Hackamore : Kleiner hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Hackamore : Kleiner hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 07:43

Ik heb pas tweedehands een hackamore gekocht. Ik moet zowiezo een nieuw hoofdstel daarbij hebben, maar hoe zit dat met de maat?
Kun je het hoofdstel een maat kleiner kopen? Daar zit ik over te dubben omdat een hackamore een stukje hoger zit dan een bit. Met mijn huidige hoofdstel (Full) hangt de hackamore ergens halverwege zijn neusgaten op de kortste maat.
Ligt dat aan het model hoofdstel, of gebruiken jullie ook een maatje kleiner (mits deze verder wel goed past natuurlijk)?

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 07:52

Ik heb net afgelopen zondag voor het eerst met mijn hackamore gereden. Ik heb hem aan mijn gewone hoofdstel, maar alle gaatjes zitten al op de laatste, terwijl mijn hackamore eigelijk nog wel iets hoger zou mogen zitten, denk ik. Dus ws heb ik toch ook een kleiner hoofdstel nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:31

Je hebt inderdaad kortere bakstukken nodig voor een hackemore. Een kleiner hoofdstel is niet altijd de oplossing, omdat je dan kans loopt dat bijvoorbeeld de frontriem en/of de keelriem niet meer passen....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 15:50

Dank je voor jullie reacties.
Ik ga nu even kijken bij de ruitershop. Ga toch maar een maatje kleiner halen. Past dat niet, dan een maat full en laat ik de bakstukken op maat maken.