Ik heb een "nieuw" zadel!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Ik heb een "nieuw" zadel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 18:19

Bij deze (een beetje laat, ik weet het Bloos ) het vervolg op [PP] Zadelproblemen, het vervolg

Vorige week vrijdag kwam Mevrouw van de Heuvelhoeve dus weer langs.
Eerst naar mijn oude zadel op Grassie gekeken, maar volgens haar paste het ook niet meer omdat Grassie zo veranderd was. Dat hij verandert is klopt, toen we het zadel kochten was hij veel magerder en minder bespierd dan nu. Mij lijkt echter juist dat het zadel dan alleen maar 'steviger' zou moeten gaan liggen als hij dikker wordt?! Maar goed, ik wist toch al bijna zeker dat we voor een ander zadel zouden gaan dus daar kon ik me niet heel druk om maken Knipoog.

Toen probeerde ze verschillende andere zadels, waarvan er 2 pasten (volgens haar Knipoog). Alle zadels die ze meegenomen had waren tweedehands dressuurzadels, in goede staat Lachen.
Nou, zadel erop, ikke erop en proberen maar Nerd . Zadel 1 was een Lemetex (zegt me trouwens niks, dat merk) en zat heel lekker. Alleen begon die dus na ongeveer 10 minuten rijden en een paar rondjes galop ook te schuiven. De verklaring hiervoor was dat ik het zadel in galop met mijn zit naar voren duwde, en dat het daarom schoof . Dat ging er bij mij dus écht niet in, ik heb geen superzit ofzo, maar zo erg dat ik een heel zadel kan laten schuiven lijkt me vrij stug Haha!.
Zadel 2 was een Ainsly. Ook daarmee een kwartiertje gereden en vond het een superzadel! Het zat heel erg lekker, veel lekkerder dan mijn oude eigenlijk. Bovendien *trommelgeroffel* bleef het nog goed liggen ook! . Enige minpuntje was dat het van voren iets te laag lag, waardoor het net teveel op Graziano's schoft kwam te liggen. Maar volgens Mevrouw kan dat makkelijk verholpen worden.

Ze heeft het toen weer meegenomen en van voren wat opgevuld (ja, ik weet het, ik zit gewoon voorgoed aan het opvullen van zadels vast ofzo }> ) en ik kreeg het afgelopen vrijdag terug. Toen weer mee gereden, en helemaal perfect!

Oftewel, ik heb nu eindelijk een fijn, niet schuivend zadel Party!! . Geen flauw idee of de waarde van dit zadel een beetje overeenkwam met de Sommer . Het ziet er iig heel goed uit, maar het belangrijkste is voor mij nu echt dat het gewoon goed past.

Dus hopelijk zijn Grassie en ik nu dus van de zadelellende af !! Lachen

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:31

Ainsley schijnen idd fijne zadels te zijn. Mijn vriendin heefter 1 op haar Fries liggen, en is daar super over te spreken...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:59

Fijn dat je nu een goed passend zadel hebt gevonden!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:15

Fijn dat je nu wsl een goed passend zadel hebt Party!!

Ik heb een Ainsley springzadel en ben er helemaal weg van. Die wil ik niet meer kwijt Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 20:51

Ik ben ook echt SUPER blij Haha!.

Ik heb wel meer goede verhalen gehoord over Ainsley's , zelf verder geen ervaring mee Knipoog.

Voor een indruk van dat zadel staan trouwens een paar foto's op ITP: [ITP] Grassie onder het (nieuwe!!) zadel!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:04

Fijn dat je eindelijk van je zadeltroubels af bent, en hopelijk ook voor langere tijd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:53

Ainsleys zijn wel redelijke zadels,
liggen 2e hands iig beter in de markt als Lemetex.
Die hebben klasse hoofdstellen maar van zadels hebben ze weinig kaas gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:55

De heuvelhoeve heb ik toch weinig positiefs van gehoord!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:03

Ik heb sinds een jaar mijn 2de Ainsley. Het is een heel goed zadel. Op de 1ste Ainsley zat ik niet zo lekker maar lag perfect op mijn vorige paard. Ik heb nu de nieuwste en die zit als een huis, ligt als een huis en qwa prijs verhouding is deze ook gunstig.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:11

Fijn hoor dat je nu een passend zadel heb!

Die Lemetex heb ik gezien denk ik, ze is afgelopen woensdag bij mij geweest, had alleen niks passends. Ik vond dat ze er wel kijk op had. Kon duidelijk laten zien wat wel en niet goed was, niet alleen de duidelijk in het oog springende dingen, ook de kleine details. Fugers wist ook wel waar hij mee bezig was trouwens, hij had alleen ook niks passends.

Ik ga morgen 'proefrijden' op een Passier die een stalgenoot te koop heeft en heb goede hoop dat ik ook eindelijk een zadel gevonden heb! *duim* (huidige zadel past wel op paard, maar ik pas écht niet in een 16,5" Au!)

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:43

Fijn dat je nu een goed passend zadel hebt Lachen
Ainsley zitten idd erg lekker Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:51

Ik ben wel een beetje jaloers op je. Ik zit op dit moment nog tot mijn nek in de zadelellende. Maar ik hoop dat deze week op te lossen. Ik zal het maar niet zeggen. Maar ik heb dus vette ellende met een Ainsley zadel. (wel met verstelbare boom) Bij mij is nu al twee keer in een jaar de boom gebroken, dus maakt Ainsley er nu een normale boom in. Ik hoop dat het bij mij dan ook over is. Veel plezier met je zadel en ze zitten idd heerlijk.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:30

Ik heb mijn zadel overigens net opgehaald en het ligt perfect, dus ik doe nu met je mee: hulde aan mijn zadel. Haha! Knipoog

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:35

Heel fijn dat je een goed zadel hebt!! Veel (zit) plezier ermee!

Let love shine so bright

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 16:18

Pipo, ik ben (was) ook niet bepaald positief over de Heuvelhoeve Tong uitsteken . Alleen ik moet toch toegeven dat ze het zo zeker netjes heeft opgelost Lachen.

Margreet, grappig, ik heb Fugers ook nog hier gehad vorig jaar. Hele aardige man, had alleen ook niks passends.. Ik hoop voor je dat het voor jou ook nog gaat lukken met een zadel Knipoog.

Mikkie, fijn dat jou zadel nu ook goed is! Party!!


Ik heb net weer gereden en ben nogsteeds heel blij Knipoog.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:37

mensen met friezen kiezen inderdaad vaak voor een ainsleyzadel. DE schoft kan inderdaad aan de voorkant wat opgevuld worden. Maar een zadel schuiven met de zit? Daaaaaaaaaaag! Een zadel moet je niet kunnen schuiven met de zit. En het mag eigenlijk ook niet schuiven als je opstapt.

De hond is de betere mens

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 18:41

Idd Desiree, dat zadel heb ik dan ook niet genomen Knipoog
En deze schuift niet.. Zou mijn zit dan inene zoveel verbeterd zijn? Schijnheilig Nerd

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:38

grassie schreef:
Idd Desiree, dat zadel heb ik dan ook niet genomen Knipoog
En deze schuift niet.. Zou mijn zit dan inene zoveel verbeterd zijn? Schijnheilig Nerd

je zit is in notime verbeterd... Knipoog

Super dat je nu eindelijk een fijn zadel hebt,
hopelijk veel en lang plezier van.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:41

Gefeliciteerd ermee! Alleen zelf wel in de gaten houden of het goed blijt passen, want ik heb daar een zadel gekocht op haar advies dat na een tijdje voor geen meter meer lag.

Don't dream your life, live your dreams!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:45

Nou, ik heb 'm uitgeprobeerd hoor. Mooi zadel, een Passier Grand Gilbert in onberispelijke staat, dus dan heb je ook wat. Zat ook heerlijk.

Alleen hij past niet Boos!

Ik geef het op, ga wel eelt kweken ofzo, weet echt niet meer wie ik nog moet laten komen of bellen.

Nulla tenaci invia est via

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 22:04

Jeetje Margreet, dat is ZO herkenbaar he! Ik begon na een poosje ook helemaal wanhopig te worden. En toen had ik EINDELIJK een "passend" zadel, begon het te schuiven

Ik heb ook zo geen idee wie je nog zou kunnen vragen . Ik zal voor je nadenken Knipoog.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:10

Als je een briljante ingeving hebt hoor ik het graag! Ik heb alles hier in de buurt al afgebeld en niemand heeft iets liggen dat ook maar in de buurt komt. *zucht*

Het is niet heel urgent ofzo, paard heeft een passend zadel, ik kan rijden, maar zitcomfort is ook wat waard.
Lichtpuntje: 2 zadels die ik geprobeerd heb zaten dusdanig beroerd dat dat andere zadel ineens weer lekker zat *LOL* Maar om daarom nou zo'n zadel te kopen...

Nulla tenaci invia est via


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:21

ik heb een makkelijke pony... het zadel dat ik heb gekocht toen in Max nog reed lag op hem niet super (was een extreem smalle pony) maar voor eldien lijkt ie wel op maat gemaakt

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:43

Pipo schreef:
De heuvelhoeve heb ik toch weinig positiefs van gehoord!


Weet niet wat jij er voor raars van gehoord hebt, maar de heuvelhoeve is perfect! Enorm veel super-kwaliteit zadels, en enorm goed advies. Elles (die mevrouw van de heuvelhoeve) heeft er ook enorm veel verstand van.

Mijn tante heeft ook een Ainsley dressurzadel, op een Fries. Heb 'm op Ontario ook wellus gelegd, maar dat zat voor geen meter. Kortom, het zit of het zit niet. Lachen

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:12

Margreet schreef:
Als je een briljante ingeving hebt hoor ik het graag! Ik heb alles hier in de buurt al afgebeld en niemand heeft iets liggen dat ook maar in de buurt komt. *zucht*


Levade aan de Elburgerweg 70 te Wenum (Apeldoorn) 055-3121371 heeft altijd een aardige voorraad goede 2e hands zadels liggen.
Ik weet alleen niet of ze er ook mee langs komen.
Ik heb er een tijdje terug een springzadel gekocht maar ben toen met Händell daar heen gegaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Celebi, Cowgirl83, KikiCelinevs, tienus63 en 119 bezoekers