Boem is ho, plons is....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 11:12

Dinti heeft geprobeerd of ze ook als zeepaard door kon gaan, geen succes dus (zie ook boktmeetings, ouderkerk).
Wilde gisteravond Tinka dus uit de wei halen en met haar gaan rijden. Dinti bleef alleen met de twee andere paarden achter in de wei. Toen we wegliepen vond ik al dat Dinti een beetje te druk rond liep te rennen en ik zei tegen Dorus (mijn man) volgens mij probeert ze zo over de sloot te springen. Ja hoor duhhh kreeg ik als antwoord, seconde later nam Dinti een aanloop en plons!!
Dorus rende er als een gek heen, sprong bijna zelf in de sloot, heeft haar koppie bovengehouden (was wel even onder geweest) ik als een gek Tinka weer in het land gezet en richting stal gerend (slim hoor allebei telefoon niet bij ons), halverwege riep Dorus weer en hij had haar er gelukkig uit. Met moddermonster en Tinka samen naar stal gelopen en Dinti onder de douche gezet. Met Tinka was echt geen land meer te bezeilen. Als Dinti meer dan 2 meter bij haar vandaan was werd ze al nerveus. Lov en Dorus hebben toen Dinti even op stal gezet terwijl ik met Tinka een rondje ging lopen. Wist niet dat mijn paard zo mooi kon zijn Verward , ze leek wel twee keer zo groot en ik had moeite om rustig met haar rond te stappen, en maar hinniken onderweg. Na 10 minuutjes Dinti er maar weer bijgehaald en toen was het weer goed.
Maar goed, na dit ellenlange verhaal dus mijn vraag: hoe los ik dit in godsnaam op? Ik heb wel besloten ze deze week maar even met rust te laten, ze hebben natuurlijk al aardig wat meegemaakt vanaf zaterdag. Ik hoop dat ze een beetje vriendjes worden met de andere twee paarden die in het weiland staan zodat het makkelijker wordt voor Dinti om daar te blijven. Op dit moment is het zo dat die paarden elkaar wel accepteren maar echte vriendjes zijn het nog niet. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken??


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:19

Hond van mijn schoonouders speelde vorige week voor zeehond... Hij is normaal als de dood voor water, je zult hem ook niet gauw zien zwemmen dus. maar hij liep los achter huis, en mijn man kwam heel sneaky het terrein op, beest schrikt zich wild (hoezo waakhond) en rent zo de tuin in, maar vergeet dat daar een vijvertje is (zo'n klein ding van ca 1 meeter doorsnee en 50cm diep) recht het water in.... We zeiden al, hij dacht even dat ie jezus was, maar over het water lopen lukt hem nog niet....


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:37

wij hebben Britt en Boyke een tijdlang in een stal gehad. dat ging prima maar daarna. als er eentje wegging was de andere heel onrustig. We hebben ze toen maar afgespeend. Dus net gedaan of het merrie en veulen was. Allebei in een andere stal waar ze elkaar wel konden zien. daarna steeds eentje een tijd weggehaald en nu gaat het weer heel goed. Het zijn nog wel dikke maatjes maar ze kunnen wel zonder mekaar.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:40

Citaat:
Op 2001-08-29 16:19, schreef Riëtte:
We zeiden al, hij dacht even dat ie jezus was, maar over het water lopen lukt hem nog niet....

Euh....MOZES denk ik *LOL*

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 13:19

Ik krijg verschillende mensen adviezen, en waar het eigenlijk allemaal op neerkomt is ze steeds even uit elkaar te halen en die tijd steeds langer op te voeren. Nu is het probleem dat ze dus nu nog op het land staan, en ik laat Dinti dus echt niet meer alleen daar. Dus dan zou ik ze allebei mee moeten nemen naar stal (hmm met twee paarden een stukje over de weg, lukt dat alleen??), en dan Dinti op stal zetten terwijl ik met Tinka ga rijden. Is dit een goede oplossing volgens jullie?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 80 bezoekers