Eindelijk verbetering???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Eindelijk verbetering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 08:01

Vorige week is Tiqueté getrapt door een van de andere paarden. De wond was niet zo diep, maar moest wel gehecht worden. De volgende dag kwam de veearts nog voor een controle en toen was haar been in de omgeving van de wond behoorlijk dik. De veearts dacht dat het een zwelling door de trap was, maar ze gaf wel antibioticapasta's. Van het weekend werd Tiek's been steeds dikker. Zondagochtend was haar knie ook helemaal (en dan ook echt helemaal) dik en 's avonds was haar been al tot en met de kogel dik. Maandag is er een andere veearts geweest. Hij heeft o.a. twee hechtingen los gemaakt. Dinsdag hadden we weer een andere veearts. Die heeft Tiekje weer een antibiotica injactie gegeven. Toen er gisteren nog geen echte verbetering was, heeft hij de wond weer open gemaakt een een deel van de etter eruit gehaald. Gisteren bleef de etter er de rest van de dag uitkomen. Als het goed is zie ik mijn paardje zo weer goed lopen en heeft haar been weer een normaal formaat.

Eadem mutata resurgo.


uniform

Berichten: 57
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:21

o ik dacht dat peepy was geraakt

---------------------voltige---------------------------
'k heb lekker met dolfijnen en zeeleeuwen gezwommen in Curacao!!!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:05

Mijn paard heeft precies hetzelfde gehad.
De wond moet open blijven en het beste is als je elke dag een hele spuit vol met Betadine oplossing IN de wond spuit door middel van een catheter.
Dan word de wond van binnen uit schoon gespoeld en de etter loopt er dan snel uit. Veeel stappen op het harde. Ook ik kreeg voor 5 dagen antibiotica en 1 tube Quadrisol.
Wat ook erg goed hielp bij het dun worden van het been is elke keer tijdens en na het stappen het been insmeren met Coolinggel (Ik heb van het merk Leovet) toen ik daarmee begonnen was, was het been binnen 2 dagen weer dun. Vervolgens toen mijn paard van de medicijnen af was weer begonnen met rijden en hij liep weer als een trein.
Helaas is hij inmiddels weer op rust omdat hij weer een nieuw wondje heeft wat is gaan ontsteken. Mijn paard is erg overgevoelig voor ontstekingen.

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 21:30

De veearts is er vandaag weer bij geweest. Als er morgen geen of te weinig verbetering is moet er een foto gemaakt worden.

Eadem mutata resurgo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, Dries1990, maxie, Plonspony, pyrrhus, xkmmtjeee en 97 bezoekers