Problemen met NEW lightweight peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Problemen met NEW lightweight peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 09:02

Wie heeft hier de NEW lightweight peesbeschemers van de eventingshop?

Ik heb ze aangeschaft voor mijn paard omdat ik er goede dingen over gehoord had en het licht gewicht en water afstotend me wel aansprak.
En natuurlijk omdat ik misschien ooit nog wel wil gaan crossen Haha!

Maar.. Nu mijn paardje geschoren is, gaan ze ineens schuren?!?!?
Gister na een ritje park deed ik zijn beschermertjes af en zag ik een grote bloedende plek op zijn kogel. Blijkbaar is de beschermer gewoon gaan wrijven en schuren en de korte haartjes zijn dus weg en het is gaan bloeden. Gelukkig is het nog oppervlakkig. Maar omdat mijn volbloed ventje nog al erg gevoelig is voor wondjes e.d. ben ik erg huiverig voor ontstekingen (lees: Hoge dierenarts rekenigen).

Iemand nog meer problemen hiermee gehad?
En iemand misschien een oplossing?

Gister zei mij moeder al een soort van sok om zijn kogel doen en dan de beschermer om?

En daar betaal je dan dik €70,- voor Boos!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:59

Hmm ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met deze beschermers.

Ik de NEW beschermers voor voor met bont erin, en achter zonder bont (de gewone uitvoerig dus.)

Ik heb nog nooit problemen gehad met de beschermers met bont erin, de gewone uitvoering die ik voor achter gebruik willen af en toen nog wel eens heel iets schuren als er wat zand tijdens het rijden onder de beschermer is gekomen.
Een oplossing heb ik hier helaas niet voor.... sja die met bont erin kopen, maar dat is wel weer een grapje van bijna €90!!!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:11

Ja en dat vind ik wel iets te duur aangezien ik die andere al gekocht heb. Als ik wist dat deze zouden schuren had ik die met bont wel eerder gekocht.

Misschien zelf een stukje bont erin maken zal dat een idee zijn?

Zuigt dat bont water op?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:25

Ik gebruik ook de beenbeschermers van NEW en dan alleen als ik ga crossen. Ik heb ook die met bont gevoerd voor de voorbenen (bont is waterafstotend) en zonder bont voor de achterbenen.
Heb er nog nooit problemen mee gehad of wondjes ontdekt. Mijn paard is ook een volbloed die zeer gevoelig is op haar huid.
Ik zou ook even checken of je ze wel vast genoeg hebt zitten. En het stukje klittenband dat je "over" hebt moet je er af knippen zodat het precies pas is op het stuk dat het klittenband vasthoudt. Dan heb je ook nooit problemen dat je paard het misschien onder het rijden los kan "schuren" met zijn benen of als ie een keer de hindernis raakt.
Mijn peesbeschermers blijven echt heel goed zitten en ik heb nog nooit gehad dat ze afzakten of draaide of losser zaten na de cross, maar nogmaals ze moeten vrij strak zitten!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:29

Moet zeggen dat ik alleen ervaringen heb met de N.E.W. met bontvoering en die heb ik juist omdat mijn paard ook tot bloedens toe open lag met alle andere gangbare beschermers. Bont van de NEW is een soort fleece die geen water opneemt. Als ik hem schoonmaak schut je snel het water er weer uit en binnen 24 uur weer droog, dat is bijvoorbeeld niet het geval met echt bont.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 13:38

Hmm misschien dat ik maar is ga proberen met die sok om zijn kogel.
En dat ik naar de markt ga voor fleece die geen water opneemt. Dan maak ik het er wel zelf in met lijm ofzo?

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:39

Kun je niet contact met ze opnemen? Toch 'n beetje raar dat 't gaat schuren.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:56

Mijn paardje is ook erg gevoelig op z'n benen. Mijn paardje krijgt dus van de gewone standaard NEW beschermers af en toe kleine schuurplekjes als ik een cross uit kom, maar dat is niet tot bloedens toe ofzo hoor!! en die schuurplekjes zitten helemaal bovenaan het achterbeen bijna waar de beschermer ophoudt. De kans dat er bij mij een takje ofzoiets onder heeft gezeten is natuurlijk ook erg groot!
En bij mij blijven ze ook wel altijd perfect zetten, draaien niet, zakken niet af! Geweldig! Als je die met bont uit de wasmachine haalt, zijn ze trouwens alweer bijna droog! Ook erg handig!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 09:38

Ja, maar helaas kan ik deze gebruikte niet meer terug brengen en die met bont vind ik wel een hoop geld voor een paar peesbeschermers 'extra'. Ik verzin er wel iets op.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:58

Ik heb ze ook en heb er totaal geen problemen mee, tenzij er inderdaad zand tussenkomt. Ik maak ze daarom elke dag voor gebruik goed schoon met een borstel. En zorg dat ze niet te los zitten/kunnen gaan schuiven. Verder wissel ik ze wel eens af met bandages of andere beschermers, omdat alles zonder bont wel een keer kan schuren als je t dagelijks gebruikt. (Toen mijn paard geschoren was kreeg hij zelfs schuurplekken van zadel, teugels etc).

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:07

CielitoLindo schreef:
Ja, maar helaas kan ik deze gebruikte niet meer terug brengen en die met bont vind ik wel een hoop geld voor een paar peesbeschermers 'extra'. Ik verzin er wel iets op.


Ik bedoel niet terugbrengen, maar iig wel uitleg hoe dat nou kan.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 10:15

Ja, dan krijg ik dus te horen dat er zand tussen gekomen is, (want dat is de oorzaak). Terugbrengen doen ze toch niet want ze zien er wel al gebruikt uit.