Cursussen van het NHI

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:21

Ik heb een tijd geleden een cursus gedaan bij het NHI, EHBO voor paarden (6 avonden waarvan 1 avond voor mensen) en dit is me goed bevallen. Ik krijg nu dus altijd post van het NHI en er zijn weer 2 cursussen die mij wel interessant lijken. Ik ben benieuwd of er meer mensen naartoe gaan...

De ene gaat over Beengebreken, is maar op 1 dag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Cursus wordt gegeven door Rob van Wessum en R. van der Linde (FEI dierenarts, chirurg). Kosten zijn f 125,-

De andere gaat over Natuurlijke Gezondheidszorg, duurt 6 avonden, tijden van 19.30 tot 22.15 (eventuele uitloop). Cursus wordt gegeven door J. Dun (die bekende fysiotherapeut), E. Laarakker (dierenarts, acupuncturist, ook erg bekend) en M. Schepers (orthomanueel therapeut (is mijn paard nog door behandeld)). Kosten zijn f 425,-

Gaan er meer hier naartoe??

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:23

Die eerste cursus, waar wordt die gehouden? En staat hier ook info over op internet?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:25

Bij de Verende Wagen in Houten is dat!

Hun homepage kan je hier vinden: http://www.nhi-equi.nl

Ik zie net dat ik 7,50 korting krijg omdat ik al een certificaat in mijn bezit heb Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:31

die 1e lijkt me gaaf!
misschien dat ik daar wel naar toe wil!

die 2e ligt me niet zo,
het onderwerp vind ik wel interessant maar de methodes Erik L en Michiel S trekken mij dus helemaal niet! Vooral Erik vind ik te commercieel..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:35

Ben ik voor een deel wel met je eens, mijn paard is 3x gekraakt en het heeft eigenlijk niets opgeleverd. Bovendien vind ik het een ook een beetje raar om met hamers een paard te bewerken Haha!

Maar goed ik kan me het dus wel voorstellen. Maar toch lijkt het me wel interessant. En die Jarco Dun schijnt wel erg goed te zijn.

Gaan we toch gezellig met z'n allen naar die eerste? Lachen Is ook niet zo duur als die andere! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:41

Ik heb net even op de site gekeken, maar zach deze cursussen daar niet op staan Verward

Maar wel een leuk idee! Welke dag is het?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:43

Oh, ik had zelf ook nog niet gekeken eigenlijk..

De datum is zaterdag 27 oktober...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:44

Die eerste lijkt mij ook erg interessant, en het is nog om de hoek ook Lachen. Ik zag op de site dat deze cursus wordt gehouden op zaterdag 27 oktober. Zou moeten lukken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:45

Haha, tegelijk!

Suus, voor de eendaagse cursussen moet je kijken op de startpagina links onder 'Leergangen'.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:47

mmhhh lijkt me ook wel leuk helaas is dat het weekend van de Formido wedstrijd op ZH. Dus het gaat niet lukken want ik moet dan rijden.

Frusty jammer.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:48

Haha telepathie! Pling

Lijkt me leuk om te gaan!! Moeten jullie denk ik wel even een inschrijfformulier aanvragen? Ik kan het ook kopieren ofzo...zeg maar.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:48

Ik probeer net info aan te vragen via het online- formulier, maar ik krijg na het verzenden de foutmelding 'Can not find the data base configuration file, or this file contains a syntax error'. Geen idee of het aan m'n pc ligt. Ik probeer het thuis ook nog wel ff.

En anders wil ik graag een kopietje van je, Maartje! Lachen

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone - but it takes a lifetime to forget someone.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-29 09:49 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:53

Same here!!!
Ik zou er ook graag eentje willen hebben!

Anders kan je er ook één naar mijn werk faxen..

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:53

Hoi,
Ik heb ook een aantal cursussen gedaan van het NHI maar dan in Haarlem. Ik vond ze altijd erg interessant en die van Natuurlijke gezondheidszorg komt daar deze winter ook. Ik weet nog niet of ik het kan plannen om daar heen te gaan, maar ik zou wel graag willen, je leert er altijd van. Ik vind het nog wel jammer dat er op die EHBO geen vervolg of herhalingslessen van komen, dan houd je het bij. Zo verwateren er toch wat dingen en dat is zonde.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:20

Ik wil ook wel naar die over Beengebreken... Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:27

Hee leuk, dan zijn we al met 4... Dan moeten we denk ik wel snel zijn met inschrijven!

Wordt dan een druk cursusweekend voor mij. Ik ga de 26e ook die houding- en zitcursus in Brabant doen. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:32

Oh das erg leuk Karin...hihi daar had ik ook nog aan gedacht die in augustus dan, maar aangezien ik nu Centered Riding lessen neem ben ik al druk bezig met houding en zit Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 09:34

Dat EHBO is inderdaad een beetje verwaterd, maar je krijgt ook een map met info dus als je die af en toe doorleest weet je weer een heleboel denk ik.

Morgen maak ik een zooitje kopieen en die stuur ik dan even op naar iedereen die wil oke!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:43

Leuk, ik wil wel info!

Voor H&Z sta ik reserve voor 16 september, maar grote kans dat er niemand afvalt, dus dan wordt het 26 oktober. Ik zal deze week weer ff bellen, misschien zijn er nog meer geïnteresseerden voor Houding & Zit?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:06

H&Z, lijkt me ook wel interessant!

Hoe zit het met de kosten en het "nivo"? En kan je ook met je eigen paard komen?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:11

H&Z wordt gegeven in St. Oedenrode. Cursus van 1 dag kost 165 gulden, 5 dagen kost 650 gulden. Je mag je eigen paard meenemen (vooral als je 5 dagen gaat is dat handig), maar het hoeft niet. Er wordt veel aandacht besteed aan zwaartepunten en (voor mij doorslaggevend) aan rijden op je zit en NIET te veel op je handen. Je krijgt zowel theorie- als praktijkles, en zowel op het paard (ook zonder zadel) als op de grond.

Manon 2 kan je meer vertellen, die heeft de 5-daagse cursus gevolgd. Ik heb ook het telefoonnummer van degene die de cursussen geeft, maar dat stuur ik je dan wel in een PB.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone - but it takes a lifetime to forget someone.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-29 11:11 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:42

5 dagen lijkt me wel erg gaaf!
Moet eerst Levant verkocht zijn... maar pb het nummer maar en event. info,
ik zou die persoon wel eens willen spreken!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 10:43

Lijkt mij ook erg leuk, maar 5 dagen is te duur dus ik heb wel belangstelling voor 1 dagje! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:48

Citaat:
Op 2001-08-29 11:43, schreef Jura:
Lijkt mij ook erg leuk, maar 5 dagen is te duur dus ik heb wel belangstelling voor 1 dagje! Party!!

Ah joh, niet zo flauw!
Er is vast weer een wachttijd dus kan je nog even sparen! Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 11:29

Haha nu met die boete kan ik het helemaal vergeten Haha!

Wil jij wel 5 dagen dan? Lijkt me wel ontzettend leuk, vooral omdat ik binnenkort weer heel veel ga rijden (nee niet alleen op Razinda en ook niet Jur) Schijnheilig

Dus het is wel goed als ik een goede zit krijg ofzo! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mino1, Pellelilly, sterregoud, tienus63 en 42 bezoekers