paardentandarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 09:57

Omdat Sefja vrij veel morst bij het eten en snel in verzet komt bij veel contact met haar mond wil ik haar graag laten nakijken door een paardentandarts.

Wat zijn jullie ervaringen met welke tandartsen (wie is een aanrader en wie kan ik beter niet nemen) en wat zijn ongeveer de kosten van een controle en eventueel behandeling?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:06

Bij ons op de manege is pas een paardentandarts geweest voor F 65 per paard ongeveer omdat ze dus met een grote groep waren.

Hoe die tandarts heet weet ik niet, zou je even aan maaike van de vis moeten vragen.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:13

Hoi,

Je hebt hem net gemist, bij ons was de tandarts 10 augustus geweest, anders had je wel ff naar hem toe kunnen gaan. Verder betaalde ik fl. rond de 150 gulden (zijn haar tanden/kiezen bij gevijld en 2 wolfskiesjes getrokken) omdat het bedrag best prijzig is komt doordat mijn paard verdooft werd. Dit doet hij om trauma's te verkomen en zo merkt een paard niet eens dat hij in zijn mond bezig is geweest.


Ps. was jij het nou gisteren die aan kwam rijden op het erf (ik liep met pregini ook op het erf nl.)??? Ben benieuwd.

Groetjes Eva

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:16

Bij mij is gisteren Oosterboer weer geweest, hij doet al onze paarden.

Mijn vorige paard was vrij angstig, die deed hij altijd heel behoedzaam en dan lijkt hij wel een paardenfluisteraar!
Maar Ozep liep gister te kloten! Draaide iedere keer heel verveeld om, hij was ons gewoon in de maling aan het nemen!
Hij heeft hem even 2 keer goed moeten aanpakken en daarna stond hij vrijwel doodstil!

Kortom; ik vind het een heel goede tandarts! Hij weet precies met wat voor soort paard hij te maken heeft en pakt ze op de juiste manier aan.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:19

De Tandenfee is vorige week bij mijn paardjes geweest en ik vond haar bijzonder lief. Ze komt uit NH, http://www.tandenfee.nl is haar site. Ze kost 35,-- voor(bij)rijkosten, en controleert het gebit dan kosteloos. Is er wat aan 1 kaak, dan kost het 50,--, moet ze onder en bovenkant van het gebit behandelen kost dat 100,-- per paard.
Ze kost dus maximaal 135,-- voor 1 paard, en dan is hij weer helemaal in orde.
Volgend jaar mag zij weer komen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 10:20

Ja Pregini dat was ik, ik vroeg me ook al af of jij het was, maar je zei niks en ik durfde ook niks te zeggen.. Scheve mond\ stom he?

Ik ben gisteren Lovely en Von eens op gaan zoeken (zie verslagje op boktmeetings)
Jammer dat ik de tandarts gemist heb.
Misschien zie ik je vanavond even.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:28

Weet iemand een goede paardentandarts in het noorden?
Toen ik nog in Utrecht mijn pony's had, kwam daar Ger van der Burg uit Bergen op Zoom. Die was heel goed vond ik zelf. Maar dat is wel erg ver weg, dat zal wel niet te betalen zijn om die naar Groningen te laten komen...

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:28

Ja, ik zei inderdaad ook niets omdat ik niet zeker wist of jij het wel was en ik bedacht me dat ik je naam niet eens wist dus vandaar, heb je immers nooit gezien. Ik kwam nl. net bij joop vandaan om ff te kijken of je er was. Maar misschien zie ik je vanavond wel. Weet nu in iedergeval wie ik aan moet spreken en je echte naam heb ik ook kunnen vinden in je profile.......Grin....... Verward Party!!

Eva

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:48

Die paardentandarts die is geweest die het paard heeft verdoofd is dat een dierenarts? Want alleen dierenartsen mogen paarden verdoven, niet tandartsen met een leuke cursus die geen dierenarts zijn......

Mijn paard heb ik laatst in de kliniek in Bodegraven zijn tanden na laten kijken. Beviel mij goed en na de behandeling knoeide Pablo niet meer.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:51

Hoi, leuk dat je er gister even was, alleen jammer dat ik je niet langer heb kunnen spreken....komt volgende keer vast goed als mijn paardjes wat "normaler" kunnen reageren Haha!
Wat betreft de paardentandarts. Ik heb zeer goede ervaringen met Ed Kiela, weet alleen niet of hij ook deze kant opkomt? Hij zit nl in Drenthe. Kosten bij hem zijn gemiddeld 100 gulden, en als hij niets hoeft te doen, dus alleen controleren betaal je alleen de voorrijkosten. Succes


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:09

De enige tandarts die zelf verdoofd is noel dinjens......(voor zover ik weet) daarom komt ie ook niet meer bij mijn paarden.

Voorzitster AFM

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:11

De Tandarts heeft mijn paard niet verdoofd maar de Dierenarts, Zij werken nl. samen.


Greetz..........

Eva

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:15

Dit kan trouwens nadelen hebben voor sommigen, want een man die ook bij ons staat met zijn paard bleek dus een aantal rekeningen niet betaald te hebben aan de Dierenarts, waardoor hij het vertikte om het paard te verdoven totdat hij geld had gezien, waardoor de Tandarts het paard niet in behandeling wilde nemen zonder verdoving. Dus die man mocht mooi een andere tandarts gaan zoeken...............

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 13:04

mijn tandarts heet theresa bezemer heel aardig mens ze gaan allemaal 1 maal per jaar of ik moet het idee hebben dat er wat mis is.
ze adverteert ook in bv de bit mocht je het nummer willen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, monsera, YandexBot en 103 bezoekers