Rijden om 6:30 uur???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Rijden om 6:30 uur???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 06:18

Vanmorgen reed ik versuft naar mijn werk en kwam langs een pensionstallletje, dus ik kijken of ik de paardjes al in de wei zag...
Zie ik iemand fanatiek rijden in de buitenbak?!?!!!
Pff. De enige momenten dat ik zo vroeg op mijn paard zit zijn als ik dieren in het bos wil zien.
Rijden jullie weleens zo vroeg??



Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 06:21

In de zomer soms wel, om de hete zon voor te zijn. Bovendien heb je op de vroege morgen het bos vrijwel voor jezelf.
Maar je zult mij niet zo vroeg in de bak aantreffen!

* To Belg, or not to Belg *

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 06:48

Ik moet eerlijk toegeven dat ik bepaald geen vroege vogel ben. Maar bij dagen dat de mussen van het dak af vallen, heb ik het er wel voor over om wat vroeger te beginnen. Is fijn voor de paarden en je zit er niet heel de dag tegenaan te hikken ivm de warmte..Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 07:02

Toevallig liep ik vanochtend ook heel vroeg buiten liep (6.00 uur),omdat mijn dochter een ''slaapfeestje'' had en er natuurlijk niet geslapen werd.Toen ik het zonnetje zo lekker zag schijnen bedacht ik me dat het we heel lekker zou zijn om op dat moment te gaan rijden.Het was zo lekker rustig en koel.Heb het toch maar niet gedaan }>

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 07:07

Wij zijn regelatig rond 7 uur op stal te vinden voor een lekkere bosrit. Ons bosje ligt in ene vrij druk recreatiegebied en om7 uur zijn er nog geen irri fietsers en wandelaars en heb je alles lekker voor jezelf. En meestal is de temperatuur ook heerlijk aangenaam. Nog bijkomend voordeel. Als je klaar bent met je paard heb je nog de HELE dag voor jezelf.......
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 07:32

ben pas een keer om 4.50 op me paard gestapt.
maar moet wel zeggen dat ik toen 110 km voor de boeg had, wilde niet te laat daar arriveren nl.
heb toen van breda naar koudekerke gereden in zeeland, helemaal te paard dus.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:15

Hahaha, ik zit er weleens zo vroeg op als ik terug kom van een avondje stappen. Nou ga ik niet zo heel vaak uit, maar als ik ga ben ik meestal tegen een uur of 6 thuis. Dan ga ik maar meteen mijn paard en stallen doen, kan ik daarna wat langer blijven liggen. Ik moet me er wel bij neerleggen dat het geen topdag wat rijden betreft wordt, want 100% scherp zit je natuurlijk niet op je paard. Ik moet er ook wel bijvertellen dat ik altijd de Bob mag zijn, dus ben wel nuchter hoor hahaha, nooit rijden onder invloed he?? Nieuwejaarsmorgen zat ik er ook om 6 uur op. Er kwamen wat auto's langsrijden die ook heeel stom zaten te kijken..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:47

Met heel warm weer is het wel een uitkomst, maar meestal rijdt ik dan laat in de avond. Vanaf een uur of 10, 11 wordt het lekker koel om te rijden. Veel mensen kijken je dan ook erg raar aan!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:51

Ik vind het ook heerlijk hoor.. Lekker de wereld wakker zien worden, paardje relaxed. Ik zit er dus ook wel eens voor 7 uur op Lachen

Volgens mij vindt Fleur het ook best..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:53

Ik heb maandenlang 's ochtends om 5.30u gereden voor ik naar mijn werk ging. Dan heb je dat tenminste gehad en ben je nog fit en fris om echt met interesse op je paard te zitten.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:02

in Afrika gingen we op zaterdag altijd om zes uur 's ochtends naar het strand. Nog niet warm, weinig mensen, heerlijk!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:10

Ik doe het ook ivm de warmte en dazen die hier dan zitten. Maar momenteel zit het erin niet in voor mij om te rijden.......Boos!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:13

Ik vind het ook heerlijk om zo vroeg te rijden. Laatst een paar keer om 7 uur gereden. Maar meestal wat later rond 8 uur zo.
Meestal rijd ik dan op het grasveld bij onze rijbakken. Beter dan in dat stoffige zand. Daarna stap ik hem uit op straat.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 09:16

Maandenlang om 5:30 uur rijden.... Tja, het is wel relaxed omdat je paardje dan niet hoeft te wachten totdat ie 's avonds eens aandacht krijgt. Maarrr... pff, ik vind het al een opgave om voor 7 uur langs de manege te gaan om mijn paard buiten te zetten of dekens te verwissselen!!! Ik ben 's ochtends nog zoooooooooo moe!
Op vakantie, tijdens weekend vind ik het een ander verhaal, maar voor mijn werk niet...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:51

Nee hoor.. mij zal je niet vinden zo vroeg te paard
Ten eerste omdat de pensionhoudster er niet zo blij mee zal zijn.. Knipoog Wij hebben toch wel staltijden waar we ons aan houden.. en ten tweede omdat ik tegenwoordig toch niet zón ochtendmens meer ben Frusty .

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:12

In de zomer zit ik er ook wel eens zo vroeg op, zeker als ik weet dat het die dag erg warm word Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:27

Toen wij de paardjes nog in Aalsmeer hadden staan zat ik er regelmatig rond 5.30u op.
Overdag was het vooral in de winter nl. niet te doen om dan in de bak te rijden, erg drukke pensionstal en dan met zeker 20 tot 30 man in de bak omdat iedereen op dezelfde tijd uit het werk komt en zijn paard gaat rijden, tja, om de drukte dan te vermijden ging ik iedere dag om 4.30 naar de paardjes en zat er dan om 5.30u op, lekker rustig, bak voor je zelf alleen, heerlijk hoor! (en ik zat ook meteen een stuk frisser op mijn werk)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

oliveira

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Den Hoorn (Z-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:14

Zit zelf altijd in het weekend om een uur of half 9 op me paard. Veder ga ik altijd om 7 uur bij me paard in de zomer maanden om der neus in te smeren ( staat dag en nacht op het land). Kan het nog goed intrekken en is de zon nog niet zo scherp. En vaak ligt alle paarden te slapen een heel gaaf gezicht. Slapen

mooie paarden bestaan niet ze zijn alleen allemaal even lief.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:14

hahahha
neej gelukkig niet

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:20

wanneer er een hete dag voorspeld wordt, zeg zo'n 30 graden dan zorg ik dat ik tussen vijf en zes uur 's morgens op het paard zit. Het is dan nog lekker fris en niet zo veel vliegen/dazen. Gelukkig heb ik de paarden tegenwoordig aan huis staan (incl. buitenbak) dus dat scheelt. Dan hoef je niet met je duffe kop in de auto te stappen.

pluk de dag

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:38

Half zeven???? Nee zo vroeg ben ik uberhaupt nooooit mn bed uit, tenzij ik een vliegtuig moet halen midden in de nacht. Als het s' middags heel warm dreigt te worden wil ik er nog wel eens om 9 uur opzitten maar verder ben ik meer een " late" ruiter Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:35

godsallemachtig..........om half 6 al op je paard...........pfffff nee mij niet gezien..............

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:40

Ik heb vorige week om 5 uur en buitenrit gemaakt... we hadden niet geslapen, en het zou een hele warme dag worden, en ook nog een drukke en vermoeiende dag, en Dientje moest toch haar beweging krijgen... Dus toen maar met zijn 3en naar buiten geweest Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:44

toen ik nog in het dazenland stond, moest ik wel zo vroeg rijden, of lekgeprikt worden.......hier zijn gelukkig niet zoveel dazen, dus kan ik wat langer in bed blijven!

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:21

Ik wou dat ik dat kon, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ik dan netjes op mijn paard kan blijven zitten. Ik denk dat ik er gewoon afrol omdat ik nog zo moe ben Dromen .

Echt goed rijden zal dan ook echt niet lukken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, SemrushBot en 29 bezoekers