watvoor winterdeken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 16:05

Aangezien er van 10 sept. t/m 15 sept bij divoza 11% korting is op alle dekens...
moet ik toch echt aan het feit gaan geloven dat ik nog n goeie winterdeken moet...

welke hebben jullie?? en bevalt ie???

Party!! Sharda Party!!

..... leeg .....


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:10

Ik had een Rambo Turnout Wug, zonder extra lange hals...maar dit jaar ga ik voor 2 winterdekens met mijn Rambo Turnout Lite eroverheen zijn ze ook waterdicht, waarschijnlijk een 200 en een 300 grams ofzo????

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:17

Ik heb een wat goedkopere winterdeken, gemaakt van scheurvast nylon. Met dubbele borstsluiting, loopsplit, kruissingels en staartflap. De deken is gevoerd met 100% huidvriendelijk katoen en heeft een 300 grams vulling. Echt een ideale winterdeken voor een klein prijsje. Ik heb 'm bij hyporama weg, maar soortgelijke dekens heb je ook bij divoza. Evt. kun je voor de extreem koude nachten een onderdeken gebruiken

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:20

Ik heb een Bucas, wat voor type weet ik niet, maar ik vind hem perfect! Hij is 100% water en winddicht en gemaakt van heel sterk materiaal (lijkt wel reclame) Wat ik zo fijn vind aan deze deken, is dat het heel isolerend is bij koud weer, maar als je paard het warm krijgt deze deken de heel goed de warmte doorlaat en zweet absorbeert. Ik heb namelijk weleens dat ik naar huis moet en dan is m'n paard nog niet helemaal droog van het rijden, dan hoef ik dus niet terug om z'n zweetdeken af te doen. Dus best handig, vooral voor paarden die (net als mijne) overdag buiten staan. Ik heb er trouwens ook 1 van Harry's horse, ook heel goed maar eigenlijk echt voor paarden die geschoren worden. Hij is namelijk heel dik en kost ook aardig wat, bijna 500 gulden.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:22

Op stal heeft ze een Pagony Senator.. die is lekker warm en supersterk (dat heeft ze wel nodig want ze doet nog wel eens raar in haar stal en anders zit er de volgende dag weer een scheur in) alleen ze heeft niet zoveel loopruimte daarin.. als het erg koud is (vriest 's nachts) en vlak na het scheren krijgt ze er nog een onderdeken onder (ook van pagony) maar die is bijna kapot aan de voorkant.

als ze eventjes in de bak los mag ofzo dan doen we de onderdeken met haar zomerdeken erover (een rhino turnout lite)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:26

Ik heb een deken van het huismerk van de ruitershop waar ik altijd kom. Maar het is een goed gevoerde waterdichte deken. Met kruissingels, bilkoorden, loopsplitten en een flap over de staart. Mijn paard gaat ook in de winter een paar uurtjes naar buiten dus ik heb een (dure) deken gekocht, waarbij ik het gevoel heb dat ik hem goed bescherm egen de temperatuur en de eventuele neerslag.
De loopsplitten heb ik beuwst gekozen dat hij niet zo van die schuurplekken krijgt.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:30

Ik weet ook niet welk merk ik heb.

Ik heb er eigenlijk twee. een dikke nylon deken met hals(klein beetje hals) Julius was namelijk heel gevoelig op zijn schoft en kon daar geen druk op hebben. Later heb ik er eentje gekocht ook met een beetje hals. verder van dat schuurvast nylon en bilriemen en kruisbanden. Blijft heel goed liggen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:47

Ik zweer bij Rambo dekens, wel duur maar ze blijven jaren goed.
Vorig jaar wilde ik de Pagony dekens van Divoza proberen, ze lijken erg op de Rambo dekens maar zijn stukken goedkoper.
Maar na 1 dag lag de hele voorkant open, haar weg, huid weg en allemaal bloed...
Gelukkig kon ik de deken terug brengen (het was een buitendeken en al helemaal smerig) en ik heb meteen weer een rambo deken gekocht.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:51

ik heb pagony
die gaat al een aantal jaren mee (bij helen) dus die zijn ook wel goed

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:39

Ik heb zo'n simpele Weather Beeta the luxe, dacht ik. Dat is net zo eentje als Honeybee beschrijft. Ik ben er heel tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 18:33

Ik ben ook helemaal Horseware (Rambo) addict. Het is wel duur maar gewoon supermooi spul.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:11

Als je paard met het dek op naar buiten gaat, moet ie in ieder geval waterdicht zijn (niet waterafstotend, das alleen geschikt voor 2 minuten motregen).

De pagony deken van Divoza wordt niet meer gegarandeerd als waterdicht verkocht, de kwaliteit van de partijen zijn te verschillend daarvoor. Je kunt een goede treffen, maar ik heb dus een slechte gehad en meer mensen hadden dat probleem.

De Rambo en Rhino dekens zijn bijzonder goed, waterdicht en ademend. De Rambo is qua sterkte de beste van de twee. Qua pasvorm vallen ze vrij groot! Je kunt kiezen voor een niet te dikke waterdichte deken, bijv. Rhino en daar dan naar gelang de temperaturen onderdekens of staldekens in variabele diktes onder doen. De Rambo is vrij dik en niet geschikt voor de herfst of het voorjaar.

Succes! Mieke


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:22

Ik heb verschillende ( stuk of 15 ) winterdekens met verschillende diktes, ik heb er ook een paar bijzitten van een heel goede kwaliteit ( en hoge prijs...).

Maar aangezien ik er ook altijd een Rambo waterdichte dunne deken eroverheen heb ben ik over de goedkopere dekens net zo tevreden als over de duurdere. Ze hebben vrijwel niets te lijden....

Rambo dekens zijn gewoon super!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:39

Ben zelf (zoals velen...) erg te spreken over de Rambo dekens. Zelf heb ik een Turnout WUG, alleen issie écht erg warm! Daarbij nog een Rhino Turnout (200 grams). Die heeft ze het meest op in de winter, voor die WUG moet het echt heel koud zijn. Ik moet nog wel ff een dekentje erbij hebben als 'overgangsdeken'. Ik twijfel nog tussen de Bucas Verona en Rhino Turnout Lite.

Edit: kijk es op http://www.horseware.com, die site is aardig vernieuwd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-08-29 11:40 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:46

die Bucas heeft volgens mij een dunne fleece voering, niet?

Die heb ik in de winkel zien hangen en ik vond de Rambo geschikter, die leek mij nog wat dunner en er zit zo'n gladde voering in zoals bijv een onderrok, dat glijdt over de schouders en borst zodat ze daar niet van die kale schuurplekken krijgen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 11:27

Klopt van die Bucas deken. Ik denk ook dat ik voor de Rhino ga, volgens mij is ie ook goedkoper. Maar ik wil eigenlijk een ander kleurtje... ze zien er namelijk precies hetzelfde uit als de gewone Rhino Turnout... wordt zo saai Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:40

Hm, ik moet dit jaar 2 dekens erbij kopen! Ik ga 2 dezelfde kopen, voor Paddy eentje en voor Iones. Die andere dekens zijn niet meer echt regendicht. Wat ik nu dus doe is 2 waterdichte dekens kopen die niet dik zijn. Dan kan ik die andere er onder leggen als het kouder wordt. Ten slotte zijn meerdere lagen warmer dan 1 dikke. Ik vond die van Harry's horse wel heel mooi. WEet iemand of die goed zijn? Ze zijn namelijk niet zo duur. Ik zou best een Rambo willen hebben, maar die zijn te duur, zeker als ik er 2 hebben moet......

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:43

Het wordt eentonig, maar ik heb ook de Rambo Rhino Light, echt een superdek.
Mijn winterdekens zijn niet waterdicht, een Lavenham Kwijl en een merkloos dekbedje Lachen maar als hij naar buiten gaat, Rambo erover en klaar. Echt super. Ik wil eigenlijk ook de 200 grams van Rambo, maar ik heb hem niet nodig, vervelend he. Haha! Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:44

Citaat:
Op 2001-08-29 13:43, schreef Jasmijn:
Het wordt eentonig, maar ik heb ook de Rambo Rhino Light, echt een superdek.
Mijn winterdekens zijn niet waterdicht, een Lavenham Kwijl en een merkloos dekbedje Lachen maar als hij naar buiten gaat, Rambo erover en klaar. Echt super. Ik wil eigenlijk ook de 200 grams van Rambo, maar ik heb hem niet nodig, vervelend he. Haha! Haha!

Ik heb nog een 200 grams liggen, maar die gebruik ik alleen omdat ik het zonde vind om hem te laten liggen.
Ik zou er nooit meer zo één aanschaffen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjuimpje op 2001-08-29 13:45 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:47

Citaat:
Op 2001-08-29 13:40, schreef Desiree:
Ik vond die van Harry's horse wel heel mooi. WEet iemand of die goed zijn? Ze zijn namelijk niet zo duur. Ik zou best een Rambo willen hebben, maar die zijn te duur, zeker als ik er 2 hebben moet......

Ik heb er ook één van HH liggen, die ademen helemaal niet goed, na een paar uur worden ze vochtig van binnen en na een dag is die deken aan de binnenkant zeiknat. Ook blijven ze lang niet zo mooi liggen als een Rambo terwijl er aan de HH veel meer riemen zitten.
Ook is de HH veel zwaarder en minder sterk als een Rambo.

Nog even sparen dus Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:58

Waarom gebruik je die 200 grams niet?
Doe je gelijk een zwaar dek op van 370 grams ??

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 13:06

Uh...hihi..i k heb ook de Rambo dekens.... een 200 grams vulling als herfst-lente deken.... en de dikke 370 grams vulling voor de koude winterdagen!

Heerlijke dekens... ik wil geen andere meer voor in de wei!!
Wel wat duurder in aanschaf, maar je hebt er ook lang plezier van... als je een iets minder dure koopt, maar je moet hem regelmatig vervangen, is het nog een dure deken...

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 14:13

Ik heb een eskadron winterdeken (millenium edition), is niet reuze sterk, maar zolang je paard geen vreemde dingen doet in stal blijft het nog lang heel. Mijn paard sloopt ook, maar deze leeft nog *LOL*

Galactica Wadim X Gemini

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 15:04

Oke, die harry's horse worden het dus niet. Bedankt voor de tip!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 06:04

Citaat:
Op 2001-08-29 13:58, schreef orri:
Waarom gebruik je die 200 grams niet?
Doe je gelijk een zwaar dek op van 370 grams ??


Die tussenfase is altijd zo kort!
Daar komt bij dat ik altijd al vrij vroeg met scheren begin, dus voor het scheren loopt hij zonder een vulling, na het scheren met een thermo (of 2) met de light er over heen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers