Wat is dit zadel nog waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Wat is dit zadel nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 17:26

Ik heb de kans om een heel fijn dressuurzadel van een kennis over te nemen. Ik heb zelf echter al 2 zadels liggen, beide vzh, daar gaat er dus 1 van weg en een stalgenote van me heeft er interesse in, ik heb alleen geen idee wat ik er nog voor kan vragen.

Het gaat om een Euroriding Jade vzh. De precieze leeftijd van het zadel weet ik niet. Het ziet er nog redelijk uit, is helemaal in orde op wat slijtplekjes na, aan de voorkant bij de kamer is het leer beschadigd en op de plaats waar de beugelriemen liggen zitten slijtplekken. Verder is er niets aan te zien en het leer is ook nog mooi soepel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:50

Wat is de nieuwprijs van het zadel?

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 17:58

Even opgezocht, €790,-
Bedenk me net dat ik de leeftijd van het zadel wel ongeveer weet, toen ik hem kocht was de garantie net verlopen, en dat is na 5 jaar. Het zou dus 5,5 a 6 jaar oud moeten zijn.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:08

Ik vergelijk even: Ik heb hier nu een KN Symfonie van 7 jaar oud liggen in prima staat, echt heel netjes, nauwelijks beschadiging en die kost ongeveer de helft van de nieuwprijs, inclusief een keer opvullen. Zonder beugels etc. en dat is een heel fatsoenlijke prijs vind ik (en ik heb wel wat gepingeld Haha! ), ik heb ze voor veel meer in veel mindere staat gezien.

Jouw zadel is iets jonger, maar het merk is ook iets "minder" en de staat is dus redelijk. Moet misschien opgevuld worden. Ik denk dat je dan met iets minder dan de helft van de nieuwprijs, compleet, een net bedrag hebt. Niet compleet zou ik er nog wat vanaf doen. 300 a 350 euro ongeveer.

vraag ook eerst wat ze er voor wil geven. Niet dat je een stalgenoot moet gaan afzetten ofzo, maar dan kun je natuurlijk eventueel wel onderhandelen, of niet Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 18:22

Het zadel is net opgevuld en ligt op haar paard heel netjes.

De prijs die zij ervoor wil geven is dus €200,- compleet, ze beweert dat dat nog een hele goede prijs is en dat er echt niemand is die er meer voor geeft, maar ik vond het een beetje weinig, vandaar dat ik het hier even nacheck Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:25

Maakt ook nog uit wat voor beugelriemen + singel erbij zit natuurlijk.
Riemen + singel van Passier en dan ook nog een setje beugels van Sprenger erbij en je zit al zo'n beetje op die 200 euro. Ook iets om mee te nemen!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 18:45

Singel hoeft ze niet te hebben, ik heb namelijk maar een singel van 100 cm. Beugelriemen en beugels zijn dus van Kieffer, maar geloof niet dat die zo duur waren.
Maar ik weet nu wel dat het zadel voor haar bod niet weggaat