Namen theorie, wie gelooft hier in?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Namen theorie, wie gelooft hier in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 13:01

Opzich zit er wel wat in, al geloof ik het niet.

Paarden die Wild Thing heten en dus ook echt wild zijn.
Paarden die Sweet Symphony heten en zich ook super lief en braaf gedragen. Er is een theorie over dat de naam wel van invloed is op het dier.

Mijn paard heet Cielito Lindo, wat in het spaans Hemeltje Lief zou betekenen. Mijn paard is wel een hemels lieve volbloed, waar je zelfs een baby mee alleen kan laten.

Wie heeft er nog meer voorbeelden?


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:18

Welke "gevoelstoon" hebben "Little Surprise Zoë" roepnaam Zoë en "Shamrock Spix" roepnaam SPIX??? Haha! ... en uh, Pistache (zal vernoemd worden naar Figor ...

Ik neem trouwens vaak sarcastische namen, zo hadden we een poes die BONZO heette (is hondenvoer), een konijn die Dildo werd gedoopt (echt waar Haha!), en ons huidig konijn heet Lollie. Nog "doris, doortje, Picco .... " en nog zoveel andere gehad Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:43

Ik geloof er niet in... Het is volgens mij puur toeval als je paard Wild Thing heet en hij eigenlijk ook wel een 'wild ding' is, tenzij hij de naam gekregen heeft omdat hij wild is, is ook weer een andere zaak (maar dan komt het ook niet omdat hij zo wild is omdat hij zo een naam heeft maar omgekeerd).
Dus volgens mij kan een paard wat Sweet Symphony heet evengoed niet lief en braaf zijn...

Hmm, heb wel een verwarrend uitlegje erbij geschreven, maar ik bedoel dus gewoon dat het karakter van het paard niet te wijten is aan de naam die hij heeft.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 13:48

Ik geloof er persoonlijk ook niet in, maar er zijn mensen die er wel in geloven. Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:54

Nee, ik geloof er niet in. Voorbeeld, mijn eigen paard B'elanna, heet eigenlijk Ninnie volgens het stamboek. Toen ik haar kocht heb ik haar omgedoopt naar een naam van een karakter waar ze op lijkt... Ze is groot, mooi, donkerbruin, slim, driftig...Kortom past goed bij B'elanna (een karakter uit de startrekserie). Ik heb dus een naam gezocht bij haar karakter. Haar oorspronkelijke Ninnie (toch heel lief klinkend, heeft er niet voor gezorgd dat ze lief en meegaand en zo werd).

En mijn kat heet Muts (terwijl hij toch door teveel hormonen, het liefst zijn tanden in het bezoek zet).

Volgens mij is het klets. Maar net zo leuk om over te filosoferen als het lezen van een horoscoop. Als je het maar niet serieus neemt.

Leo

Berichten: 50106
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:08

Gewoon toeval denk ik. Mijn oude pony heette Spike en was echt een spikey paardje Haha! Leontien staat heel kakkerig, maar Leo is dat ZEKER niet!!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:10

Ik kan me voorstellen dat bepaalde namen het uitnodigen, om ze op een bepaalde manier uit te spreken. En die manier van uitspreken zou het paard aan kunnen voelen. Ik weet het niet, ik sluit niets uit. Zelf vind ik wel dat een paard absoluut een waardige naam moet hebben.

De hond is de betere mens

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:17

Mijn pony heet Laetitia, dat is Latijn voor vreugde. Het klopt ook, want ze is nu op haar 21e nog steeds vrolijk!
Mijn Paard heet Fedde, dat is Germaans voor Vrede. Hij is wel vredelievend (laat zich rustig de wei uitmeppen) en zal nooit bijten of slaan, dus deze naam klopt ook wel.

Don't dream your life, live your dreams!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:36

Ik denk ook dat het toeval is.
Ik ga bijvoorbeeld niet een onwijs sloom veulen wild thing noemen.

Hoe kom je erbij dat lindo lief is?
Lindo is mooi/knap/harstikke maar geen lief Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:53

Haagsemeid schreef:
Ik denk ook dat het toeval is.
Ik ga bijvoorbeeld niet een onwijs sloom veulen wild thing noemen.
Haha!

sja, zit wel logica in, in wat je zegt. Maar stel, dat een sloom paard bij jou terecht komt en je noemt het toch wild thing, om het activer te krijgen? Haha!

De hond is de betere mens

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 15:11

Haagsemeid schreef:
Ik denk ook dat het toeval is.
Ik ga bijvoorbeeld niet een onwijs sloom veulen wild thing noemen.

Hoe kom je erbij dat lindo lief is?
Lindo is mooi/knap/harstikke maar geen lief Haha!


Dat is mij ooit verteld dat het iets in de trent van Hemeltje lief moet zijn. Dus het kan ook best mooie hemel zijn. Maakt me niet zoveel uit. Mijn paard is vernoemt naar het nummer Cielito Lindo en heet zo op papier. En ik vind het een mooie naam Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:55

Ik denk dat je toch een naam kiest die bij je paardje past.
Yorghos heb ik zelf zijn naam gegeven, ik weet alleen dat het grieks is voor Joris. Een betekenis ken ik niet, maar ik vind het gewoon een mooie naam.

* To Belg, or not to Belg *

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:02

Tja, die van mij heet Dennis. Wat zou dat ooit betekenen, lui misschien? Maar Den is ook heel mans en heeft een klein hartje.

Ik geloof er niet in. Volgens mij is het dat je je paard naar zijn doen noem. En niet dat je paard doet zo als zijn naam is.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:07

Dus Winner zou een echte winnaar zijn?
Winnaar in klunsigheid Tong uitsteken

Ik geloof er vrij weinig van, Dan zou je alle paarden voortaan Lovely moeten noemen, dan bestaan er geen "vervelende" paarden meer...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:21

die van mij heet Rocky. Een steentje, hoe moet ik dat opvatten Verward

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:33

Ik denk dat het wel een kern van waarheid heeft. Een hond die Killer heet benader je toch met meer voorzichtigheid dan een hondje die Fluffy heet, en dat voelen de beesten aan. Zal ook wel bij paarden zo zijn.
Mijn kat heet Kruimeltje. Dat jongetje in de film is ook erg ondeugend en soms een lastpost, lekker mensen pesten. Kruimel is erg ondeugend, en veid het super leuk om de andere katten het leven zuur te maken.

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:33

RockyLover schreef:
die van mij heet Rocky. Een steentje, hoe moet ik dat opvatten Verward


Een echte bikkel Haha!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:33

Namen zeggen wel degelijk heel erg veel, maar op de manier die jullie bedoelen geloof ik er ook niet in.
Waar ik wel van overtuigd ben is de nummerologie.
Dus de naam van een paard staat voor een getal en dat getal zegt wel degelijk over het paard (of de persoon) in kwestie.
Daarom voelen sommige mensen zich totaal niet prettig bij hun naam en veranderen die, of gaan afkortingen gebruiken.
Ook zal de bijnaam die je voor je paard gebruikt soms veranderen.
Maar om dat allemaal uit te leggen gaat veel te ver.
Snuffel eens wat verder in boeken over nummerologie en verbaas jezelf!!

Navragen is beter dan afvragen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:40

Het zegt misschien ook wel iets, of misschien zelfs wel meer, over de persoon die die naam aan een paard heeft gegeven.

En hoe zit dat dan met stamnamen?

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:43

Ik geloof er ook in,
niet zozeer dat een paard weet waar zijn naam voor staat maar er zijn veel namen zoals thunder die een negatieve klank hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:46

Margreet schreef:
En hoe zit dat dan met stamnamen?

mijn merrie komt uit een merrielijn die begonnen is met Donja. Daaruit kwam een Madonja, en daaruit Vadonja, waar zij weer uit gekomen is; Padonja. Mooi dat ik haar niet zo noem he, zij heet Paddy. Ze heeft een volle zus die Radonja heet, en een half zus uit Vadonja (v. Akteur) die Fadonja heet, en die ook een Radonja (uit Balzflug) heeft gefokt, en een uit burggraaf die ze prima donna hebben genoemd (wauw, wat gedurfd he!) Zou bijna willen dat paddy een hengstveulen kreeg volgend jaar..... Mooi dat ik een merrieveulen geen Zadonja ga noemen he. Ze kunnen voor mijn part de boom in met die stomme namen!

Ik ken iemand die een paard heeft gekocht dat heet Neoliet! Gatverdegatver. 3 x raden wie de vader was......
Ik vind dat mensen de identiteit van dieren niet zo sterk moeten ontlenen aan de vader of moeder. Het zijn toch individuen?

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:53

Merriestamnamen doe ik wel aan mee,
het heeft toch een beetje te maken met trots, trots dat je paard uit die stam komt en wie weet dat in de toekomst ooit nog eens gezegd kan worden:
"Een Kariruta? Ik kende vroeger ene Sjuim die paarden uit die stam had!"
*LOL* Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:13

haha nou ken genoeg paarden met namen asl Thunder , Storm , enz.. maar zijn allemaal zo mak als een lammetje.. Haha! Zo ken ik wel een paar paarden die Admiraal , Generaal enz heten die zijn wel erg statig.. maar dat zijn dan ook tuigers..

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:39

Ik heb net opgezocht wat de naam Jordy eigenlijk betekent, het betekent grondbewerker...
Dus ik ga er maar in geloven, hij heeft namelijk vorige week toen ik hem even alleen liet de drainage van de paddock opgegraven (en gesloopt) Bloos En zijn uitloop is ook net een maanlandschap, pas had hij weer een kuil zo diep gegraven. Ik kwam aanlopen en dacht in eerste instantie dat hij op zijn knieën zat, maar hij stond dus gewoon met zijn voorbenen in die kuil...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:42

haha maar goed dat ik niet weet wat Rydar betekend,,, mischien zit het kwaad in zijn 2de naam Rjosstar dat is een plaats ergens op de weereld waar een hoop mensen vermoord zijn... laten we hopen dat Rydar dan wat goeds betekend.. dan blijft t in evenwicht.,.. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amco, anjali, Hobbyhorse, Iselda, JeRekers, Karintich, moeshie, Sting en 92 bezoekers