sommige mensen langs de weg ook!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 09:44

Verschrikkelijk zoals sommige mensen langs je heen scheuren als je met je pony langs de weg rijdt. Frusty op plekken waar je voorrang hebt schieten ze gewoon voor je langs en dan nog het ergste. Ik liep samen met nog een meisje uit mijn les naar huis, in de berm. Van twee kanten kwamen er auto's aan. een dan denkt die auto aan onze kant ook niet ff van laat ik ff stil gaan staan Nee, gaat vlak naast ons rijden die gek wou echt ongelukken. Nou ja, laten we het er maar op houden dat men niet beter weet. Als we nou met z'n allen eens brieven naar het CBR sturen ofzo, om aan te geven dat er bij theorie examens meer aandacht aan paarden op de weg gegeven moet worden! zou al een hele vooruitgang zijn!!! groetjes marijke


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 09:47

automobilisten zijn nog niet er aan gewend dat ook fieters van rechts voorrang hebben. Ruiters vallen onder dezelfde regels als fieters dus daar hebben ze ook nog geen erg in.

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 10:12

Daar heb je gelijk in, maar ik heb het hier over een rontonde waar fietsers al vanaf de aanleg ervan, zo'n tien jaar geleden voorrang hebben. En ten tweede mijn vriendin kon nog wel over maar ik niet meer, dan vind ik het helemaal brutaal om als je al geen voorrang hebt toch door te rijden. Maar ja, de meeste mensen weten denk ik gewoon niet beter!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 11:10

ja ik heb ook zulke verschrikkelijke mensen altijd om me heen.ik rijd aangespannen en dan kom je veel op de weg.nou laatst waren er van die achterlijke scooters die mij rechts wilden inhalen terwijl er voor mij een auto aankwam en naast mij twee auto's geparkeert stonden............zucht.ik heb mijn zweep gepakt en voor hun neus gehouden:niet erlangs schreeuwde ik:zag je ze kijken...waarom niet dan:ik zo:ik ben ook verkeer en je gaat er niet eerder langs dan dat het kan!punt.ooooo ik was woest.
gisteren ook.een opa was mijn zijn (?)kleinzoon bramen aan het plukken en ze zaten zeg maar iets in de struiken.net op het moment dat ik langs kwam met tinkerbell kwam die opa de bosjes uitgelopen.tinkie schrok zich kapot en sprong naar links.daar waren ook braam-struiken maar wat je niet zag was dat daaronder een greppel zat.dus ze viel in die greppen,de kar klapte bijna om en ik viel in de bramenstruik.ik pakte natuurlijk als eerste tink die helemaal geschrokken was,gaat die opa staan lachen Frusty Frusty in plaats dat ie effe komt helpen,nee gaat ie staanlachen!!! Extreme duivel Extreme duivel dus ik schreeuwde:dan ga je toch niet staan lachen!ja zegt ie:je maakte zo'n vreemde draai.dus ikz ei:ja wat dacht je dan?dat dat de bedoeling was?die pony schrikt van jullie!

oo ik was echt woest woest............gelukkig was tineke erbij en ben ik weer opgestegen en toen konden we weer goed verder rijden,tink had gelukkig niks en was ook uit haar schrik,dus ik ben wel verder gereden....maar ik kon die vent wel killen gewoon!wat een achterlijke mongolen lopen er op deze wereld rond.een paard is g**(((vm geen object dat je bestuurt!het heeft zelf hersens het kan schrikken van al die vreemde toestanden!
oooo ik word al woest nu ik het schrijf

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-28 16:52 ]</font>

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:55

Als mensen geen respect hebben voor mij als ruiter, heb ik ook geen respect voor hun auto. Ik heb menige keer een beuk met mijn stijgbeugel in een deur gegeven en ook eens een zweep bij iemand door het raampje naar binnen geflikkerd richting haar hoofd.
(hoop niet dat ze iedereen die op een paard zit over een kam gaan scheren...)

Moet ik zeggen dat "de boeren met de trekkers" nog het meest rekening houden met je...

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 15:04

dat is ook wel logisch, die zitten in dat wereldje waar ook veel paarden in voor komen, die hebben tenminste nog door dat paarden kunnen schrikken. Waar ik me ook zo aan kan ergeren; mensen op brommertjes en scooters begrijpen niet dat zei ook een moter hebben die lawaai maakt, ze blijven heerlijk vlak langs je heen rijden! Leuk joh!!! Boos!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 15:39

Die toeterende auto's ed zijn zo irritant.
Ik woon in Gouda en daar kun je zowat niet anders buitenrijden dan op de weg.
Naast onze manege is wel een natuurgebied, maar ze wilden dat gaan verbieden voor ruiters. Onze manege vecht daar al jaren tegen, maar goed. De meeste ruiters in Gouda zijn dus op de openbare weg aangewezen.

Bij ons in de les was er een tijdje geleden een paard van een auto geschrokken.

We waren een buitenrit aan het maken en toen moesten we een klein stukje over een smal weggetje.
Toen kwam er opeens een automobilist van achter aan, die er per sé langs wilde terwijl dat bijna niet paste.
Maar er liep een wat onervaren paard tussen en die schrok dus van het opvoeren van de motor van de auto en toen heeft ie een trap tegen de auto gegeven.
Die vent eiste meteen een schadevergoeding!!!!
Nu moest mijn zus zo'n blaadje invullen omdat zij getuige was (ik reed voor het paard dat een trap tegen de auto gaf, dus ik mocht niet getuigen).
Ik weet eigenlijk niet hoe het afgelopen is, maar naar mijn instructeurs inziens was de man in de auto fout!!!
Trouwens de automobilist had er niet eens langsgekund want er kwam ook al een tegenligger aan.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 20:13

idioot is dat ja, en dan inderdaad jou ook nog de schuld gaan geven. HALLOOOO, ruiters zijn toch echt nog steeds ook weggebruikers hoor!!!!!!! Boos! Volgende keer ga ik gewoon de weg blokkeren, kan er lekker niemand meer langs! Extreme duivel }> Extreme duivel

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hooi, IASCrawler, Liesje89, Plonspony, Vagabondo, Vinny12511 en 130 bezoekers