Westernles!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Westernles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 19:43

Ik heb zondag voor het eerst westernles gehad. Hiervan zijn ook veel foto's gemaakt 4 heb ik er al en die plaats ik nu. De rest komt waarschijnlijk morgen. (bedankt Fabske en Shiloh!)

Ik op Swerdy van Fabske
Eerst in stap
Afbeelding
Afbeelding

Daarna in draf, eerst nog hard
Afbeelding

Daarna wat meer ontspannen
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Ik vond het echt super leuk alleen het ging voor geen meter, maar dit was ook pas de 3e keer dat ik op Swerdy zat.
Laatst bijgewerkt door Fleury op 24-06-03 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:51

Ik vind het er best goed uitzien, zeker als het pas de 3de keer is. Maar ja hoeveel verstand heb ik van western, precies, niet veel... Haha!
Maar als je maar lol hebt, nietwaar?!

Alleen ziet het er best raar uit, een western-outfit en dan een rijbroek Tong uitsteken

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 19:53

En een cap jaja, ik was (op 1 na) ongeveer de enige met een cap op Tong uitsteken Maar in deze beugels doe ik wel sportschoenen aan want dat vind ik veel fijner rijden, laarzen in die beugels vind ik echt helemaal niets.

daphnuh
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:54

cool man... Vingers aflikken dat wil ik nou ook met men (huur) pony ......... Pling

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:11

rijd je voor het eerst western en dan meteen met een shank Verward lijkt me niet zon heel goed idee eigenlijk Lips are sealed

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:26

gaaf man!! ik wil ook zo graag een x western rijden.. Party!!

Hobbelpony

Berichten: 184
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:40

ziet er leuk uit!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:54

ik weet niet veel van western (eigenlijk helemaal niets Haha!) maar zit je niet een beetje kort?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:57

Ik rijd met dat bit omdat het niet mijn pony is en dat dat bit aan zijn hoofdstel hangt. Ik kan er wel goed mee omgaan denk ik, iig niet verkeerd anders word tijd tijdens de les zeker wel gezegd! Als je wil weten waarom dat bit erin hangt moetje het aan fabske vragen maar die heeft er vast een hele goede reden voor.

En ja de beugels zijn te kort alleen ze konden niet langer, want de gaatjes waren te klein om te kunnen verstellen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:59

hey fleur ziet er leuk uit hoor ....nog veel succes met de volgende lessen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:09

leuk zeg! mooie foto's ook! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:19

Fleury schreef:
En ja de beugels zijn te kort alleen ze konden niet langer, want de gaatjes waren te klein om te kunnen verstellen.

Kwestie van de gaatjes wat uitboren. Scheelt een hoop ergernis als ze eens lengar/korter moeten. Haha!

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:26

Cool! Cool
Ziet er leuk uit!Vooral dat paardje Kwijl Kwijl Kwijl Die vind ik echt helemaal geweldig! Nog veel succes met je westernlessen!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:51

Jammer dat je met shanks moet rijden, dat bit is niet bedoeld en/of geschikt voor rijden met twee handen.
Aan de andere kant ziet het er niet uit als ruk en plukwerk, dus je hindert het paard er ook niet al te erg mee. Onder het motto "een hoop lol met je knol" gaat het dus prima!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:58

Fleury schreef:
Maar in deze beugels doe ik wel sportschoenen aan want dat vind ik veel fijner rijden, laarzen in die beugels vind ik echt helemaal niets.


hmm ja.. zal best fijner rijden maar de meest veilige oplossing is het niet.. als je stopt en je paardje stopt net ff goed glij je dus met gympen door je beugels heen omdat je geen hak erop heb zitten.. Zou in ieder geval dus schoenen aandoen met een hak eronder.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:38

ziet er leuk uit! mooi paardje ook! ik heb nu weer zin westernkamp! moet nog wachten tot 20 juli!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:32

Ja het zier er erg goed uit hoor! Ik weet dat swerdy niet de makkelijkste en de meest gewoonste pony is... je zult het ffkes op hem moeten leren Haha! En inderdaad ik zou toch proberen met fabske te overleggen of je beugels misschien toch iets langer gemaakt kunnen worden... want je zit nu dus echt mega engels in een westernzadel Tong uitsteken

en iwayalover, waar ga je op westernkamp?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:06

Silver-ranch in oosterwolde samen met Annetje van bokt!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:16

hallo

swerdy rijdt ik altijd met deze shanks het is ook mijn paardje en je kan er heel goed op rijden met twee handen als je niet meer als licht contact hebt en een stille hand zou mn paardje gehinderd worden gaat ie gestressed lopen en hij is zelfs zeer ontspannen. ik heb hem ook met trens gereden maar een trens bit pakt ie vast en dat doet ie in alle gangen en heb jarenlang dressuur gereden met hem en geprobeerd hem netjes op trens te rijden met de juiste begeleiding maar het bleef een groot gevecht ook hulpteugels etc hielpen niks zn gebit is nagekeken en was in prima staat er hebben andere opgereden en dat scheelde ook niks dat ie in de bak het bit vastpakte was tot daar aan toe maar buiten wordt ie zo gek als een deur en gaat ie er vandoor oncontroleerbaar met trens en is die op echt geen enkele manier te stoppen met dit bit is ie superbraaf zonder dat er aan getrokken wordt of ik hem kort houdt ermee

wel ga ik hem in de bak weer op trens laten rijden door fleur en annelies zodat ik zeker weet dat ze mn paardje niet hinderen in de mond express zullen ze het nooit doen maar misschien wel perongeluk ik moet alleen nog een ander bit voor hem halen dus vandaar dat ze dr eerste les zo moest rijden. hopelijk kan ik hem ook ooit buiten weer met een gewone trens rijden Lachen

verder heb ik de foto's gemaakt ze zijn niet helemaal supermooi maar ik had zelf de les daarna les dus kon ik zelf niet lang foto's maken.

moest nml present nog opzadelen (en ja die rijdt ik wel gewoon op trens ook Tong uitsteken ) maar swerdy gaat in de bak ook gewoon terug op trens het is nu denk ik wel te doen en dan wordt ie iniedergeval niet gehinderd.

en de beugels kunnen wel in dat gaatje hoor fleur had me maar geroepen dan had ik het wel even voor je gedaan hoor Tong uitsteken
ik heb ze er volgens mij voor annelies ook ingedaan 1 gaatje korter als mn eigen beugels of niet?
nou ja laat het me maar zien zondag doe ik ze er wel even voor je in ik had al het grootste gaatje van de gaatjes tang uitgekozen maar zelfs die was nog te klein sorry Tong uitsteken

hej fleurtje en je kan wel met gymschoenen rijden maar schoenen met een hak is idd wel veiliger want je glijdt echt helemaal weg omdat je geen hak hebt.

dus misschien is dat een idee om die een paar te zoeken? ik zal even voor je kijken of ik eventueel schoenen heb die je anders kan lenen die wel een hak hebben als je ongeveer mijn schoenmaat hebt moet dat lukken en dan zou ik wel chaps aan doen.
met een spijkerbroek glijdt je ook minder in het zadel heb je geen oude spijkerbroek die je kan aandoen??? zit veel fijner op een westernzadel en als die van binnen geen dubbele naat heeft schuurt het ook niet.

en een cap is alleen maar veilig dus daar is niks ergs aan om die te dragen das alleen maar goed.

nou hopelijk voor iedereen nu een antwoord op zn vraag als je verder iets wilt weten over mn paard of over het bit dan graag mij erover mailen of pben groetjes fabienne

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:05

Leuke fotos Fleur!
Lijkt me echt mega leuk zo! Waar is dit? bij fabske thuis of op een manege of westernstal ofzoiets?
Ik ga dus met Karen op westernkamp en ik heb daar na die fotos echt helemaal zin in!
(jullie kunnen trouwens misschien in de zomervakantie wel komen)

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:19

Stoere fotos! Leuk paardje ook.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:26

haha leuke fotos (zo als iedereen hier al zecht haha)
dagdag

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:01

Leuke foto's. Ziet er goed uit hoor...

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:16

ziet er leuk uit ik en MSNertje proberen ook western te rijden het lukt wel alleen hebben we er geen tuig voor

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:31

hej annetje

nee dit is niet bij mij thuis was het maar waar dat ik een stal en bak aan huis had Tong uitsteken neej dit is bij ons op stal het is geen westernstal maar het merendeel van de pensionklanten rijdt wel western nou staan we maar met 5 mensen maar de eigenaar ik en een stalgenoot rijden western een vrouw rijdt serieus dressuur en de andere rijdt alleen buiten.

en thnx voor het compliment dat jullie het leuke foto's vinden ik heb ze gemaakt Tong uitsteken

kuzzz