Kennisvraagje: wie is de componist...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Kennisvraagje: wie is de componist...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 18:08

Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand die hoopte dat ik het volgende zou weten. Het mailtje kwam via Marvin's binnen, ach ja, ze hebben vast 'paarden' en 'muziek' ingetypt op google. Ik heb trouwens geen idee, dus ik schakel de hulplijn Bokt in... Haha!

L.S.

Al geruime tijd hebben een collega en ik de vraag, wie de componist is van één van de muziekstukken die regelmatig bij parades worden gedraaid. Er zijn twee heel bekende stukken. Het ene is de Radetzki-mars van (ene
) Straus. Die bedoel ik niet.


Het gezocht thema begint met 8 noten van gelijke lengte en hoogte, dan twee keer een lagere, dan 8 gelijke weer lager....

Heeft u wellicht enig idee welk stuk ik bedoel, en zo ja hoe het heet en van wie het is?

De vraag is op zich natuurlijk niet belangrijk, dus u hoeft zich verplicht te antwoorden.


Met vriendelijke groet

Hans Hagemann

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:47


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:50

Ik denk dat niemand hier zomaar uitkomt!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:54

Nee, leek me ook al moeilijk, maar misschien als je de juiste toonhoogte en tijdsduur in kan fluiten?
Maar aan de hand van een tekst is dat ook een beetje moeilijk Knipoog Haha!


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:54

Volgens mij wordt het muziekje bedoeld waarop de parade altijd binnenkomt met wedstrijden. Er wordt ook wel eens een ereronde op gereden.

Het schijnt van Duindigt te komen, het heeft uiteraard een naam (iets met 'kampioenenmars' ofzo) maar die ben ik even kwijt. Toevallig werd me dit afgelopen zaterdag in Almelo verteld door het Z2-jurylid waarbij ik moest schrijven, het werd gedraaid bij een ereronde even verderop.

Ik ga nog ff verdere research doen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:57

Bedoel je die tune die ook zit onder Monthy Python's Flying Circus?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:02

Nope, die is het niet. Ik noem het altijd 'het parademuziekje'. Haha!

Lukt me niet om het te vinden met Google, misschien dat de KNHS het weet? Haha!


[Edit 20/12/03] Bij toeval ontdekte ik een paar dagen geleden de naam van het 'parademuziekje': dat heet de 'Ambosspolka', zie (en beluister) http://noty.unas.cz/Web_ukazky/GM11_6_736.htm - ik heb een heel donkerbruin vermoeden dat de afzender van het mailtje dit muziekje bedoelt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cantheon, DenieesB, Ginny135, girlyggirl, linoleum, Marcella, Martje80, Paardjes83, RSLevi, supervon78, TheNovelist, Zick_Zack en 57 bezoekers