Fugers en Van Rijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Fugers en Van Rijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 08:47

Ik moet dus een nieuw zadel Huilen , dat is inmiddels wel duidelijk.

Nu hoor ik zowel goede verhalen van Fugers uit Soest als Van Rijs uit Zevenhuizen.

Mijn vraag is of zij alle merken zadels verkopen of dat ze maar een beperkt aantal merken verkopen.

En geven ze nog een beetje aardig inruilprijzen?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:02

Ik heb goede ervaringen met Fugers. Zij verkopen echt veel verschillende merken zadels. En wat hij niet heeft kan hij bestellen of hij gaat op zoek naar een 2e hands. Ik heb laatst een vzh zadel (kieffer) van 8 jaar oud ingeruild en ik kreeg er nog 275 euro voor terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:05

En ik heb Van Rijs meerdere malen bezig gezien, en ben daar ook zeker over te spreken. Vakkundige mensen, groot aanbod.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:08

ik heb erg goede ervaringen met Van Rijs (zaterdag komen ze overigens bij ons om een nieuw zadel voor Limonero aan te meten, als je wilt zien hoe ze werken ben je welkom hoor!). Ze verkopen veel merken (in ieder geval alle gerenomeerde merken) en nemen de tijd voor je. Je kunt telefonisch een afspraak maken en dan komen ze langs om te passen. Als je belt, willen ze oa. weten hoe groot het paard is, het ras, jouw lengte en gewicht zodat ze daar al van te voren rekening mee kunnen houden wat betreft de zadels die ze meenemen. De service naderhand is ook prima, ze registreren welk zadel jij hebt gekocht (oa ivm diefstal), je krijgt er passierriemen en sprengerbeugels bij en een gratis opvulbeurt. Ze leveren snel en ook reparaties kunnen snel worden uitgevoerd.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:10

Van Rijs verkoopt alle goede merken, o.a. Passier, Stubben, Euroriding, KN, e.d. De goedkopere zadels die je o.a. bij Divoza en Hypo in de boeken ziet hebben ze niet. Wel zou ik in jou geval de combinatie fysio en zadelmaker nemen. Beter kan je het dan niet hebben, iemand die wat van zadels af weet en een kijker die zegt of je paard daadwerkelijk beter loopt onder merk A dan onder merk B.

Van Fugers weet ik niets, maar bij van Rijs heb je goede inruilprijzen. Beter dan wat hier op internet wordt aangeboden.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:26

Ik heb mijn zadel gekocht bij Fugers. Toen hij langs kwam had hij iig deze merken in de auto liggen: Anky, KN, Stubben, Kieffer en nog een paar maar dat weet ik niet meer. Voor mijn oude veelzijdigheidszadel Kieffer van ongeveer 5 jaar, kreeg ik nog 800 gulden. Ligt waarschijnlijk ook aan het zadel wat je terugkoopt, bij mij was dat KN.
Ik vond het heel prettig en hij neemt er goed de tijd voor.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 21:25

Het wordt van Rijs, ik heb ze vanmiddag gebeld en ze komen zelfs naar waar Fitz nu staat.

Dat kost me weer een rib uit mijn lijf , iemand nog interesse in een Prestige?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:23

Van Rijs heeft een grote service! Zo zetten ze standaard aan de kiefferlongeersingels leren singelstoten, ipv die nylon dingen. Ze geven dan wel hun kieffer garantie weg maar je krijgt hun garantie ervoor terug. Dingen die echt extreem snel stuk gaan krijg je vervanging voor.

Ik ben nog altijd te spreken over van Rijs (en die is gemiddeld niet duurder dan divoza).

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:36

Ik ben ook erg tevreden over de zadelpasservice van Van Rijs. Ze nemen echt de tijd voor je en hebben er duidelijk verstand van.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:47

Ik heb mijn huidige zadel gekcoht bij Fugers. Die is ook erg goed.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:44

ik heb ook een zadel gekocht bij Fugers, prima service, hij heeft ook mijn hoofdstel gemaakt, ziet er ook keurig uit. Wat hij niet heeft, kan hij altijd wel aankomen!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:58

Ja dat is een voordeel van Fugers, hij kan overal aankomen.
Ik heb nu dankzij fugers een hoofdstel en zadel in dezelfde kleur en hij heeft een voortuig besteld voor mij van Kentaur in dezelfde kleur als mijn zadel.

briallen

Berichten: 149
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:09

Ik heb zowel met Fugers als met van Reys hele goede ervaringen.


Zowel Fugers als van Reys zijn vakmensen die al heel lang in het vak zitten. Ze geven goede service. Ze zullen je een zadel aanbieden wat goed op je paard past en waar jij goed op zit .
Of het het duurste is of het goedkoopste dat maakt hun niet uit.
Als het maar goed ligt en zit.
Dan blijf je als klant tenminste tevreden en kom je weer bij hun terug.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:47

Ik ben blij dat iedereen zo positief over Van Rijs is, dat geeft mij een goed gevoel.
Valt er nog wat te onderhandelen met van Rijs, bv. een gratis hoofdstel erbij Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:53

hoofdstel niet denk ik. maar schabrak en zadelhoes moet lukken. Ze zijn niet absurd duur dus vandaar ook niet heel veel te onderhandelen denk ik.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:57

Eerlijk gezegd heb ik ook liever een beetje goede inruilprijs voor mijn oude zadel.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:58

Zadel hoes, beugelriemen, stijgbeugels en een katoenen singel zit in de prijs inbegrepen. Verder kan je wat onderhandelen over je inruilprijs. Van andere zaken gaat je niet lukken. Ik wilde een andere singel, neopreen van Kieffer, en moest daarvoor het verschil met de katoenen bij betalen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:00

Ik kreeg een leren singel van Kentaur, beugels, beugelriemen in dezelfde kleur als mijn zadel, zadelhoes.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:51

Ik heb ipv een zadelhoes (die had ik nog) een neopreen singel gekregen, was geen probleem, terwijl de meerprijs van die singel volgens mij wel meer was dan die hoes.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:54

over inruilprijs moet je ff goed onderhandelen!
Al weten ze de prijzen aardig goed te schatten.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:21

Van Rijs heeft ook een eigen webiste, heb je die al gezien?
Je had ook kunnen kijken bij het Drunens Ruiterhuis, http://www.drunensruiterhuis.com. Die hebben volgens mij meer keuze dan van Rijs, en komen kosteloos langs!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:31

fugers is goed! na anderhalf jaar heb ik het zadel, dat we daar hebben gekocht, ingeruild voor een ander en we moesten alleen wat bijbetalen, omdat dat zadel duurder was!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 16:49

Vrijdag komt Van Rijs passen en ik heb afgelopen zaterdag al een zweep, Eskadron halster en een Kiefer hoofdstel gescoord dus mijn bezoekje aan Van Rijs is me goed bevallen.

Grappig, toen ik nog in Bergschenhoek woonde was het een klein winkeltje in de Dorpsstraat maar nu is het echt een grote winkel geworden!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:02

Fitzroy... krijgen we wel een verslag van het passen???
Ben erg benieuwd naar de passervice van Van Rijs.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:36

*schopje*

Hoe was het?
Wat heb je aangeschaft?

VERTEL!!! Knipoog