Eigen paardje.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Eigen paardje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 08:53

Hoi,

Ik heb een paardje gekocht, mijn eerste eigen paardje. En morgen gaan we haar ophalen. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar het is echt zo. Nu wou ik aan jullie vragen, hoe ik het beste een goede band met haar op kan bouwen. Ik heb zelf al gedacht om met haar te gaan wandelen. Wat vinden jullie hier van en heb je nog een goede tip? Ik hoor het graag. En ik laat jullie nog wel weten hoe het is gegaan morgen.

Groetjes Rianne Pling


Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:33

Gefeliciteerd met je eigen paardje.

Om een goede band met je paardje op te bouwen kun je idd lekker gaan wandelen. Maar ik denk dat gewoon lekker met je paard bezig zijn, wat je dan ook doet (poetsen, rijden, wandelen, enz, enz) het belangrijkste is. Het gaat er vaak niet om wat je doet, maar hoe je het doet Lachen .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:39

Ik vind dat de dagelijkse omgang met je paard een goede basis is om een band op te bouwen. Leer elkaar kennen door lekker te poetsen en te wandelen bijv.

* To Belg, or not to Belg *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:45

WAndelen, rijden, alles rustig laten zien in zijn nieuwe omgeving. Je krijgt een band met je paard door er gewoon veel mee op te trekken, tijd in te steken. En dan bedoel ik niet zoals velen doen alleen maar tijd steken in trainen, trainen en nog eens trainen, maar ook eens in de wei zetten, een keer er naar toe lopen en weer weggaan (zonder hem altijd alleen maar uit de wei te halen om er mee aan het werk te gaan).

De hond is de betere mens

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:42

Wat leuk voor je!
ik herinner me dat moment nog levendig, voor het eerst een echt eigen paard, helemaal zelf gekocht...heerlijke weken waren dat, wat is dat genieten! En later, toen ik ze voor het eerst achter mijn eigen huis had staan, ook helemaal geweldig.

Veel plezier ermee, het gaat vast helemaal goedkomen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:57

leuk man, gefeliciteerd!!

mijn tip is, besteed de komende tijd meer tijd aan de verzorging en gewoon bij hem zijn dan aan het rijden want aan het eerste heb je meer qua band opbouwen dan het rijden vind ik.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:14

Over 2 dagen heb ik mijn 1e paardje een jaar! Ik heb een band met hem opgebouwd door hem rustig te leren kennen. Als ie los liep in de bak kijken hoe hij reageerde op dingen en hem veel aaien. Lekker poetsen en inderdaad ook veel wandelen. Ik nam hem vaak aan een halster mee naar buiten en liet hem gras eten, daar ontspande hij van. En met rijden niks overhaasten, neem je tijd.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:26

idd wat ze zeggen, over wandelen en poetsen. en ik denk dat longeren+ een beetje vrijheidsdresuur ook goed is. (naar je toekomen en halthouden en dat soort dingen.)

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:46

wat leuk. doet me denken aan de dag ik mn paard kreeg. hoe oud is hij eigenlijk? tja, praat ermee, en als het goed gaat mss es vrhijheidsdressuur is ook goed voor een band.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:27

Tlove schreef:
wat leuk. doet me denken aan de dag ik mn paard kreeg. hoe oud is hij eigenlijk? tja, praat ermee, en als het goed gaat mss es vrhijheidsdressuur is ook goed voor een band.


ja , dat zei ik ook net! *zelfde gedachte* Haha!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:30

lekker poetsen met hem op stal,wandelen..gewoon een beetje "rommelen"met je pony om het maar zo te zeggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:38

hoi nou wat gaaf! ik heb nu een half jaar eeb eigen paard, ik ben in het begin wat gaan borstelen en lekker tuttelen en wandelen wat je al zei, en ik heb nu een hele fijna band met haar ze gaan ook echt op die manier aan je wennen he?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:41

Lekker poetsen, kroelen, rijden, dingen die je over een jaar (of 10) nog wil doen. Je leert zo'n paardje heel snel kennen als je gewoon aandacht geeft, maar niet over je heen laten lopen, want dat snappen ze heel snel. Dus gewoon er mee omgaan op de manier die je goeddunkt. Die band komt vanzelf, en waarscijnlijk heel snel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Django_Mette, Geralda1994, GoogleAdsense, Luzerna, Pierus, Zinzi_jewel en 137 bezoekers