Paard naast de fiets harde of zachte ondergrond?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Paard naast de fiets harde of zachte ondergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 20:30

Ik wil mijn paardje naast de fiets beleren.Zodat ik niet alleen maar hoeft te wandelen met haar.Ze is nu 3jaar jong(mei geworden) en wandelen 2/3 keer in de week zo'n anderhalf uur(ze wordt over een maandje ofzoiets ook rustig onder het zadel beleerd).Nou wil ik dat uitbreiden door haar ook mee te nemen naast de fiets.Maar nou vroeg ik me eigenlijk af wat nou het beste was qua bodem.Harde of zachte bodem??Voor mij is natuurlijk harde bodem het makkelijkst maar wat voor mijn paardje.Ze heeft ijzers dus qua hoefslijtage hoef ik maar weinig rekening te houden.
Wie heeft er voor mij een antwoordt??

Ps: weet niet of ik dit topic op de goede plaats gezet heb zo niet mijn excusses daarvoor.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:38

Dennis fietst bijna altijd naast mij op het harde. Als ik hem laat galoperen zet ik hem in de berm en blijf zelf op de weg. Soms draaf ik ook in de berm om zijn bewegingen net ff mooier te krijgen omdat dat ietsje zwaarder is dan op de weg voor je pony.
Stap en draf dus op het harde, galop op het zachte.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:40

Ik zou het een beetje afwisselen als dat kan, draven en stappen op de harde ondergrond is erg goed voor de pezen, maar galloperen zou ik echt op de zachte bodem doen..
Zelf vind ik het paard naast de fiets nogal gevaarlijk, maar als je een rustig paardje hebt (wat bij mijn paarden niet het geval is...haha) zou het wel goed moeten gaan denk ik..

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:46

idd stappen en draven kan wel op het harde.

Je begint neem ik aan alleen met stappen. Je kunt dat ook afwisselen van hard op zacht en andersom, zodat je pony het allebei leert.
Als je na een tijdje nl ineens vraagt of hij de berm ingaat, heb je kans dat hij dat niet wil als hij altijd op het harde heeft gelopen.

Veel succes ermee!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 20:46

Galloperen is nog niet aan de orde hoor.Is meer stappen en kleien stukjes draven.Ik heb een erg rustig paard dus dat scheelt.Maar we moeten eerst gaan kijken of ze naast de fiets het allemaal wel leuk vind.

Moon_lover

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:43

Ik deed het ook altijd, die van mij vond het super! Altijd op de harde weg, struikelen ze ook minder snel. Ik zou wel een bitje in doen maar moet je zelf weten!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:51

Ja, stappen en draven op het harde. Draf en galop op het zachte. Haha!

Verder lijkt het me met een shet of ander rustig, makkelijk te houden paardje wel leuk maar ik zie mij niet met mijn haf fietsen Haha!