bult in nek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

bult in nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 18:30

Vandaag zag ik dat Indy een bult had aan de rechterkant van zijn keel. Het is geen insectenbeet voor zover ik kan zien want het leek onderhuids. De bult kan je zo heen en weer bewegen, heel eng. Aan de andere kant is niets te zien. Ik heb de boer er even bij gehaald en die dacht ook dat het geen insectenbeet was. Dus hij heeft de veearts even gebeld en we moesten het even aankijken. Hij wilde wel gelijk komen maar vaak is er niets aan de hand. We moesten het even aankijken of het gaat groeien. Dus morgenochtend kijkt de boer even of het erger is geworden. Heeft iemand dit ook wel is bij zijn paard gehad? Ik vind bulten zo eng!


M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:38

misschien moet je een spons of doek natmaken en dan gewoon afkoelen misschien word het dan minder melvin had ook een bult en ik had dat ook gedaan nu is het al bijna weg

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:49

misschien een vetbult???iig niet meteen de DA laten komen, alleen als er ineens nog meer rare bulten komen .meestal gaan ze vanzelf weg, en als ze niet groter worden.....gewoon afw88!!


Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:52

sorry hoor maar mijn paard had ook een bult op die plaats wat jij zegt ik heb wel de DA laten komen en mijn paard had dus DROES is besmettelijk en kan gevaarlijk zijn voor je paard dus ik zou toch echt de veearts erbij laten komen en als het niets is ben je gerust gesteld toch!!!!
Gr.Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:09

Precies... Niet meteen een dierenarts laten komen vind ik ook een beetje een raar antwoord. Over het algemeen is het beter om een paar dagen af te wachten,maar in sommige gevallen is het beter om snel te handelen. Als het paard er geen last van heeft, zou ik niet direct bellen, maar om advies te vragen kan het natuurlijk altijd! Hij hoeft natuurlijk niet direct te komen...

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:12

Ik heb ook weleens een bult gezien in de hals, waren opgezette speekselklieren, komt vooral voor bij paarden in de wei.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 19:49

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag was die bult nog precies hetzelfde. Het was in ieder geval niet erger geworden en hij is verder in orde, niet lusteloos of zo. Ik kijk het nog even aan voordat ik een dierenarts erbij haal. Die zij immers ook zelf dat hij gelijk zou komen zodra het erger zou zijn.

Misschien dat hij ook wel opgezette speekselklieren heeft. Gaat dat vanzelf weer weg Passionato en waarom krijgen ze dat?

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:08

Als hij er verder geen pijn aan heeft als je erop drukt... lijkt het mij niet zo ernstig.. nemo heeft ook een bult op zijn nek gehad, die is nu helemaal kaal maar hij is waarschijnlijk allegisch voor zijn eigen zweet... misschien kan je der is wassen met Dreft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers