werken aan zelfvertrouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stanley
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-06-03

werken aan zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 19:44

Een jaar geleden viel ik van mijn paard en had een barstje in mijn heiligbeen. Zeeer pijnlijk. Nu ben ik voldoende hersteld en wil terug gaan rijden, maar de schrik zit er behoorlijk in. Mijn paard is nochtans erg braaf en betrouwbaar, maar voelt mijn spanning en begint daar echt misbruik van te maken (schrikken van niets,...). Ik rijd nochtans al jaren, maar nu snijdt de angst me de adem af. Alle rijplezier is verdewenen.
Ik zoek iemand die les kan geven om terug zelfvertrouwen te krijgen. Ik zelf denk aan een methode in de zin van natural hormanship.
Kennen jullie iemand, die aan huis komt lesgeven?
Maar: ik woon in Belgiƫ / Vlaanderen, in de buurt van Gent.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:02

op de nh site zit heel vaak ene kristien, die is redelijk ver met parelli. Zij komt uit belgie en ze heeft ook een leuke site, misschien moet je even op die site gaan kijken. Staat ook een nummer bij. ik zal die site van haar wel even zoeken..

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:04


lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:06

wat vervelend! ik zou niemand weten, maar toch heel veel sterkte en suc6! wat ik zou doen, heeel veel poetsen en samen doen met je paard, en gewoon op hem gaan zitten terwijl hij vast staat enzo, dan kan hij niet weg, val jij er niet af en krijg je een zeker gevoel. dan kun je hem ook op zn lekkere plekjes gaan kriebelen, zodat hij ook ontspant, en als je bezig bent met je paard en niet met jezelf, word je zelf ook rustiger, ik heb zelf ook zo`n val gehad en ik heb het zo ook opgelost, gewoon je paardje vast laten staan, want daar word je ech een stuk zekerder van! maarjah, ik hoop dat het bij jou ook helpt! gewoon rustig aan weer beginnen!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:50

Ik zou het niet doen als je paard vast staat... Straks schrikt ie en gaat hij hangen of dat soort dingen... Dan nog liever door een vertrouwd iemand laten vasthouden!

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:20

ja, dat klopt, maar je kunt het wel doen als je weet dat een paard goed vast kan staan of gewoon op een rustig plekje zetten, maarjah, het was maar een tip, bij mij hielp het in ieder geval