Naar een paard kijken..wel of niet filmen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Naar een paard kijken..wel of niet filmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 10:04

Morgen gaan John en ik naar een paard kijken.
Ik wil zowieso foto's van het paard maken maar ik zit ook te denken om mijn filmcamera mee te nemen, zodat we thuis nog even naar hem kunnen kijken.
Zou dit raar zijn of hebben jullie dat ook gedaan toen jullie naar een paard gingen kijken??
Ik wil nl niet overkomen als een soort toerist ofzo Haha!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:18

Altijd je camera meenemen, doe ik ook altijd! Kun je thuis nog even nakijken hoe die loopt/springt.
Ook wat zijn bewegingen ed zijn. Als je in het echie gaat kijken ben je altijd iets gespannen en vallen je wellicht sommige dingen niet eens op aan het paard en daarom is het fijn als je het achteraf nog eens na kan kijken!

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:19

Ik vind het heel normaal dat je je filmcamera meeneemt.. Volgens mij wordt dat heel vaak gedaan. Dan kan je thuis het rustig terugkijken. en bijv. een mening aan een ander vragen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:23

Altijd meenemen!
Foto's zijn bedrieglijk dus de digi zou ik gewoon thuis laten.

Ik vraag trouwens wel altijd even of ze bezwaar hebben. Heben ze nooit maar het is gewoon netjes om het te vragen.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:17

meenemen!!

later kan je op je gemak rustig kijken en bedeneken wat je wel en niet leukeraa vind!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:17

Ik dacht dat het misschien raar zou zijn om het paard te filmen, maar zo te lezen is dat dus helemaal niet zo!
Toch maar de camera meenemen en vragen aan de eigenaar of ze er bezwaar tegen heeft...

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:19

Zou ik ook zeker doen!! Kun je er ook nog andere mensen over laten oordelen... heeft een vriendin van me ook gedaan en is inderdaad helemaal niet raar! Gewoon doen!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:26

Ik zou wel met de opnames voorzichtig zijn en niet zomaar zonder toestemming op internet zetten. Staat niet echt aardig en misschien maakt de eigenaar dan wel bezwaar.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:36

wel even vragen als het goed is maar als dat het geval is gewoon doen en dan kun je thuis het nog eens rustig bekijken zonder de hete adem van d everkoper in je nek..........

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:44

Het is niet de bedoeling dat het filmpje op internet komt.
Ik wil er thuis gewoon nog even naar kijken om te zien hoe het beestje loopt enzo...als je daar bent dan kan je gewoon niet op alles letten

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:48

ik heb het ook gedaan bij onze zoektocht en heb er een leuk band van in de kast (15 paarden)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:55

Ik heb bij een dressuurstal gereden waar ze niet wilden dat er gefilmd werd. Als reden voerden ze aan dat het toch een vertekend beeld geeft op film als in het echt. (?)

Ik zou het paard zelf ook graag op film hebben als ik zou gaan kijken. Je zit dan toch even in een andere situatie en kunt rustiger kijken naar de bewegingen van het paard.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:58

Het komt idd wel eens voor dat men dat niet wil, ik zelf zou er prijs op stellen dat het wel kan en zeker als je in de hogere prijsklasse gaat kijken

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:32

ja, ik doe het ook altijd. Je vergeet dingen snel, vooral als je er een paar achter elkaar hebt gezien, op de video kan je dan terugkijken en vergelijken. Ook laat ik het wel zien aan iemand die er net even wat meer verstand van heeft.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:35

ja anuschka, je kunt het dan ook bv. aan mike laten zien, wat hij ervan vindt....

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:29

Nou, hier komen elke dag klanten en 80% heeft toch wel een camera bij. Voor ons geen probleem, dat moet ieder voor zich weten.

Maar zelf zou ik het nooit doen. Waarom ? Als je een paard ziet bewegen heb je toch iets van : JA , hij is het!! of NEE, dit is niet wat ik zoek!

Dat weet je gewoon. En als je dan een paard dat het niet is voor je, later op de video ziet en hij je toch meevalt, dan moet je dat paard toch NIET kopen, want je bent er niet heel gek van. En als ie het WEL is dan weet je dat gewoon en dan hoef je hem niet op de video te zien. Dat geeft zowiezo vaak een vertekend beeld en in het echt kun je beter kijken dan door zo'n camera, dan zie je niets.

Persoonlijk zou ik dus zonder gaan kijken en desnoods 2x gaan kijken.

Maar je bent geen uitzondering als je hem wel meeneemt, laat ik het zo zeggen Haha!

Succes!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:01

Maar je kunt op video wel zien of je een mooie combinatie vormt, dat is vanaf een paard een heel ander perspectief! En als je bepaalde plannen met een paard hebt kun je (ook al ben je zelf wous van het paard) er toch een deskundige naar laten kijken of het paard bepaald potentieel wel bezit!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:04

Zou ik niet mee inzitten hoor! Je kan het altijd vragen, een nee heb je en een ja kun je krijgen!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:23

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik gaan filmen als ik jou was!! Dan kan je later nog even kijken of er je nog iets niet opgevallen is, of je kan er een ervaren persoon naar laten kijken om te weten wat die ervan vindt.
Voor mij zou het ideaal zijn omdat ik geen ervaring heb in paarden kopen, maar ik weet niet hoe dat bij jou zit Haha!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:50

Ik zou ook een camera meenemen, maar niet altijd gebruiken... Als het paard mij goed zou bevallen, zou ik wel opnames maken, maar je hebt altijd kans op een licht vertekend beeld. Wat ik zou doen is een tweede keer gaan en iemand meenemen die er echt verstand van heeft. Maar beter is die al de eerste keer meenemen, zodat die het paard ook kan proberen of jou aanwijzingen kan geven. Dit zou voor mij gelden als ik een goed paard zou zoeken. Zou ik een leuk paard zoeken waar ik mij fjin op voel en lekker op kan (recreatie) rijden, dan zou ik iid op de eerste indruk afgaan. Met altijd een tweede keer om te kijken of het echt HET paard was. En een band met 15 paarden er op.... Tja, wat moet je er mee! Leuk om te hebben, maar ik zou het niet nuttig vinden (behalve om er achter te komen dat mijn kromme zit niet aan het paard zou liggen Haha!)

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:55

Gewoon meenemen die videocamera, doe ik ook altijd als ik naar een paard ga kijken. Alleen bij Relrite heb ik geen videocamera meegenomen, dat vond ik niet gepast .

Meestal filmt mijn vriend en doe ik het praten en rijden. Ik heb idd meestal wel al het gevoel of het wat wordt of niet met het paard voordat ik het stukje film teruggezien heb. Wel altijd vragen of je mag filmen, sommige mensen willen zelf liever niet op het bandje staan (bijv. tijdens het voorrijden).

Ik laat het filmpje ook altijd aan mijn instructrice en nog een derde zien, alleen al om zeker te weten dat ik echt geen gekke dingen over het hoofd zie en ook om te vragen wat zij van de combinatie vinden.

Gelukkig hoef ik niet meer op zoektocht met of zonder camera, ik ben nu heel tevreden met mijn dames (geen van drieën op de film gehad trouwens Haha! ).

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:56

ik zou het wel doen! kun je nakijken! maar wel eerst even melden dat je die mee neemt! bij arti kwamen mensen kijken, ik dacht 1 vrouw en kind, kwanen er in het totaal 8 man, waarvan 5 voor het filmen/ fotograveren! onder het mom van iedereen filt weer anders ,,hmzzz wist niet wat ik zag de hele stal stond VOL..haha dus ff van te voren waarschuwen! en dan is het helemaal ok lijkt mij Lachen