chip hond in de hals?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

chip hond in de hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 21:19

hoi,
vandaag is onze hond geschoren, en ik zag dat die in zn hals aan de linkerkant een behoorlije bult had. is dit een chip of zou het een opgezette klier ofzoi zijn?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:51

Is het een bult of een knobbel?
Hard of zacht?
Kun je het vastpakken of beweegt het?

Over het algemeen zit een chip niet op die plek, maar een chip kan gaan zweven.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:54

De chip zit toch in de hals? Bij paarden zitten ze aan de linkerkant in de hals....denk ook zo bij honden...s

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:01

Een chip wordt vaak in de linkerkant van de hals/nekvel gedaan. Hierna wordt hij ingekapseld in de spier. Als het goed is hoor de dus niets te voelen. Zou ook wel verkeerd zijn als het wel zo was, want bij paarden is het ook diefstalpreventie! Klieren zitten aan de onderkant (keel), maar niet op de hals zelf. Als je het dus niet vertrouwt kan je er het beste de dierenarts even naar laten kijken. HIj zou bv een ontsteking of gezwel kunnen zijn.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:13

Sundancer schreef:
De chip zit toch in de hals? Bij paarden zitten ze aan de linkerkant in de hals....denk ook zo bij honden...s


Zit wel in de hals maar de pups die ik gechipt hebt kregen ze allemaal aan de rechterkant.
Zou ook per dierenarts kunnen verschillen? Verward

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 23:20

het zit inderdaad aan de voorkant, los van de huid...jak , toch een ontsteking of gezwel?

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:40

Mijn hond heeft daar ook een 'knobbel' van ongeveer een centimeter diameter. Ik heb het vorig jaar laten onderzoeken en gelukkig bleek het gewoon een vetbultje te zijn. Iets dat veel voorkomt bij wat oudere honden.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:27

Mijn hond had ook een bult op haar hals, maar dat was een ontsteking die operatief weggehaald moest worden. (na 2 antibioticakuren was het ding nog steeds niet weg)
Maar bij mijn beide honden zit de chip aan de linkerkant. Bij Tracy zit hij gewoon in de hals en bij Lotje zit hij bij haar schouder in de buurt (chip is gaan zwerven).