Balen! boom gebroken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Balen! boom gebroken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 21:54

Ik baal momenteel verschrikkelijk. De boom van mijn dressuurzadel is gebroken. Niet echt iets waarop je zit te springen om te laten gebeuren. "Je hebt niks fout gedaan, zadel is goed onderhouden, die dingen gebeuren soms." Fijn is dat. Waarom gebeurd zoiets altijd als de garantietermijn verlopen is?
2 weken geleden piepte mijn zadel ineens enorm hard. Ik dacht eerst dat dat de onderlegger was, misschien nat geworden of zo, maar het bleef. Ik na een paar dagen maar eens aan de staleigenares gevraagd wat dat kon zijn. De wees me meteen al op de boom. Vandaag is iemand van de ruitersportzaak komen kijken en jawel hoor: stuk!
Nu ben ik hem een paar weken kwijt en wie weet hoe duur dat is. Moet ik morgen nog even na vragen.
Gelukkig was mijn paard wel erg braaf...

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:03

nou, ik hoop maar voor je dat het niet al te duur wordt. ik heb dat gelukkig nog nooit gehad. mijn zadel was wel een x gevallen (ik was aan het afzadelen en hij schrok) maar gelukkig was de boom nog heel, daar had ik echt mazzel mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:14

sjee hoe kan zon ding nou zomaar breken heb je gek genaan ofzo?

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:32

van mijn vzh zadel was ook een keer de boom gebroken. Kostte 60 euro. Bij mij duurde het wel heel erg lang. namelijk 6 weken. Maar dat lag aan de zaak.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 23:06

Ik heb er helemaal niks geks mee gedaan! Nooit laten vallen, paard heeft er niet mee gerold. Zadel is op tijd schoongemaakt en ingevet. Het komt gewoon door het dagelijks gebruik. Het is ook nog een kwaliteitsdressuurzadel (Ainsley), daar lag het dus ook al niet aan
Ik dacht eerst ook altijd dat er iets lomps mee moest gebeuren, maar dat is dus niet zo.
Waarschijnlijk is hij al een hele tijd bezig geweest met breken. De zadelmaker zei dat er een krammetje van een strip Verward was losgegaan of afgebroken en dat daardoor die strip los is gaan zitten. Daar is teveel druk op gekomen en die is gaan scheuren...
gewoon botte pech.
60 euro is nog te overzien, veel goedkoper dan een nieuw zadel...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 23:09

ik mag een leendressuurzadel op halen, als ik liever op een dressuurzadel rijd in de tussentijd, maar ik heb ook een vzh zadel, dus ik kan altijd rijden. Hij had het erover hem misschien volgende week te kunnen maken. Hing af van de metaalbewerker/smeder, die een nieuwe strip moet maken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:04

Dat is niet de eerste keer dat ik hoor over problemen met de boom bij Ainsley! Weet niet meer wie, maar volgens mij is er hier op bokt nog iemand die daar gezeur mee heeft.
Hopelijk maken ze 'm vlot, netjes en stevig voor je!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:16

Misschien een fout van de fabrikant. Zwakke plek in het materiaal, ofzo? Maar zo'n boom hoort echt niet opeens te breken...
Hoe oud was je zadel? Misschien kun je hem op kosten van de fabrikant laten repareren (garantie)?

cecilia

Berichten: 92
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:39

ja ik hoop voor je dat het niet zo duur is Schijnheilig wel balen Gaaaap niet leuk is datje garantietijd over is

cecilia

Berichten: 92
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:40

ow 60 euro altijd beter dan een nieuw zadel ja

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:03

Zo daar ben je echt NIET lekker mee. En idd je zult altijd zien dat zoiets gebeurd als je geen garantie meer hebt. Een oud stalgenoot van mij had de boom van het zadel ook gebroken. Was nooit iets mee aan de hand, altijd goed onderhouden. Net zoals het verhaal van jou. Bij haar is de boom toen ook gemaakt, en ik geloof dat ze niet zo heel veel kwijt was hoor! Iig niet zo duur als een nieuw zadel.