hulp gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 13:41

mijn paardje staat op een boerderij en sommige dagen kan ik niets anders dan in de weide rijden als de andere paardjes in de piste zitten.
maar mijn liefste zit samen in de wei met een ezeltje, en als ik mn paardje eruit haal, dan trekt hij enorm om terug naar zn vriend de ezel te gaan. ook als ik rij in de wei ernaast, trekt hij enorm veel en is hij niet van rond de uitgang te krijgen.
als hij er dan vandaan is, rent hij weg naar de uitgang, en dan is hij met niets te stoppen.

mijn vraag : help mij ?


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:49

beetje normaal denk ik. je paard wil bij z'n vriendje blijven.
(let je wel op dat je je paard goed ontwormt als ie bij een ezel staat?)

oefen véél op alleen gaan rijden, in de buurt van de ezel, en op andere plaatsen, op rustig wegrijden van en naar de ezel.

probeer eens met iemand der bij. rij aan de longe. gewoon voltes rijden.
vraag aan de 'longeerder' om hem/haar ook te verplaatsen wat verder van de ezel, wat dichter, terug wat verder, maar blijf werken met je paard! overgangen, tempowisselingen, hou z'n aandacht bij jou , hij mag geen 1 seconde de tijd hebben om aan die ezel te denken.

en welkom op bokt Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:01

dat ezels altijd wormen hebben is onzin!je moet paarden en ezels zowiezo altijd goed ontwormen,het is onzin dat paarden per definitie van ezels wormen krijgen hoor!
en idd wat kattebeest nog meer zegt, hem goed aan het werk houden , actiever bezig zijn en veel oefeningen rijden , zo hou je de aandacht bij jou en niet bij de ezel,als het een probleem blijft dan moet je ze proberen wat vaker uit elkaar te halen .

hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 19:44

ok thx

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:14

crossmonster schreef:
dat ezels altijd wormen hebben is onzin!je moet paarden en ezels zowiezo altijd goed ontwormen,het is onzin dat paarden per definitie van ezels wormen krijgen hoor!
en idd wat kattebeest nog meer zegt, hem goed aan het werk houden , actiever bezig zijn en veel oefeningen rijden , zo hou je de aandacht bij jou en niet bij de ezel,als het een probleem blijft dan moet je ze proberen wat vaker uit elkaar te halen .


Ezels dragen vaak longworm bij zich, hebben ze zelf geen last van maar dragen het wel over aan paarden.
Vandaar dat dus geadviseerd word geen paarden bij ezels in te zetten, en ook niet vlak erna op t land van de ezel.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:15

dat bedoelde ik miep.
de ezel heeft geen last van zijn wormen, het paard wel. dus goed ontwormen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers