Hond, kip en konijn te vondeling in duin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Hond, kip en konijn te vondeling in duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 21:17

Dit heeft niks met paarden te maken maar ik vind het wel zielig.

Hond, kip en konijn te vondeling in duin
Van onze verslaggeefster
DEN HELDER-De naderende vakantietijd heeft niet gezorgd voor een stroom van afstandsdieren. In het Helderse dierenasiel 't Schuthok verblijven momenteel acht honden en veertig katten. Daaronder zitten vooral veel zwerfdieren. Af en toe worden dieren in de duinen gedumpt.

,,In deze tijd van het jaar gebeurt het wel wat vaker dan normaal dat mensen afstand van hun dier willen doen. Dan is de hond te sterk en is de verzorging toch wel lastig. Met die bezwaren lopen ze dan al een tijdje rond en de nadere vakantie geeft dan de doorslag,'' aldus asielbeheerster I. 't Hart.

Onlangs werd er nog een hondje binnengebracht dat in de duinen was vastgebonden, maar dat soort 'te vondeling leggingen' komt nauwelijks meer voor, weet 't Hart. D. van Dijck van Stichting Landschap Noord-Holland is dezelfde mening toegedaan. ,,Ik werk nog maar kort in de Helderse duinen, voorheen in 't Zwanewater. Daar vond ik geen honden, wel andere gedumpte huisdieren. Vooral kippen en konijnen. Dat kwam je elk jaar wel een keer tegen, maar misschien dat het vaker gebeurt en je het niet ziet. Die tamme beesten zijn er natuurlijk meteen geweest als er een vos langskomt.''

Dat het aantal asielkatten fors is, komt doordat er in de zomer weinig vraag naar een kat is. Opvallend is de langdurige aanwezigheid van twee zwerfhonden. ,,Een prachtige husky die twee weken geleden in Julianadorp is gevonden en een wollig prulletje. Toch vreemd dat die niet gezocht worden.''

donderdag 26 juni 2003, 07:09



Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:18

Aah, wat zielig!!! In de duinen?!?!
Dan ben je toch niet goed bij je hoofd Verward

    If you can dream it, you can do it ...

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:19

Mensen weten niet waar ze aan beginnen Ze kopen een hond en dumpen het arme dier!
Echt zielig! Er zijn van die mensen zoals deze die ik liever niet wil kennen! Scheve mond

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 21:22

Maar het is weer zomer dus de meeste mensen gaan op vakantie ze weten niet wat ze met hun dier aanmoeten en een dierenopvang voor tijdens de vakantie is te duur dus dumpen ze het arme dier.
Klinkt hard maar het is waar gelukkig zijn de meeste mensen niet zo.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:24

Ik zou het nooit kunnen! Die mensen hebben waarschijnlijk geen hart!
helemaal KOUD! Echt...wat kan ik die mensen iets doen!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:27

Nee, de meeste mensen kopen bijv. een hond zonder dat ze weten hoe ze er voor moeten zorgen ofzo... En als ze er dan genoeg van hebben, dan dumpen ze het!!! Of als ze er toevallig allergisch voor zijn.

    If you can dream it, you can do it ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:49

Mensen zijn hufters. Ja, ik weet het, ze zijn niet allemaal zo, maar het aantal gedumpte dieren in de asielen getuigen toch wel dat het er HEEL VEEL zijn!

De hond is de betere mens

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:25

de boer waar ik met mijn paard sta, vond vanmiddag 2 kleine konijntjes in een doos in zijn kofferbak Party!! had iemand er zo maar ingezet. Eentje heeft al een goed tehuis, de andere nog niet, maar er komt vanavond vast wel iemand ie hem(of haar) meeneemt Haha! , zomer, vakantie.......

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 19:19

Kon je er maar iets tegen doen maar dat zal helaas niet gaan.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:20

Nou ja, doe je toch niet Maar ja je hebt van die mensen......

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:22

de konijntjes zijn onder dak Haha!
nu is er weer iemand die een geit gekocht heeft en haar "vergeten"is op te halen Boos! Extreme duivel Sigaar moet er weer een geit worden geadopteerd........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers