Coolinggel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Coolinggel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 22:21

Ik heb even gezocht met de zoekfunctie en kon er weinig over vinden. Heb een paar vraagjes;

Gebruik jij coolinggel? Waarom wel, waarom niet?
Welke coolinggel? Wat kost deze en hoe vaak gebruik je het?

De merrie die ik rijd was vorige week een beetje kreupel en had een warme kogel. Ze is nu weer goed rad. Probleem is echter, dat de bak vrij zwaar is (kan ik niets aan doen, niet van mij) en ze na het rijden steeds vrij warme benen heeft, waarbij vorige week het ene been warmer was dan de ander. daarom wil ik voortaan in de zomer, na het rijden in de bak coolinggel gebruiken zodat haar benen goed afkoelen en 'droog' blijven.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:38

als mijn paardje kreupel loopt koel ik eerst met koud water en daarna afdrogen en een lading coolinggel erop.. het been blijft dan een beetje gekoeld en is niet zo weer warm.. het werkt echt heel goed.. de naam van de coolinggel weet ik zo niet en de prijs ook niet want ik heb hem een keer gewonnen op een wedstrijd... ik gebruik hem alleen als hij kreupeld en dan ongeveer twee keer per dag.. 's ochtends en 's avonds een keer..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:44

Mijn paard heeft met een heel dik been gestaan wat helemaal gevuld was met vocht. Ik heb coolinggel van Leovet, een grote ronde pot met smurfen blauwe gel erin.
Wat ik deed was het been insmeren met collinggel en gaan stappen op het harde, eenmaal terug weer een laag erop en paardje in de wei. Met 2 dagen was het been weer mooi dun en droog.
Als ik een heftige rit heb gemaakt door mul zand spuit ik zn benen af en doe ik de gel erop en dan op stal of naar het weiland.
Ik vind het ideaal spul.
Koste geloof ik €12,- voor een best grote pot.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:48

er was laatst een heel artikel in de bit over de verschillende coolinggels.weet niet meer welk nummer omdat ik hem ergens anders gelezen heb..
ik gebruikte trombacomplex voor jewel. dit is alleen via de veearts te krijgen maar het werkte wel!
nu zijn we aan het opbouwen en gebruik ik geen gel meer omdat zn huid iets ging irriteren. na het rijden doe ik er nu een coolpack op met een bandage en dat bevalt mij het best.