(NH) Geen eigen paard.. probleem of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

(NH) Geen eigen paard.. probleem of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 19:03

Ik wil me gaan verdiepen in Natural Horsemanship en heb ook boeken van Parelli besteld (level 1). Ik heb alleen geen eigen paard.. Wel een verzorgpaard (arabier) die ik 4 keer per week rijd en verzorg en ong. alles mee mag doen.
Is dat een probleem als je de oefeningen wilt doen met je paard?
Dus dat ie bij mij die oefeningen doet en zodra zn baasje er weer is weer ´normaal´ moet doen.. Verward

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:27

Het lijkt mij dat mij dat je dit gewoon met de eigenaar moet overleggen. Het is en blijft zijn/ haar paard.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:41

Voor het paard zal het weinig uitmaken, Level 1 is echt voornamelijk voor jezelf. Als de eigenaar op zijn normale manier verder gaat zal hij weinig verschil merken.
Je moet het dus niet zien als iets wat jij je paard leert, maar dat je paard jou iets leert. JIJ leert de lichaamstaal van het paard.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:36

juist, calippo,

alleen ben ik het met een ding niet eens,
het paard denkt misschien, hehe, eindelijk iemand die me begrijpt, omdat je dus paardentaal gebruikt, en als iemand anders dan weer mensentaal gebruikt, dan kan het misschien verwarrend zijn,
ik weet het niet hoor.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:46

Voor zover ik heb gemerkt ziet het paard ieder mens echt als individu. Van de ene weet hij gewoon dat die paards spreekt, en die ander dus niet. Hij zal ook ieder mens apart testen op savvy Lachen

Het grootste probleem wat je gaat krijgen als je niet enkel parelliet met een paard is als jij gaat werken aan refinement, en de eigenaar nog steeds "lomp" met zijn paard blijft.
De eigenaar zou er natuurlijk wel veel van kunnen profiteren, als jij zn paard licht aan de hulpen maakt! Dat kun je wel als een positief argument gebruiken!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:03

ja, je hebt helemaal gelijk hoor calippo,

zoals ik het al zei, ik weet het niet hoor,
maar ik sluit me aan bij jouw standpunt hoor, hihi

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 13:36

Ok bedankt allemaal voor de info! Ik weet iid dat IK de paardentaal leer en hij daar alleen maar op kan reageren.. Hij hoeft er niks voor te leren.
Ik heb de boeken nog niet maar ben erg nieuwschierig ernaar! Kvind t erg boeiend allemaal dat NH

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 16:29

ok, veel pl;ezier dan maar, maar dat zal wel lukken, haah

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:39

Marijn ik heb een video band van Claus ferdinand Hempflich, als je wil kan je die wel lenen hoor! Hij ligt nu bij wen.. En dat vrouwtje van troy heeft de video en een boek van Emiel Voest, heb ik ook geleend van dr, die kan maren vast wel voor je vragen Knipoog

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 09:33

Ja ik wil die video wel van je lenen Lachen Zal ik t aan Wen vragen wanneer ze er klaar mee is? En xal wel ff bij Muis infomeren..

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:46

en je moet ook even die boeken lezen!