Wasmachine/droger zelf naar zolder, lukt dat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Wasmachine/droger zelf naar zolder, lukt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 09:27

Ik heb bij de Makro een wasmachine en een droger gezien.
Die hebben wij nog nodig.
Daar bezorgen ze wel maar dat is best prijzig, nu hebben wij zelf een aanhangwagen en een auto die 'm kan trekken. Dus dat is geen probleem, maar zou het lukken om de wasmachine en droger zelf naar zolder te tillen? (2 trappen van 13 treden).

:evaw:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:31

Ja hoor
Ik ben al 5 keer verhuist in mijn leven en elke keer moest dat ellendig ding weer naar beneden en omhoog.
Zorg dat je 2 potige kerels hebt Lachen
Geen haast
neem desnoods een bakkie koffie tussen de 1e en de 2e trap Tong uitsteken

Mijn 2 broers waren daar altijd de L.ul mee, blij waren ze nooit, maar het gaat wel

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:44

Het is zwaar werk..........vooral de wasmachine..Maar goed gecoordineerd moet het lukken........Drogers wegen niks.

Kleine tip doe eerst de wasmachine dan de droger.......

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:27

Ook wij zijn regelmatig verhuisd waarbij wasmachine en droger van de ene zolder naar de ander moest. Het is zwaar maar wel goed te doen.
En inderdaad, begin bij de wasmachine Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 10:29

OK, als onze ouders ermee accoord zijn (zijn huwelijkscadeau's) dan gaan we denk ik maar eens een ritje Makro doen.

tnx!

:evaw:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:30

Jawel dat moet goed lukken, wij hebben het in het oude huis ook gedaan en dat waren twee trappen van ongeveer 21 treden volgens mij. Btw een droger kan ook flink wat wegen hoor... heb er op het werk ook genoeg verplaats en sommigen halen het bij het gewicht van een wasmachine Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:39

Volgens mij brengen die bezorgers hem tot de drempel en niet veder?. Dus dan zal je er toch zelf voor moeten zorgen dat die op zolder terecht komt.

Die van mij moet binnenkort 2 trappen naar beneden en 3 trappen omhoog. Kan ook nog erg leuk worden alhoewel die van me nieuwe huis makkelijker zijn dan die van me oude.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:42

Heb t al vaak gedaan... Te vaak (auw Knipoog )
Hangt er bij drogers vanaf wat voor soort het is, condens drogers (en dat zijn toch de meest gangbare?) wegen niet meer zo veel.
Bij wasmachines kan men in sommige gevallen het gewicht (een blok beton dat voorkomt dat ie zelf weer naar beneden loopt ofzo) uit de machine verwijderen. Staat vast in de gebruiksaanwijzing!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:47

Yep, met twee personen gaat dat goed. Wij binden 'm altijd op een steekkarretje met wat spanbanden, dan heb je een beter houvast.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:36

Misschien kan je ergens zo'n steekkarretje lenen dat de trap op kan, zo een met 3 wielen zodat die de treden kunnen nemen.
Anders wordt het idd tillen, maar dat is vaak ook wel te doen (als je hulp van anderen vraagt en zelf vooral aanwijzingen geeft Tong uitsteken)

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 11:38

Jantien"]
Misschien kan je ergens zo'n steekkarretje lenen dat de trap op kan, zo een met 3 wielen zodat die de treden kunnen nemen.
[/quote]

Daar had ik ook aan zitten denken, maar waar haal je zo'n ding van daan????


En anders wordt het alsnog deze optie *LOL* Schijnheilig
[quote="Jantien schreef:
Anders wordt het idd tillen, maar dat is vaak ook wel te doen (als je hulp van anderen vraagt en zelf vooral aanwijzingen geeft Tong uitsteken)

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:56

Citaat:
Volgens mij brengen die bezorgers hem tot de drempel en niet veder?.

Toen wij een nieuwe hadden brachten ze hem braaf naar boven

En voor reperatie haalden ze hem naar beneden en de vervang machine naar boven, die daarna na reperatie weer omgeruild werden.

Lijkt me echt een kl*te baanjte


Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:32

Wij huurden glasdragers bij Boels, dat zijn van die dingen om grote glasplaten mee te tillen d.m.v. zuignappen. Ideaal om wasmachines e.d. naar boven te sjouwen.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:20

Heb pasgeleden nog een wasmachine naar zolder gebracht met behulp van twee mannen. We hadden kruislings een touw om de wasmachine gebonden om meer grip op dat ding te hebben. Werkte goed! Tree voor tree omhoog!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Angelaa2, dalena, Eve_16, Eve_Nie, fohadie, Googlebot, Hicaria, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Plus_en_Min, SdaphneS, Selima, sinnekinne, stoer, Vaiqua, vikawiek, zuperzmoker en 58 bezoekers