Vraagjes over dit zadel.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Vraagjes over dit zadel.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 20:22

Ik was gevraagd om bij iemand een westernzadeltje te gaan passen, omdat deze mensen geen verstand hadden van westernzadels en ik een 'beetje' meer . Zij konden het van iemand 'goedkoop' overnemen.
Het was voor dit meisje bedoeld om lekker mee buiten te kunnen rijden. (Ze rijd Engels.) Dan is een westernzadel natuurlijk ideaal.

Helaas (of misschien maar goed Knipoog )pastte het voor geen meter.
De vraag is nu dus, omdat het toch verkocht moet worden, wat het nou eigenlijk wel waard is (dan kunnen we dit doorgeven aan die meneer). De prijs die ervoor gevraagd wordt op dit moment, vind ik te hoog, maar misschien hebben jullie hier andere kijk op..Daarom zeg ik nog niet wat de vraagprijs is Lips are sealed , ik wil eerst jullie mening.
En waar komt het vandaan (zadelmarkt misschien?? Knipoog )
En op wat voor paard moet dit ding in hemelsnaam gelegen hebben??

De pony waar het op zou moeten is de haflinger op de foto, een gewone, forse haflinger welteverstaan. Het lijkt wel of het zadel voor een mongolenpaard gemaakt is Schijnheilig . De boom zat vrij strak op de schouder, en drukte op de schoft. Maar van achter was het zadel weer veel te wijd, waardoor het wipte. Ik heb mijn eigen zadel er ook nog even opgelegd, maar dit lag meteen (in ieder geval voor het oog, ik heb verder niet gekeken omdat het niet om dit zadel ging, maar om deze mensen een indruk te geven) stukken beter.
Het leer is ook niet om over naar huis te schrijven, de skirts zijn erg stug de fenders niet, maar ik heb het idee dat ze niet erg stevig zijn. (beetje elastisch...dus dat ze makkelijk uitrekken.)
Als je de singel aantrekt, dan kiepert het dus nog meer naar voren (zie foto's). Maar de boom drukt dus in het vlees..


Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar jullie uitspraken... Haha! Haha! kom maar op!!


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:29

Dat past duidelijk echt helemaal niet Haha!
En tsja, de kwaliteit....als ik zo kijk zie ik idd een zadelmarkt-zadel. Leuk voor een lolletje maar niet om mee te rijden. Rijden op een zadel als deze is net als mountainbiken op een opoefiets Knipoog
Sorry maar dat is mijn eerlijke mening (daar vroeg je tenslotte om *LOL* )

Oja, de prijs, 150,00 euro??? Maar ik zou het zonde van het geld vinden, liever even doorsparen en je hebt een aardige tweedehands van een veel betere kwaliteit

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:30

Goedkope print (niet alleen van model maar ook te ondiep). Rare bobbel halverwege de zitting. Singelpunt te ver naar voren.
Jockeyleer te dun. Pasvorm niet in verhouding: achter full, voor small.
Euro 150 is nog te veel. Een 'india'-kwaliteit dus.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:37

Het is inderdaad veels te klein,leer is eigenlijk niks.

ik zou hem te koop zetten voor 100 euro en dan mag je blij zijn als je er 75 voor krijgt.
Probeer het op de marktplaatst eens.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 20:39

Cowgirl schreef:
Het is inderdaad veels te klein,leer is eigenlijk niks.

ik zou hem te koop zetten voor 100 euro en dan mag je blij zijn als je er 75 voor krijgt.
Probeer het op de marktplaatst eens.


Ik hoef het niet te koop te zetten, het is niet van mij en kopen zal ik niet doen, maar ik was erg benieuwd wat jullie ervan vinden...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:57

Sorry, maar ook ik vind de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Het is wel een erg standaard zadel uit de goedkope categorie... En het leer ziet er ook erg stug en een beetje plasticachtig uit, als ik eerlijk mag zijn. Nee, ik zou er zelf waarschijnlijk nog niet eens 100 euro voor neer willen tellen, maar ik zou sowieso niet voor een zadel als deze gaan. Ik heb momenteel een simpel merkzadeltje van een niet al te bekend merk, maar wel een degelijk zadel en die heb ik voor 300 euro gekocht. Goed zoeken op marktplaats of eBay en je zal vast ook wel op een soortgelijk zadel stuiten.

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:56

lijkt me haats meer iets voor een b pony ofzo... en tja prijs? Men zou er 150 voor kunnen vragen maar of men dat er ook voor krijgt... ( let op het gebruik van het woordje men i.p.v. je... Knipoog goed he!)

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 00:02

Leuk voor over de veranda-reling...niet om op te zitten!
Doorsparen voor een goed tweedehands!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:46

Leuk zadeltje om aan de muur te hangen als versiering in een Argentijns restaurantje ofzo. Liever niet op een paard.
Kieperen zal het op elk dier doen, het is zo gebouwd dat de singel veel te ver naar voren zit, dus het trekt de voorkant naar beneden waardoor de achterkant omhoog kantelt.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:08

Zelfs ik zie inderdaad dat het niet goed zit..
Inderdaad een beetje zadelmarkt kwaliteit,
ik zou 100 euro nog vrij veel vinden,
maar gok dat ze rond de 250 vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:50

ben ook begonnen met zoeen soort zadel.. heb m toch nog voor 900 gulden verkocht Bloos Haha! t is maar net wat een gek er voor geeft... zet m voor een hoge prijs neer en mensen bieden vanzelf lager...

T is ind een hipodrama zadel.. erg jammer dat er daar zoveel van gemaakt en verkocht worden!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 00:21

idd. heel jammer. Wat heb ik medelijden met de paarden die deze dingen op hun rug krijgen.

Er werd 150 euro voor gevraagd trouwens, vind ik veel te veel!!!
Maar goed, deze mensen kopen het dus niet!
Ik ben benieuwd wat deze meneer er nu voor gaat vragen....en of hij het ooit verkoopt Verward . Maar zoals al gezegd is, het is maar wat de gek (met geen verstand Knipoog ) ervoor geeft.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:22

100 euro is ok denk ik, en dan als decoratie, en niet om echt mee te rijden... tenminste, ik zou dit mn paard niet willen aandoen...

cowgirl1
Berichten: 39
Geregistreerd: 07-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:15

75 euro misschien hahahaha
je kan zo al zien dat het rotzooi is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers