Helaas de consequentie MKZ merkbaar...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 20:45

De pensionhoudster belde net met het vriendelijk verzoek of alle eigenaren 72 uur niet op stal willen komen.
Gewoon het zekere voor het onzekere... Zij hebben namelijk ook een paar koeien.
Zelf vind ik het niet leuk dat ik mijn paard nu drie dagen niet kan zien, maar in haar geval zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen.
Maar ja beter voorkomen dan genezen (voor zover mogelijk), ik wil niet op mijn geweten hebben dat er MKZ op stal wordt geconstateerd omdat ik zo nodig naar mijn paard moet...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:48

Mickey, een dikke zoen van mij. Omdat je je knollie effe niet kan zien, maar zeker voor je begrip en dus solidariteit aan degenen die het nu echt moeilijk hebben. Klasse.
Sonja.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:46

en wij kunnen vanavond niet naar de hondentraining...maar goed, dat overleven e ook wel weer!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:55

Worden de paarden er wel uit gehaald? Mij krijg je voor geen goud 1 dag bij mijn paarden vandaan maar ja... Gelukkig hoeft dat ook niet, bij ons staan geen koeien. Vervelende situatie hoor!! Bij ons hing wel een brief dat niemand weg mag met paarden en geen paarden het terrein op mogen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 07:21

bij ons worden er waarschijnlijk wel maatregelen getroffen. we zitten nog geen 30 km (en dat is over de weg en niet hemelsbreed zoals gemeten wordt) van Olst af. De manege heeft nu een vrije week (eens in de 3 maand geen lessen en mensen) en misschien gaan ze maandag ook niet eens open. Het is misschien jammer voor de mensen maar als het tegen verspreiding van MKZ is lijkt het me toch het beste het is nog niet zeker omdat de informatie die er nu is redelijk verwarrend afentoe is. dus we zullen wel zien

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 09:13

Jee Mickey, wat naar!!! Doen zij dan wel die 72 uur iets met je paard? Lijkt me niet de bedoeling dat ie opeens 72 uur op stal blijft.??

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:46

Bij ons op stal gaat ook het hek voor 72 uur dicht. Ik geef ze groot gelijk, ook al baal ik enorm en kan ik mijn toontje eigenlijk niet missen.

Als het goed is gaan de paarden wel naar het land (dat hoop ik tenminste) en krijgen ze dus wel wat beweging.

Tja, het is niet leuk, en ik maak me ook wel een beetje zorgen om mijn paardje (gaat er weer eens een dek stuk, staat hij in de regen met een lek dek, dat soort dingen), maar goed dat is peanuts vergeleken met de ramp die er nu is.

Ik zag de afgelopen dagen nog doodleuk mensen buitenritten maken hier vlak langs de boerderij (we zitten namelijk aan een ruiterpad), dat soort dingen kan ik niet helemaal volgen, maar goed als dat virus zo makkelijk door de lucht verspreid kan worden, maakt dat ook allemaal niet uit...

Allemaal kop op, maak er het beste van en hou je verstand erbij!!!

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:08

Nouja het virus gaat door de lucht 'maar' over 20 km ongeveer tja als jij dan net door die straal rijd en buiten de 20 km komt neem je het dus alweer mee.
daarom het vervoersverbod ik mag door de bakken ontsmettingsmiddel.
en er is overleg wat ze bij ons op stal doen waarschijnlijk gaat het voor iedereen behalve mij en janneke dicht moeten wij daar steeds eerst douchen en bedrijfskleding en dan pasnaar de stallen. Tja de boer is door Moonlight om ver gerent en zit nogsteeds met knie"en dus uitmesten doenwij...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:47

Misschien een domme vraag, maar wat heeft het voor zin om de hekken voor 72 uur te sluiten en daarna gewoon weer open te gaan? Is het gevaar dan opeens geweken ofzo? Verward

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:16

Hoi, ik mag ook niet naar mijn verzorgpaard. Als je echt persee moet, dan moet je eerst ontsmet worden en weet ik veel wat allemaal. Die boer waar Kanjer staat heeft namelijk ook koeien en geiten. Ik vind het wel beter dat ze het zo doen. Liever 3 dagen niet naar Kanjer dan MKZ op de boerderij!!!!! xxx Roos

nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:31

[ wat heeft het voor zin om de hekken voor 72 uur te sluiten en daarna gewoon weer open te gaan? Is het gevaar dan opeens geweken ofzo? Verward]

Die 72 uur houden verband met de incubatietijd. Als er binnen die uren geen ziektegevallen zich voordoen kan je (tijdelijk) rustig ademhalen.
Overigens is er bij onze manege al sinds begin maart een vervoersverbod, maar dan ivm Rhino.

Groetjes,
Annemieke

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:47

Precies, en tijdens die 72 uur mag je je paard niet vervoeren, en ook niet met hem over de openbare weg. Ik zou het ook niet eens willen, want stel dat later blijkt dat jij het wel hebt overgebracht, dan kan je jezelf tochnooit meer aankijken!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 17:29

bleeeeh bij ons op stal zit nu een groot slot op het hek ik mag wel rijden in de bak maar verder niet ook moet ik me ontsmetten etc. maar ik heb het er graag voor over

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 17:58

en nu hoorde ik dat er In Sprang-Capelle ook een bedrijf verdacht wordt, dat is zo'n 15 km nog niet eens denk ik hier vandaan.
Ik hoop voor alle veehouders (en het vee natuurlijk) dat er snel een einde komt aan deze epidemie...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:00

Hoi nlannemieke. Dank voor je uitleg! Ik zie dat jij ook uit Purmerend komt! Waar woon jij ongeveer??

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 11:10

Ik woon in Wheermolen, vlakbij de Where in een prachtig rijtjeshuis Knipoog
Dochter (7 jaar) en lessen in de manege, en heel misschien ga ik binnenkort (met 1 of 2 anderen) een eigen paard kopen. Moet deze epidemie natuurlijk over zijn :-/

nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 11:11

Ik woon in Wheermolen, vlakbij de Where in een prachtig rijtjeshuis Knipoog
Dochter (7 jaar) en lessen in de manege, en heel misschien ga ik binnenkort (met 1 of 2 anderen) een eigen paard kopen. Moet deze epidemie natuurlijk over zijn :-/

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 11:15

In woon in Overwhere! Ik rij vaak wedstrijden op de manege!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 12:34

ja erg.... ik mag nog wel naar donya toe maar moet eerst wel helemaal ontsmet zijn enzo

nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 13:25

Ramon zoekt uit hoe 't nu precies zit, met wel of niet naar de manege mogen gaan. (Dochter heeft vanmiddag les). Ikzelf wordt er geen spat wijzer van. Op de site van de KWPN staan alle regeltjes op 'n rijtje, daar staat "manegebedrijven mag je naar toe, mits je niet in aanraking bent gekomen met evenhoevigen".
Bij 't ministerie (volgens telefoonlijn) mag 't gewoon niet.
Toch ook sneu voor de mensen die bij de Hollandsche Manege rijden. Zit je midden in de stad, geen evenhoevige in de verre omtrek, mag je toch niet naar je paard of naar les.....

Annemieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0_saskia_0, Amazonbot, Danielleeee_, DenieesB, Dennenboom, fro, Gittta, Hhilde, IndianSu, Joyceee86, laran, LiDi, littletash, Mitch_Beauty, Mizora, Plus_en_Min, ryukapple, SemrushBot, Sky_As, Symke, VivianHesen, wemkelover, Zebrastreep en 65 bezoekers