Scannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Scannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 18:45

hallo ik heb een vraagje bij ons staat een paardje die misschien een peesklap heeft die willen ze laten scannen nou heb ik gehoord dat dat ook gewoon op de manege kan, dus dat er iemand naar je toe komt zodat je niet helemaal naar Utrecht hoeft klopt dit en heeft iemand een telefoonr. van zo'n iemand??
ik hoor het graag
groetjes
Dunja


palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:32

je hoeft zo-en-zo al niet naar utrecht om een scan te laten maken.....
als er een kliniek in de buurt is, kan je daar waarschijnlijk ook terecht om zijn pezen te laten scannen. of ze ook aan huis komen, dat verschilt per kliniek. bel gewoon op, vraag of ze een scanner hebben, en dat zal haast wel, en vraag dan of ze ook aan huis komen scannen.

telefoon nummers en adressen bijjou in de buurt heb ik niet, maar al kijk je in het telefoonboekje, zal je vast wel wat vinden. oja, het moet natuurlijk wel een kliniek zijn waar ze ook paarden behandelen, maar dat mag duidelijk zijn.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 19:48

thanx!

kiek
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-06-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:44

hallo mango
mijn paard heeft ook een peesblesure gehad, Huilen
wij gingen iedere maand naar van schie in wassenaar!
voor een enting had ik mijn gewone dierenarts nodig!
wat bleek nou die kon ook gewoon scannen bij ons op stal!
ik zou zeggen bel wat veeartsen bij jou in de buurt,en vraag het gewoon of ze misschien de mogelijk hebben om bij jou op te stal te komen scannen!
heel veel sterkte ermee!
groetjes kiek doeiiiii xxxxxxx

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:07

Plaatselijke dierenartsen kunnen zeker wel scannen, maar hebben niet de sterke apperatuur als bij bv. van Schie in Wassenaar. Bij de plaatselijke dierenartsen leek het bij Marlou om de diepe buigpees te gaan, bij van Schie bleek dat het juist de oppervlakkige buigpees en de twee steunpezen waren die beschadigd waren. Plaatselijke dierenartsen kunnen vaak ook nog niet zo goed die scans lezen, ze hebben er minder vaak mee te maken, dus nogal logisch. Bij zo iemand als van Schie doen ze ook aan een speciale therapie, waardoor de doorbloeding in de pezen verbeterd wordt en de beschadiging dus sneller geneest. Dus ik zou voor een peesblessure kiezen voor van Schie ( van Toor) in Wassenaar of de kliniek in Bodegraven, maar je moet dan wel weten of je daar rechtstreeks een afspraak kan maken, of dat je toch eerst via je eigen dierenarts moet.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 09:24

thanx voor de reacties

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:45

kliniek in bodegraven kan volgens mij trouwens wel op locatie komen, maar ik weet het niet zeker.

maar zoals ik al eerder heb gezegt, bel gewoon eens wat op.

suc6 ermee

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:33

Normaliter moet het paard naar de kliniek bij de eigen dierenarts. Er zijn er enkele die het op de manege zelf doen, maar ik vind het niet fijn. Op de kliniek hebben ze alle apparaten, is het rustig en deskundige hulp in de buurt.


Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:56

In Etten-leur zit een dierenarts die speciaal een rijdende rontgen en echo wagen meeneemt. Kan je zo bellen. Hij zet het op schijf en je kan het aan je eigen DA laten zien. Het bedrijf heet E-digit en is speciaal hiervoor opgericht. Komt in heel NL.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers

cron