Een dikke pudding op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Een dikke pudding op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 17:48

Ik zit met een probleempje. Een nicht van mij zeurt al even aan mijn kop of ze eens op String mag. Op zich doe ik daar nooit moeilijk over, hoor, en String is daar ook makkelijk in (al heeft hij ooit iemand er afgebokt Pling ) maar String heeft niet zo 'n sterke rug, het gaat nu wel beter met hem gelukkig. Maar dit meisje weegt over de 100 kilo! Ze is ook iets van 1,80 ofzo.
Ik heb geen idee of String dit aan kan, maar hoe zeg ik tactvol dat het feest niet door gaat voor haar? Wat zouden jullie trouwens doen?

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:49

Gewoon recht voor zn raap zeggen dat je het niet wilt omdat hij last van zn rug heeft..
Ik zou het niet toelaten straks zit jij weer met de problemen ...
Niet doen dus...

keep calm, I'm engaged!!! <3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:49

Ymkje schreef:
maar hoe zeg ik tactvol dat het feest niet door gaat voor haar? Wat zouden jullie trouwens doen?

Ik zou niet over pudding beginnen *LOL*

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:50

Sjuimpje"]
[quote="Ymkje schreef:
maar hoe zeg ik tactvol dat het feest niet door gaat voor haar? Wat zouden jullie trouwens doen?

Ik zou niet over pudding beginnen *LOL*
[/quote]

Hahahaha ik wist aan de titel al waar het over ging..
Wat moet je anders met een pudding te paard?? Bloos Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:51

Ik vind het eerlijk gezegd vrij lomp om je nicht een dikke pudding te noemen. Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:54

Zeg dat je zadel te klein voor haar is ,klinkt heel anders dan je kont is te groot...
Haha! Haha!
nee hoor,, gewoon niet doen als je denkt dat je paard het niet aan kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:57

Kun je niet zeggen dat je paard er wel vreemde afbokt?

Beter een leugentje op bestwil dan haar kwetsen.
Want als ze werkelijk zo stevig is zal ze daar zelf ook niet zo blij mee zijn.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:03

Karin schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd vrij lomp om je nicht een dikke pudding te noemen. Scheve mond


hahaha, lekker droog..Nee inderdaad niet leuk voor haar dat ze zo wordt genoemd..Maarja er zal een kern van waarheid in zitten Knipoog

Zeg gewoon netjes wat er aan de hand is.Dat ze zo zwaar is weet ze waarschijnlijk zelf ook wel en ze zal het toch wel begrijpen?Niet je paards rug gaan pijnigen hoor..Dan maar eerlijk zijn..

Succes ermee!

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 18:08

Karin schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd vrij lomp om je nicht een dikke pudding te noemen. Scheve mond

Ik moest toch even een titel bedenken die snel duidelijk maakt waar het over gaat.

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:14

maareh, weer even over het 'probleem', wil ze er een keer opzitten of echt een uur rijden? zit nogal verschil in denk ik.

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 18:15

stukje op rijden, wil ze.

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:19

Tja als je denkt dat je paard het niet aankan, niet doen. Probeer het haar rustig uit te leggen, en idd niet zeggen dat ze een pudding is, klinkt behoorlijk onaardig.
Ze weet dat ze zo zwaar is, en zal het paard ook geen kwaad willen doen lijkt me.
Is er niemand op stal oid die een wat groter/ steviger paard heeft waar ze wel even op mag en kan?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:23

nou naar mijn mening kan een klein stukje stap echt geen kwaad
iedereen meent altijd meteen dat hun paard word verpest als er 5 minuten een ander op zit!
als ze echt zo zwaar is, laat je haar gewoon voorzichtig opstijgen, evt met een stoel(dan word er niet zo aan de rug getrokken )
en dan zeg je dat ze alleen mag stappen omdat ie bijvoorbeeld lastig is in draf? of dat ie net genezen is van een hoefontsteking...weet ik veel.
gewoon stappen kan iig geen kwaad
alleen wel ff opletten met opstijgen!
ik ken nl een verhaal van een LERARES!!! op deurne, die ook vrij gezet was..... die had twee paarden en beide paarden hadden op de plaats van het zadel last van een verschoven ruggewervel....van het telkens hijsen met het opsteigen dus...de dierenarts gaf haar het advies om voortaan met een trappetje op te stijgen Bloos:o

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:33

Ik stijg zelf ook met een opstapje op, vind toch dat er anders een heel gewicht aan een kant van mijn slanke bijrijdpaardje hangt....
Nadeel is wel dat je opstijgen een beetje verleerd,laatst een buitenrit gemaakt op een groot manegepaard en ik moest toch wel een keertje extra afzetten terwijl ik er normaal zo op zat!!

Nu weer ontopic.....een stukje stappen zal inderdaad weinig kwaad kunnen voor je paard......ik dacht dat het om een uur ofzo ging...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:38

Ik vind dat als ze zelf beseft dat ze dik is en ze kan ermee leven dat je dan zeker makkelijk de waarheid kan vertellen. Het is misschien niet leuk, maar de waarheid duurt het langst.....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:45

Als jij kleiner en lichter bent kan je toch gewoon zeggen dat ze te groot voor hem is?
Je kan toch gewoon uitleggen dat die iets aan zijn rug mankeert waardoor dit dus niet kan?
En idd misschine kan ze bij iemand op stal eens een rondje stappen.

Ik denk dat als je 1 keer ja zegt en ze vindt het leuk er vanzelf meerdere keren gaan komen dat ze er op wilt.
En dan kan dat ene rondje stappen nu geen kwaad, maar als je haar dan straks uit moet gaan leggen dat ze er niet op mag omdat ze te zwaar is zou ze dat misschien minder geloofwaardig vinden klinken als dat je dat nu meteen zegt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:49

Ik sluit me aan bij het merendeel van de reacties. Als ze echt fanatiek een uur wil dressuren ofzo, zou ik een of andere smoes verzinnen.

Maar een rondje stappen, daar houden ze imo echt geen blijvende rugblessure aan over.

En wat al gezegd is, je nicht openlijk op internet vergelijken met dikke pudding vind ik behoorlijk ver over de grens van normen en waarden gaan.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:54

Je zegt dat je paardje nog niet zo'n sterke rug heeft, ik neem aan dat er wel mee bezig bent om zijn rug sterker te maken(spieren ontwikkelen)
Zou je dan niet gewoon tegen haar kunnen zeggen dat als zijn rug sterk genoeg is dat ze er dan pas op mag?
Je legt dan gewoon uit dat je het zelf niet aandurft om haar erop te laten vanwege zijn rug.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:55

Als je het echt niet wil, zeg dat dan op een tactvolle manier. Misschien ken je iemand met een sterker paard waar ze een keertje op mag zitten?

* To Belg, or not to Belg *

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:56

Als je mijn nicht was en ik dit las zou ik zowieso nooit meer een woord met je willen wisselen, dus ja hoor, eerlijk duurt het langst! *rolt met ogen*

Een rondje stappen moet kunnen. Als ze meer wil zeg je dat je paardje heel jong is (4, zal ik in je profiel) en dat je dat niet aandurft met een vreemde erop omdat 'ie wel eens bokt.
Nichtje blij, jij hebt je als een normaal mens uitgedrukt, en het paard breekt er heus z'n rug niet van hoor.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:25

Ik zou het zeker eerlijk zeggen, en niet de één of andere smoes verzinnen, die later niet blijkt te kloppen om wat voor reden dan ook. Ik zie discussues in het vervolg al helemaal voor me...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:40

Ymkje"]
[quote="Karin schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd vrij lomp om je nicht een dikke pudding te noemen. Scheve mond

Ik moest toch even een titel bedenken die snel duidelijk maakt waar het over gaat.
[/quote]

Ik ben het met Karin eens... en ik vind de titel trouwens nou niet bepaald snel duidelijk maken waar het over gaat ...en verder gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je haar (iets) te zwaar/stevig vindt voor String ofzo...


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:42

jep toch gewoon eerlijk zijn. dat is het beste.

.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:48

Ik heb een manegebedrijf dus krijg vaker met dit soort "zwaardere" gevallen te maken. Ik ben daar heel eerlijk in, een aantal paarden is daar wel voor geschikt, en de rest vanwege hun maat/bouw/ras/leeftijd niet. Als je dit netjes uitlegt, en "de schuld" als het ware meer bij het paard wat niet geschikt is neerlegt, kun je dit echt wel zonder kwetsend over te komen brengen. Ik heb nog nooit iets anders als begripvolle reacties meegemaakt. Zwaardere mensen zijn niet achterlijk en zich echt wel bewust van een aantal beperkingen die dit hen oplegt.
Ik krijg zelfs regelmatig mensen aan de telefoon die tijdens het boeken van een rit zelf al aangeven dat ze wat zwaarder als gemiddeld zijn, zodat we daar vast rekening mee kunnen houden.
Het is voor mij misschien wel wat gemakkelijker omdat ik meestal toch wel een alternatief aan kan bieden.
Ik zeg het liever meteen, dan dat ik zo iemand 1 x wél op dat door hen begeerde paard laat rijden met pijn in mijn buik, en er vervolgens op kan wachten tot ze de volgende keer weer om dat paard vragen.

Ik heb het ooit een keer meegemaakt dat ik voor een radioprogramma werd gebeld die wensen deden vervullen voor mensen. Ik had mijn paint toen nog, en de wens waar het om ging was een meisje van 14 jaar wat zo vreselijk graag eens op zo'n paard wilde rijden. Dus ik dacht: Ach, waarom niet.... schrok me kapot toen live in de uitzending bleek dat het meisje dus ook dik over de honderd kilo was, maar ik kon niet meer terug natuurlijk. Puilde aan alle kanten over mijn zadel heen en mijn beessie was toen nog maar 4 of 5 jaar oud, heb zelden zo met kromme tenen gestaan als toen. Maar goed dat ik wist dat het eenmalig was. Als dat bij jou ook het geval is kun je het wel doen, maar zorg er dan voor dat je (als je je er niet prettig bij voelt) dat je wat dat betreft geen valse verwachtingen kweekt.

Ik zag laatst een folder van paardrijvakanties in het buitenland, waarbij ook duidelijk werd aangegeven tot welk gewicht ze ruiters accepteerden. Ik vind dat echt niet zo gek.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:25

Ymkje"]
[quote="Karin schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd vrij lomp om je nicht een dikke pudding te noemen. Scheve mond

Ik moest toch even een titel bedenken die snel duidelijk maakt waar het over gaat.
[/quote]



Een (te) zwaar iemand op je paard...
Mijn (te) zware nicht wil graag op mijn paard...

Daar hoefde ik niet zo lang over na te denken,en het is nog duidelijker dan pudding.Een 'pudding' hoeft niet eens een zwaar iemand te zijn,kan ook iemand zijn met een hele slechte houding.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers