Ligging zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Ligging zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 13:54

Ik heb gisteren een nieuw zade voor mijn Shetje gekocht maar twijfel nu een beetje of hij wel goed past. De achterboom ligt wel netjes 2,5 cm hoger dan de voorboom maar als ik op zit kan ik nog zo 4 vingers tussen de schoft en de voorboom steken... Is dit teveel of valt het mee? En waar moet ik nog meer op letten. Het zadel is trouwens van hetzelfde merk en type als het zadeltje wat ik 5 jaar geleden voor mijn pony kocht. Toe was hij echter nog maar vier en net onder het zadel terwijl hij nu behoorlijk gespierd is.
Welheb ik iemand van de ruitersportzaak naar het oude zadel laten kijken en die vond dat het nog mooi lag op de pony, al is het wel wat doorgezakt. Wat denken jullie? Zou ik er vanuit kunnen gaan dat het zadel past omdat het hetzelfde as mijn oude is of er toch nog even naar laten kijken?

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:00

Ik zou er gewoon nog even naar laten kijken, dat kan nooit kwaad. Knipoog
Maar bij Shetten heb je wel heel snel dat er veel ruimte tussen de schoft en de voorboom zit hoor, ze hebben namelijk bijna geen schoft, en de meeste zadels zijn toch wel zo gemaakt dat ze op paarden passen die toch nog een klein beetje schoft hebben.