Caps...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Caps...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 20:20

Ik ben op zoek naar een nieuwe cap, aangezien de cap die ik nu heb niet gekeurd is, en hij is ook te klein geworden. (het is gewoon zo'n engels rotding waar je een verschrikkelijk zweethoofd in krijgt)
Ik wil ook graag een paar eer endurence wedstrijden gaan rijden en dan moet je (ik weet het niet zeker trouwens, maar het leek me logisch) zo'n veiligheidshelm hebben. Het lijkt me sowieso fijner, als het niet hoeft wil ik er alsnog een, want een zweethoofd krijgen in een klein rotding is niet zo mijn ding. Schijnheilig
Nu was mijn vraag, wat vinden jullie nu fijne caps, zijn ze licht, krijg je er geen zweethoofd in en zitten ze fijn? (ze moeten gekeurd zijn) Lachen
Ik hoor het wel.


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:26

Ik heb de horka airstream. Die is verstelbaar, die is best licht en de wind kan erdoor waaien. Hij is goedgekeurd en ik vind hem niet lelijk. Kortom ik ben er heel tevreden over.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:54

casco, youngster dacht ik, hij is echt super. Hij was aan het begin wel hard, maar toen had ik hem nog verkeerd afgesteld. EN je krijgt lekker geen zweethoofd. Als je er veel en lang mee rijdt dan zou ik een slag duurder nemen, die heeft een speciaal netje binnen in wat nog zachter is. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Een meisje bij mij op de club wel, en die vind hem zalig. En ze zijn ook lekker licht.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:57

Ga eens passen bij de ruitersportzaak. Heb ik destijds ook gedaan en het werd een heel ander merk en model dan ik in gedachten had, namelijk de Horka Airstream. Andere merken en modellen zaten voor geen meter, de Airstream zit mij prima en is ook lekker licht en luchtdoorlatend.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:40

Carolienoo7, weet jij of die casco is goedgekeurd, ik hoorde een raar verhaal over de casco's, dat je er geen springwedstrijden mee mocht rijden... Ik ben wel benieuwd of dat zo is, want ik ben ook van plan een casco youngster te gaan kopen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:41

Ik heb de LAS HI TEK. Wil geen andere meer. Ventileert als een tiet en zit zo licht dat je geen idee hebt van het feit dat je een cap ophebt.

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:42

o ja, ander voordeel is dat ie wit is en dat trekt minder warmte aan dan zwart.

'Paint' it 'Black'

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:45

Fleury schreef:
Ik heb de horka airstream. Die is verstelbaar, die is best licht en de wind kan erdoor waaien. Hij is goedgekeurd en ik vind hem niet lelijk. Kortom ik ben er heel tevreden over.


Ik heb dezelfde!
Ik vind het inderdaad ook wel een fijne cap, omdat er ook lucht doorheen kan, en omdat ie verstelbaar is!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:50

Ik heb een cap weet niet hoe die heet. maar heeft zon draaiknop op de achtergrond. ik zelf vind het een grote ***cap want ik draai hem echt zo heel erg vast zodat koppijn van krijg. maar zodra je dan een tikje tegen geeft is ie al verschove. en val ik van een paard of pony is die cap helemaal vershove. leiver rijd ik met een andere cap maar dies van me broer en mag niet zovaak gebruike. maar weet die naam niet maar die zit fijner!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:57

Ik heb een Casco met zo'n draaiding. Zit geweldig maar altijd scheef. Deze is wel goedgekeurd.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:36

kieffer lichtgewicht cap, is een model dat tussen champignoncap en normale inzit, ventileerd is verstelbaar en ziet er normaal uit, casco met draaiding had ik hiervoor, maar dat ding ging naar 1 keer vallen kapot.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:56

Ik heb ook zon LAS high tech. Heel licht en ventileert prima.
Het is de goedkope versie van de dure Pikeur helmen die je nu ziet bij het springen, maar net zo veilig.
Ik wil geen andere meer.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:05

Ik heb een harry's horse hi-lite. zit super, en was niet duur

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:17

Ik vind zo'n pikeur erg mooi *LOL*
Maar veel te duur voor een cap Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:36

happyhorse schreef:
Ik heb een cap weet niet hoe die heet. maar heeft zon draaiknop op de achtergrond. ik zelf vind het een grote ***cap want ik draai hem echt zo heel erg vast zodat koppijn van krijg. maar zodra je dan een tikje tegen geeft is ie al verschove. en val ik van een paard of pony is die cap helemaal vershove.


Probeer eens een Horka Airstream. Ik had namelijk hetzelfde probleem (en niemand wilde het geloven) en dat is het enige model wat me wel past.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:59

patos schreef:
Carolienoo7, weet jij of die casco is goedgekeurd, ik hoorde een raar verhaal over de casco's, dat je er geen springwedstrijden mee mocht rijden... Ik ben wel benieuwd of dat zo is, want ik ben ook van plan een casco youngster te gaan kopen

ja hoor is gewoon goedgekeurt. Bij mij ligt hij ook nooit scheen en verschijft ook niet.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:42

Bij mij cap heb ik alleen wer 2 vingers ruimte over aan allebei de zijkanten. Heb een beetje langwerpig hoofd denk ik maar ik vind dat geen probleem (alleen dan er vliegen enzo in kunnen vliegen), ik kan mijn haen weg steken met een speldje zonder dat ik het voel, heb het alleen nog nooit gedaan.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:46

Ik heb ook de Horka airstream, hij is fijn alleen met echt warm weer krijg je daar ook een zweethoofd in (een klein beetje maar)
Maar voor de rest is hij fijn en niet echt lelijk.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:15

Ik ben ook op zoek naar een lichte 'kleine' helm (niet zo'n cocosnoot-geval) en vroeg me af of mensen met name in Endurance niet gewoon fietshelmen gebruiken? Je ziet wel van die mooie lichte helmen in allerlei kleuren (ik wil een groene) en die ben ik nog nooit in een Nederlandse ruitersportzaak tegengekomen. Hoe komt men aan die dingen?

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 13:31

Als ik het zo lees wordt het denk ik een Horca Airstream. Alhoewel veel andere ook goed klinken. *LOL*
Ik denk dat ik idd gewoon een keer ga passen, maar als mensen nog wat toe te voegen hebben, altijd best. Cool

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:39

Ik heb een Ride-a-head. Ik vind m zelf heel fijn en was ook een beetje schappelijk qua prijs. Dat is de cap van Loesdau (de duitse divoza). Eigenlijk is ie precies hetzelfde als de casco caps. Ik heb wel een plastic versteldingetje eraan (met zo'n inhaakdinges) Tsja hoe leg ik dat nou goed uit he. Het is in ieder geval geen draaiknop en ook geen klitteband

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:49

Ik heb 2 casco youngsters en een crosshelm. Ik heb een oud model casco youngster die zit perfect, maar het nieuwe model heb ik ook met zo;n draaiknop die vind ik echt vreselijk ik krijg knallende hoofdpijn van dat ding.... grr Deze caps zweten nauwelijks dat is wel erg fijn!

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:08

Tessebes"]
[quote="happyhorse schreef:
Ik heb een cap weet niet hoe die heet. maar heeft zon draaiknop op de achtergrond. ik zelf vind het een grote ***cap want ik draai hem echt zo heel erg vast zodat koppijn van krijg. maar zodra je dan een tikje tegen geeft is ie al verschove. en val ik van een paard of pony is die cap helemaal vershove.


Probeer eens een Horka Airstream. Ik had namelijk hetzelfde probleem (en niemand wilde het geloven) en dat is het enige model wat me wel past.
[/quote]

als het kan rijd ik ook met me broers cap die is toch gestopt met paardrijden is wel een veiligheidscap maar je gaat er erg in zweten

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:14

Ik heb een Casco Duell, en ben er erg tevreden over.

Goedgekeurd onderschrift :)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:39

ik heb 1 of andere casco.
ik vind hem erg fijn, voel hem niet tijdens rijden, alleen als ik hem afzet Bloos dan heb ik echt een rode kop en 3 rondjes op m'n voorhoofd (ik draai die band om m'n hoofd altijd heel strak aan, als ik een cap op heb wil ik het ook goed doen Clown )
zo'n licht helmpje lijkt mij ook ideaal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers