Leren rijlaarzen met veters of rits? Wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Leren rijlaarzen met veters of rits? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 12:10

Ik rij nu altijd met chaps en schoenen die onder chaps horen Knipoog Dit rijd heerlijk!!! Soms probeer ik wel eens met mijn leren rijlaarzen te rijden, maar dan voel ik het paard amper, dus die rijlaarzen zijn niet goed of ik kan er gewoon niet mee rijden...

Nu dacht ik, misschien bestaan er wel rijlaarzen die erg op chaps lijken, die ook zo perfect aansluiten (ook op je enkels) Ik heb immers wel rijlaarzen nodig als ik wedstrijd wil rijden..

Dus toen kwam ik uit op rijlaarzen met veters of met een rits, zodat ik er extra strak inzit. Het liefst wil ik het beengedeelte ook met zo dun mogelijk leer. (ik wil wel leren rijlaarzen).

Heeft iemand toevallig zulke rijlaarzen? Waar heb je ze gekocht en is het aan te bevelen?

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:15

je hebt ook leren chaps als je dat zou willen... ik heb nooit problemen gehad met laarzen dat ik geeen contact meer had met mijn paard!

en ik ken wel mensen die een rits in hun rijlaarzen hebben laten zettten(ook leren) en die waren er heel blij mee!

maar dat was meer om het geworstel van het aan en uit krijgen denk ik!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:20

Ikke!!! En ik ben er SUPER tevreden over!! Haha!
Ik heb leren laarzen met rits en veters van het merk Decima.
Ze zitten soepel, dus geen flauwekul met inlopen en dergelijke.
Mijn voet blijft lekker in de laars zitten en ik rijd dus niet met mijn hak in mijn laars in de lucht. Het leer dat ik heb is kalfsleer en het leer is dus lekker dun en soepel zodat je je paard goed kunt voelen.. echt een aanrader. Ze zijn wel iets duurder dan gewone leren laarzen (alhoewel je die ook zo duur kan maken als je zelf wil) maar ze zijn het zeker waard.
Kijk hieronder maar eens, hier zie je wel de prijzen en wat mogelijk is bij allelei merken ...
http://home01.wxs.nl/~huet/page6.html
Oh ja, ik heb de mijne gekocht bij RuytersvoorRuiters in Nuenen, maar als je ff rondbelt denk ik dat ze ze in de betere ruitersportzaak wel verkopen!!
Laatst bijgewerkt door Mursey op 23-06-03 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 12:23

Dank je!!!

Ik heb ook al leren chaps! En die zijn echt fantastisch!!!

Mijn rijlaarzen sluiten ook niet goed aan.. Ze zijn al erg oud, en idd mijn voer komt omhoog in de laarzen... en mijn scheenbenen bewegen in de laarzen.. Het is dus niets meer en ik kan ze net zogoed weggooien eigenlijk...

Ik zal eens op die site kijken..

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 12:26

Mursey schreef:
Ikke!!! En ik ben er SUPER tevreden over!! Haha!
Ik heb leren laarzen met rits en veters van het merk Decima.
Ze zitten soepel, dus geen flauwekul met inlopen en dergelijke.
Mijn voet blijft lekker in de laars zitten en ik rijd dus niet met mijn hak in mijn laars in de lucht. Het leer dat ik heb is kalfsleer en het leer is dus lekker dun en soepel zodat je je paard goed kunt voelen.. echt een aanrader. Ze zijn wel iets duurder dan gewone leren laarzen (alhoewel je die ook zo duur kan maken als je zelf wil) maar ze zijn het zeker waard.
Kijk hieronder maar eens, hier zie je wel de prijzen en wat mogelijk is bij allelei merken ...
http://home01.wxs.nl/~huet/page6.html
Oh ja, ik heb de mijne gekocht bij RuytersvoorRuiters in Nuenen, maar als je ff rondbelt denk ik dat ze ze in de betere ruitersportzaak wel verkopen!!


Welke heb jij van dat lijstje??

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:28

laarzen van rectiligne zijn ook van dun en soepel leer. ze zijn standaard met rits en je kunt ze ook met veters krijgen.
ze kosten in de guldentijd (toen ik ze gekocht heb) 350 gulden.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:32

Ik heb leren rijlaarzen van een eigen merk. Met een rits en een drukkertje aan de achterkant. Heel fijne laarzen en als je ze echt alleen met rijden draagt (niet als je op stal rondloopt) slijten ze helemaal niet.
Die van mij heb ik nu 3 jaar en ze zien er nog zo goed als nieuw uit.

Je moet er alleen even voor naar Limburg denk ik.... Boos!
Als je meer info wil of een telefoonnummer-> stuur me gerust een pb'tje

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:35

Manda"]
[quote="Mursey schreef:
Ikke!!! En ik ben er SUPER tevreden over!! Haha!
Ik heb leren laarzen met rits en veters van het merk Decima.


Welke heb jij van dat lijstje??
[/quote]

Ze lijken heel erg op deze: (beetje groot plaatje Haha! heb ik dus ff veranderd!! )
Afbeelding
Alleen zijn deze van het merk Rectiligne. Schijnen inderdaad ook erg goed te zijn. Verder heb ik onderaan bij de rits een soort van"beschermkapje" ervoor (is ook handig met mijn sporen) zodat het zand niet in de rits kruipt. Verder heb ik de laarzen ook alleen aan tijdens het rijden, daarna gaan ze meteen uit Lachen... ben er zuinig op!
Zal thuis eens kijken hoe mijn laarzen nou precies heten Knipoog
Ik laat het je weten!
Laatst bijgewerkt door Mursey op 23-06-03 12:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:36

dat zijn dus die van rectiligne die ik bedoel Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 16:50

LiSSy schreef:
dat zijn dus die van rectiligne die ik bedoel Haha!


Ik ben daar wel in geinteresseerd!!! Waar kan je die allemaal kopen?

Ze zien er wel goed uit. Zijn ze ook erg soepel en van dun leer?

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:14

Als je echt het beste van het beste wilt hebben moet je je een paar Parlanti's aanschaffen. Dit zijn leren laarzen die uitsluitend in Italie in hun winkel of op de grote internationale wedstrijden te krijgen zijn. De laarzen zijn zo geweldig dat je niet eens meer voelt dat je ze aan hebt!!!!

Helaas moet je hiervoor wel diep in de buidel tasten.

Cavallo heeft ook erg fijne laarzen met veter en rits van kalfsleer, iets beter voor de portomonnee!!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:49

Ratjetoe schreef:
Als je echt het beste van het beste wilt hebben moet je je een paar Parlanti's aanschaffen. Dit zijn leren laarzen die uitsluitend in Italie in hun winkel of op de grote internationale wedstrijden te krijgen zijn. De laarzen zijn zo geweldig dat je niet eens meer voelt dat je ze aan hebt!!!!

Helaas moet je hiervoor wel diep in de buidel tasten.

Cavallo heeft ook erg fijne laarzen met veter en rits van kalfsleer, iets beter voor de portomonnee!!


Bij wat voor grote ruitersportzaak kan je die kopen?
Welke zaken kan ik vertrouwen en hebben echt ervaring wat betreft leren laarzen kopen/ passen?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:11

Manda"]
[quote="LiSSy schreef:
dat zijn dus die van rectiligne die ik bedoel Haha!


Ik ben daar wel in geinteresseerd!!! Waar kan je die allemaal kopen?

Ze zien er wel goed uit. Zijn ze ook erg soepel en van dun leer?
[/quote]

je kunt ze kopen bij de betere ruitersportzaak. als ze ze niet hebben kunnen ze de laarzen ook altijd nog bestellen.
ze zijn idd heel soepel en ze zijn gemaakt van dun leer... het zijn wel echte springlaarzen, maar met dressuur misstaan ze ook niet hoor!
wel jammer is dat ze erg inzakken, dus koop ze hoog genoeg!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:03

Ik had altijd al Petrie's, die zijn vrij stug. Ik heb er laatst Cavallo's bijgekocht (tweedehands), die zijn aan de binnenkant van heel zacht leer, heel soepel en dun. Ik heb er ook een rits in maar van mij had dat niet gehoeven.
Ik zou gewoon eens ruitersportzaken bij jou in de buurt gaan bellen of ze Cavallo verkopen!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:18

Hoi,

de Parlanti's zijn alleen te koop bij hun stand op wedstrijden als Jumping Amsterdam in Maastricht stonden ze ook. Ze staan op de wedstrijden waar voor de Worldcup wordt gereden.

Als je echt geinteresseerd bent in de laarzen, de prijzen lopen vanaf 1000,- euro en meer!! De website is www.parlanti.com

Je kunt natuurlijk ook gewoon eens wat ruitersportzaken in de buurt afbellen en vragen wat zij aan merken hebben en gewoon gaan passen en lopen, kijken welk merk het lekkerste zit!

PS: in de gewone ruitersportzaken hoef je niet tevragen naar Parlanti, die kennen zij vaak niet eens (hoezo exclusief)!!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:08

Manda schreef:
Bij wat voor grote ruitersportzaak kan je die kopen?
Welke zaken kan ik vertrouwen en hebben echt ervaring wat betreft leren laarzen kopen/ passen?


Tsja, je woont tever bij mij uit de buurt om "mijn" favoriete ruitersportzaken op te noemen. Een vriendin van me heeft pas op mijn aanraden ook dezelfde laarzen van Decima gekocht als mij.
Zij heeft bij haar in de buurt gewoon een aantal ruitersportzaken opgebeld met de vraag "wat voor keuze dat ze hadden in leren rijlaarzen met veter en rits" een van die ruitersportzaken had de meeste keus en daar is ze heen gegaan en ook meteen geslaagd!!
Enne.....1000 Euro...vind ik wel een heleboel geld!!! Kun je beter die van mij kopen Lachen, komen ook uit Italie, maar zijn "maar" 380 Euro (ongeveer).
Succes...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:49

ik heb precies die van het plaatje, die rectilignes, het zijn dan wel springlaarzen en ik rijd voornamelijk dressuur maar ze zitten heerlijk,ik had eerst petries en ik vind dat je bij deze laarzen veel meer contact heb met je paard, ik heb t gevoel dat ik nu de hulpen nog mooier kan afmeten.Ik heb die rectilignes bij Heja in garderen gekocht.Als je maat er niet bij ligt, dan moeten ze wel eerst besteld worden en dat duurt wel een weekje of 4/5(6) maar dan heb je cker wel wat!Ik vind ze wel duur maar ze zijn het wel waard!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:50

Ze zijn iig geen 1000 euro Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:51

ik heb ze idd ook erg hoog gekocht..op aanraden v.d ruitersportzaak