Clinic Klassieke Rijkunst : plaatsje over...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Clinic Klassieke Rijkunst : plaatsje over...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 08:27

Op 5 en 6 juli geeft Nelly Abbenes een clinic Klassieke Rijkunst (locatie: bij Gorichem). Er is nog één plaats over voor een deelnemer met paard, toeschouwers zijn altijd welkom!

Citaat:
Nelly Abbenes is geen onbekende in de wereld van het (barokke) paard. Regelmatig schrijft zij artikelen in de ‘Baroque’ over diverse onderwerpen met betrekking op de Klassieke Rijkunst.

Een aantal jaar geleden is Nelly begonnen aan een rondreis langs de verschillende dressuurstijlen van Europa. Deze rondreis heeft haar via Henk van Bergen (Nederland), Bent Branderup (de bekende barok-rijmeester uit Denemarken) en Arthur Kottas (Eerste Oberbereiter van de Spaanse Rijschool in Wenen) nu bij de Iberische rijkunst in Spanje en Portugal heeft gebracht.

De kennis en ervaring die Nelly Abbenes heeft opgedaan tijdens haar rondreis, heeft zij samen gebracht tot een weekend-clinic. Tijdens dit weekend kunnen de deelnemers profiteren van de lichtheid en elegance van de Iberische rijkunst, de klassieke basis en de zuiverheid van de gangen uit Wenen, vermengd met de wijsheid van de oude meesters zoals Gustav Steinbrecht en La Guérinière.

Tijdens de clinic wordt niet alleen onder het zadel gewerkt, maar komt ook het werk aan de hand aan bod. Hierdoor is de clinic ook geschikt voor paarden die nog relatief jong in de opleiding zijn.


Wil je meedoen aan deze clinic of wil je als toeschouwer komen, stuur mij dan een PB voor meer informatie!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:14

heel erg interesant!!! waar is het ong? (provincie)

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 09:52

volgens mij hoort het nog bij Zuid-Holland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:00

en wat zijn de kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:07

Heej wat grappig, ik ken Nelly wel. Interessante clinic lijkt me dat Lachen.


Limo

Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:12

Om precies te zijn is de clinic in Schoonrewoerd. Als je over A2 van Utrecht naar Den bosch rijdt kan je net voorbij Vianen rechtsaf de snelweg af. Dan is het nog +/- 10 minuten rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers