Rossner Sydney Plus, wie ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Rossner Sydney Plus, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 14:58

Ik ben me (wederom) aan het orienteren voor een ander dressuurzadel voor Kore en mij. Omdat ik alleen nog maar met een Wintec heb gereden Misselijk heb ik er niet zo heel veel ervaring mee. County en Stubben vind ik erg mooi (niet alle modellen!) maar die zijn ook weer aan de prijzige kant. Ben al overal opzoek naar tweedehands, maar t schiet niet echt op. Nu zag ik in de Divoza gids de Rossner Sydney Plus staan, en het ziet er in het boekje erg fraai uit, de beschrijving ook, en de prijs valt ook reuze mee. Nu heb ik al een aantal mindere ervaringen met Divoza, en ook gehoord dat dit zadel gewoon uit hun fabriek zou komen. Wie weet hier meer van, of wie heeft er ervaring met dit zadel?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:02

heb je nu eigenlijk al eens contact opgenomen met langeraap in Middelrode?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:06

sluit me helemaal bij Desiree aan, Langeraap is echt een aanrader!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:17

even off-topic: als je daar komt, kijk eens op het prikbord, mijn fotoadvertentie hangt daar....

verder heb ik geen ervaring met dit merk zadel

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:11

Brabants Ruiterhuis in Sterksel heeft ook best veel keuze in goeie 2e handszadels. Toen ik voor Kaunos op zoek was heb ik daar een Passier en Prestige meegehad om te passen, maar helaas.....ze lagen niet goed op Kaunos. Maar misschien heb jij meer geluk? Kore is tenslotte wat minder rondbuikig dan Kaunos. Met Rossner heb ik verder geen ervaringen.
Andere tip is misschien het Kempisch Ruiterhuis (of hoe heetten ze nou ook alweer) in Veldhoven. Ik weet dat die man JC-zadels (goed middenklasse merk) met lichte beschadigingen opknapt en dan onder een andere naam verkoopt. Kun je voor relatief weinig geld een goed en goedkoop nieuw zadel kopen. En ook nieuw zijn deze zadels best betaalbaar (600-800 euro dacht ik).

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:30

Rossner komt uit Argentinië (evenals nog een paar merken oa. Pagony, Barnsby èn Anky-zadels). Het leer is minder goed (erg stug) en vaak opgespoten. De verf is ook minder goed. Al met al een duur zadel voor een lage kwaliteit.

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:20

Ik heb een Rossner Nevada en die is nu meer als 6 jaar oud, en heel klein plekje aan allebei de kanten van me stijgbeugelriemen verder niet kapot, door van Rijs elk jaar laten opvullen en gevraagd of me zadel nog goed is-was en hij zei dat het een super zadel is voor dat geld.

Heb ook een Rossner Nevada gehad en dat leer was wat harder, maar na veel invetten en erop rijden werd het zadel ook erg soepel en geen slijtplekken na 2,5jaar, ik vind Rossner ideale zadels voor niet zoveel geld en je doet als je er normaal mee omgaat best lang van, ik heb zelfs me paarden ermee ingereden succes

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:41

Ik heb nu een 2e hands Stubben gekocht, nadat ik goed naar Van Rijs heb geluisterd. Hij vertelde een stalgenootje dat de "minder"dure merken vaak niet berekend zijn op ruiters zwaarder dan 50-60 kilo (als je in ieder geval een leven met een zadel wilt doen). Probeer in ieder geval (is mijn mening) een duurder merk te kopen, maar dan tweede hands.
Iemand bij ons op de boerderij heeft ook een Stubben en dat zadel heeft zij al 22 jaar oud (en is toendertijd 2e hands gekocht), maar rijdt nog als een dijk. Of een keer een zadelmaker laten komen, uitzoeken wat voor een zadel goed is voor jullie en dan 2e hands proberen te vinden. Van Rijs stelde dat zelfs voor bij ons toen hij zadels kwam passen. Toen iemand uitlegde dat ze de zadels wel heel erg duur vond, zei hij zelf dat ze dan wel wist wat ze zocht en dat ze dat eventueel dan maar 2e hands moest gaan zoeken.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 21:46

Desiree schreef:
heb je nu eigenlijk al eens contact opgenomen met langeraap in Middelrode?


Eeeeehhhm, had je dat aan MIJ verteld? Weet het zo even niet meer dan (ben misschien vergeetachtig, kan...), ik ken die zaak/persoon niet Desiree.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:48

Maar het is wel echt een aanrader. Hij zit in Middelrode om precies te zijn.
Langeraap ruitersport
Kapelstraat 2
5258 VB Berlicum(NB)
Tel: 073-503 7290
Fax: 073-503 4867

Hij kan idd ook komen met nieuwe zadels zodat je weet wat jou en en je paard bevalt, en die dan 2ehands voor je zoeken.

Met de zoekfunctie is hier wel eea over hem te vinden.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 22:50

ok bedankt!! Zal m eens bellen dan.... toevallig geen mail zover jij weet?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:51

Ik geloof het niet, website doet het iig niet meer.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:24

Het nadeel van de Rossner zadels is dat je maar 1 (!) jaar garantie hebt op de boom!!!!!! Vrouwtje bij mij op stal had haar Rossner Nevada bijna 2 jaar toen de boom spontaan brak tijdens het rijden van oefen pirouettes