ainsley eruit,kn zadel erin!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

ainsley eruit,kn zadel erin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 10:27

jippie Party!! heb een nieuw zadel gekocht,ik rij al z'on 4 a 5 jaar met een ainsley vanguard en kan er maar niet mee worden,dus tocn maar even ruitersportzaak laten langskomen en heb nu een kn,gelijk zaterdag ingewijd met een lekker buitenrit,ben er super blij mee.
Mag ook wel,want geld was eigenlijk voor een overkapping Bloos maar we gaan weer fantiek wedstrijden rijden,en tja in de m moet jue nou eenmaal alles doorzitten en met die ainsley ging het niet.

Heb een kn mogen lenen van stalgenoot voor een week om even goed te testen en toen kon ik gewoon niet meer terug naar mijn zadel.

Dus nu even lekker vaak rijden want 9 juli is weer de 1e wedstrijd voor me in midden beemster.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:44

Gefeliciteerd! Ik ben ook helemaal blij met m'n KN, om precies dezelfde reden als jij! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:38

Ik heb een county en een kn. De laatste past op beide paarden, daarom heb ik die er ook bij gekocht destijds omdat de county niet op paddy paste. Ik zit wel beter op de kn. Ik ben erg tevreden met het zadel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:53

Ik kan juist niet zo heel prettig zitten op KN, ik heb liever zadels die wat breder voelen in de zitting, zoals Passier en Daaleman.
Maar veel succes ermee iig!
Laat die punten nu maar komen! Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:56

[quote="Sjuimpje"]Ik kan juist niet zo heel prettig zitten op KN, ik heb liever zadels die wat breder voelen in de zitting, zoals Passier en Daaleman.
quote]
county zit ook wat breder hoor. Maar ik heb inderdaad nu juist weer de zadels die wat smaller voelen in de zitting, en dat is de KN idd. De spalding is ook heel fijn vind ik, maar dat zul jij dan waarschijnlijk juist weer minder voelen.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:22

Ik heb een Ainsley Vanguard en vind het werkelijk een heerlijk zadel!! Vooral doorzitten en de galop, ik kan wel uuuren blijven zitten! Lachen Zo blijkt maar weer, smaken verschillen!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:42

Ik heb ook veel liever een KN dan een ainsley. Op een ainsley kan ik echt niet zitten.

Wel fijn dat je op die manier eerst een zadel kunt testen voor je er zelf 1 gaat kopen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:21

Ik heb ook liever een Ainsley, op een kn kan ik dus absoluut niet lekker zitten..
Maar jij heel veel plezier met je zadel, en idd laat de punten nu maar komen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:55

Party!! KN is top! Party!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:02

Als ik terugkom van vakantie ligt er op mij ook een KN te wachten (hij moet opgevuld en aangepast worden, doen ze mooi terwijl ik 'm toch niet nodig heb).
Blij Party!!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:58

Ik ben ook helemaal weg van KN.

Ainsley vind ik niet zo denderend. Veel mensen zitten daar heel fijn op, omdat je er erg in vast zit (mijn moeder noemt het kuipjes, vanwege de erg diepe zit). Je ziet ook vaak dat mensen die jaren Ainsley rijden en dan op bijvoorbeeld een Passier of Kn komen, eerst niet zoveel kunnen. Ze zijn de vaste zit gewend waarvoor je niet heel veel hoeft te doen om te blijven zitten. Ik vind veel mensen met een Ainsley ook strak in de rug als je ze ziet rijden.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:21

KN rules!! ik kan ook niet meer op een ander zadel zitten.. hij is zo lekker zacht.... Ik wil eigenlijk wel de KN die ik nu heb eruit doen voor een maatje kleiner (in de zitting) ik had toen het zadel overgenomen toen ik naar de paarden ging.. op mijn pony had ik dat maatje kleiner wel, en dat zat net ffies lekkerder.. mijn kont is gewoon te klein voor dit zadel!!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:23

Piaffe schreef:
Ik ben ook helemaal weg van KN.
. Ik vind veel mensen met een Ainsley ook strak in de rug als je ze ziet rijden.


Niet alleen, net ainsley, maar met alle soorten zadels... veel voorkomend verschijnsel bij dressuurruiters.. van die lekkere plankjes hihi..
Moet je eens gaan kijken als er een wedstrijdje is waar dressuurruiters een springproefjes rijden hihihi. EN STUITER!!