer krijgen door speeksel van iemand anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 15:50

Ik weet niet of ik het goed schrijf, maar is het waar dat je pfeiffer kunt krijgen door speeksel van iemand anders die pfeiffer heeft..?
Aangezien ik het misschien heb (moet binnenkort bloedprikken dus dan weet ik het zeker..) en van een aantal mensen speeksel in m'n mond heb/gehad.. Haha!

Ben benieuwd of het waar is, en hoe moet je het anders krijgen..?


marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 15:53

Ja, de ziekte van pfeiffer wordt niet voor niets 'kissing desease' genoemd, het komt daarom ook vaak voor bij jongeren.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 15:53

Ja dat kan zeker

Pfeifer gaat juist over door speeksel

ook door vieze, niet goed gewassen glazen in de disco

Maar het wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook perse krijgt

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 15:54

Fijn, heb ik het dalijk.. kan je niet eens meer met je vriendje zoenen omdat die het anders ook krijgt.. *hoopt heel erg dat het toch wat anders is*

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:08

Idd door speeksel, maar t kan ook gewoon door hoesten ofzo! Ik heb t ook gehad en zou niet weten van wie ik t heb! Maar ik hoop voor je dat je het niet hebt! ik ben er echt heel erg ziek van geweest, kon niks eten, was heel veel afgevallen..

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:16

Volgens mij is dat met speeksel overbrengen de bekendste oorzaak? Verward
En als je hebt zie het postief in, kun je het tenminste de rest van je leven niet meer krijgen Knipoog

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:23

Pfeiffer vond ik nou niet bepaald postitief...Maar je hebt aan de ene kant geluk en de andere kant pech als het in de vakantie is. Aangezein je dan heel erg moe bent en je school daar erg onderlijd. Ik hoop voor je dat het iets anders is. Maar ik heb het niet van speeksel gekregen, ook al had ik wel wat speeksel van andere in mijn mond gehad Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:53

Moonlover schreef:
en van een aantal mensen speeksel in m'n mond heb/gehad.. Haha!

gatverdarrie wat vies! Daar kun je ook nog wel meer dingen van krijgen! vind je dat niet vies? BLEEEEEEEEEEEEEEEEH!

De hond is de betere mens

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:03

desiree, het kan toch, dat ze in 2 maanden tijd met verschillende jongens getongzoend heeft?

Ik meot binnenkort ook bloed prikken. Ik heb veel last van vermoeidheid, (al twee maanden lang, veel ziek, en alsmaar kwakkelen) het gaat nu redelijk (jaar geleden last gehad van een chronische vermoeidheid (hoe schrijf je dat?)) En ik denk nu meer dat eth een psygische evrmoeidheid is, nu. (ik zit mezelf erg in de weg met mijn gedachten, en mijn doen. Ben zo onzeker blablabla...) Maar ik zeg mijn ouders niet waarom ik denk dat ik zo moe ben, dus hoop ik maar dat het bij mij ook fysiek is, hoef ik tenminste niks aan mijn ouders uit te leggen...

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:20

En waarom denk je dat je zo moe bent? Knipoog

Idd word oa door speeksel overgebracht.

Wanestha RIP !!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:51

Mijn vriendin heeft nu ook pfeiffer.. En ik drink soms uit haar glas/flesje.. Mag niet hopen dat ik het heb, want ben wel veel moe enzo. Heb ook bloed laten prikken, maae ze konde niks in m'n bloed vinden. Bij mijn vriendin zijn ze er pas na 3 keer bloedprikken achter gekomen. Bloos Wel beetje erg..

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:54

Dat is ook dom om als zei pfeiffer heeft uit haar flesje te drinken. of wist je het toen nog niet. Iig ik was echt extreem moe ik ging naar school daarna metteen slapen en nog een keer wakker worden voor het eten en dan weer naar bed en tot de volgende ochtend slapen. Ik heb echt niks gedaan. Ik fietste niet meer naar school daar werd ik te moe van. Maar ben wel elke dag geweest en soms een keer in de les in slaap gevallen Bloos
Pfeiffer is echt klote

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:30

Het is niet noodzakelijk dat je het ook krijgt als je uit haar flesje drinkt hoor.

Het is dus mogelijk dat je het pas ontdekt is na 3 keer bloedprikken hoor, soms is het gewoon negatief de eerste keer en pas na een paar dagen positief of zwak positief. Ik ben zo al uitslagen tegengekomen waar er pas na een paar keer een positieve test is en het valt ook voor dat de EBV (Epstein-Barr) maar net boven de waarde zit vanaf wanneer het positief is. (Ik werk in een labo)

Mijn collega heeft ook klierkoorts gehad en is elk jaar rond dezelfde periode nog wel es wat sneller moe ed. En ook zijn haar levertesten dan wat gestoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:25

Bij was pfeiffer pas geconstateerd na 9 maanden na de 1e klachten zoals keelontsteking en erge vermoeidheid.
Na 3x bloedprikken kwam er niets uit.
Doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar foto's en van allehande testen moeten ondergaan.
Meerdere malen daar nog bloed geprikt en pas na 9 maanden kwam er pfeiffer uit.

Dus als er niets uitkomt en je blijft moe, ga aub terug naar de dokter en luister in die tijd naar je lichaam als die aangeeft moe te zijn en ben aub niet zo dom als ik om door te gaan, niet naar je lichaam luisterend en voor je leven moe te blijven Verdrietig

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:40

mijn vriendin had ook pfeiffer en die had ook nie gezoend ofzo. Maaruh je moet maar goed uitrusten als je het hebt en beterschap alvast!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:44

Boogiegirl schreef:
En als je hebt zie het postief in, kun je het tenminste de rest van je leven niet meer krijgen Knipoog

Helaas is dat bull oliebol.
Er zijn wel degelijk gevallen bekend waarbij iemand vaker Pfeiffer krijgt.

Helaas ben ik zo'n geval. Heb het al 2 keer gehad. En als ik erg druk ben, weinig tijd voor mezelf, minder slaap, minder goed eet en ik laat bloed prikken dan is het weer (of nog steeds) zichtbaar!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:47

Bij mij is het nu na 10 jaar ook nog stees zichtbaar in mijn bloed.
Misschien dat de ME/ CVS onderzoekers daar ook maar eens meer aandacht aan moeten geven.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:58

Ik heb gister bloed laten prikken, ben ook nog al moe..
Ergens hoop ik dat er iets uit komt, zodat ik tenminste weet waarom ik zo moe ben. Maar ja aan de andere kant, als er niets uit komt, is de kans er iig dat er ook niks is??
Ookal zou ik dan echt niet meer weten, waarom ik zo moe ben.. Verward

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 21:15

iloveperry schreef:
mijn vriendin had ook pfeiffer en die had ook nie gezoend ofzo. Maaruh je moet maar goed uitrusten als je het hebt en beterschap alvast!


Gewoon uitrusten net zoals na een avond uitgaan is het niet, ga je slapen en word je wakker zou je denken dat je niet moe meer bent.. maar ik blijf soms gewoon nog steeds moe, maakt niet uit hoelang ik heb geslapen..

Hoorde laatst ook van een jongen uit m'n klas dat die er ook last van had, en hij heeft ook m'n speeksel.. Scheve mond, volgens mij heerst het, of besmet ik nou iedereen..?! Of hun mij..
Laatst bijgewerkt door Moonlover op 26-06-03 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:18

Moonlover, dat heb ik dus ook, en ik kan alles wel gewoon doen hoor, kan einden gaan lopen, gaan fietsen, het is gewoon een blijvende moeheid, ondanks je wel alles kan, is het zwaar irritant. Hoelang je ook slaapt, het gaat niet meer weg? Verward En gister was ik het goed zat dus eindelijk maar naar de dokter gegaan.. Verward
Door die moeheid heb je ook gewoon echt nergens meer zin in Scheve mond


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 21:23

Joyce schreef:
Moonlover, dat heb ik dus ook, en ik kan alles wel gewoon doen hoor, kan einden gaan lopen, gaan fietsen, het is gewoon een blijvende moeheid, ondanks je wel alles kan, is het zwaar irritant. Hoelang je ook slaapt, het gaat niet meer weg? Verward En gister was ik het goed zat dus eindelijk maar naar de dokter gegaan.. Verward
Door die moeheid heb je ook gewoon echt nergens meer zin in Scheve mond


Idd, ik kan ook wel gewoon alles doen enzo, en soms heb ik er geen last van.. maar dan komt het opeens weer.. echt super irritant.. Gaaaap

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 21:25

Misschien energiepillen..*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:37

Citaat:
dat heb ik dus ook, en ik kan alles wel gewoon doen hoor, kan einden gaan lopen, gaan fietsen

Je kan idd alles, maar toch echt niet alles achterelkaar
Dan zak je van moeheid gewoon door je benen of bibber je van vermoeidheid
met pfeifer ben je al moe als je alleen maar de trap opgelopen bent na goed uitrusten.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:35

Ik heb 2 jaar lang ziekte van Pfeiffer gehad. Ik leerde in die tijd net Henk kennen. Hij heeft mij dus de eerste 2 jaar ziek meegemaakt. Af en toe nog last van. Vooral als ik te laat naar bed ga en te weinig gezond eten eet.
Ik had de winter ervoor doorgelopen met een flinke griep. Gewoon werken en gewoon naar de paarden. Stom natuurlijk om met 39 graden koorts gewoon doen als of er niks aan de hand was. Nou ik heb het geweten. Mijn huisarts zei dat Pfeiffer een familie is van de griep en dat ik door een verwaarloosde griep Pfeiffer heb gekregen.
Als ik nu ziek ben dan ben ik ziek.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:37

Stephanie100 schreef:
Dat is ook dom om als zei pfeiffer heeft uit haar flesje te drinken. of wist je het toen nog niet.


Nee daarvoor, toen ze het nog niet wist. Maar nu ik weet dat ze het heeft doe ik dat natuurlijk niet meer. Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Danseresje, Facebook, kimmetje26, Lielle, ManonGrr, Sandyislief, Tazzey en 114 bezoekers