Tuig van zadelmarkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Tuig van zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 17:14

Jordy loopt nu met een geleend tuig, dat is echter nogal eens lastig, vandaar dat ik nu toch zelf een tuig ga halen.
Ik zat te denken aan een tweedehands vanwege mijn behoorlijk lege portemonnee, maar kreeg de tip om eens bij zadelmarkt te gaan kijken.
Nu kreeg ik die tip van iemand die zelf ook een zadel daar vandaan heeft, en dat ding is dus echt van karton volgens mij...
Ik zat net even op hun site rond te kijken, en ze zagen er eigenlijk niet een zo slecht uit.
Nu vraag ik me dus af of de tuigen wel goed zijn, of ook van hetzelfde soort gelijmde leer.
Iemand ervaring met een tuig daar vandaan?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:16

Zoek eens via de zoekfunctie op zadelmarkt, daar vind je dan genoeg

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:57

Veel info over zadels, geen over de tuigen ... denk dat je specifieke informatie over tuig moet hebben, want het is niet omdat de bakker slechte stokbroden bakt dat ook de rest van z'n producten niet goed zijn hé Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 19:24

Ik had ook al gezocht met de zoekfunctie, en dat de zadels bagger zijn dat wist ik al. Ik heb het hier van diverse mensen gelezen, en ik heb het met eigen ogen kunnen zien.
Maar dat tuig daar vandaan heb ik nooit gezien en ook niets over gehoord, vandaar mijn vraag.
Ik vind het een beetje ver om zomaar even naar toe te rijden..

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:45

ze zijn deze week sowieso dicht in Urk.

Ik heb een goed zadel daarvandaan en ik zat ook al bij de tuigen te kijken, maar ik heb een dikke koudbloed en ze hebben helaas alleen maar kleine tuigjes.

Ik heb ook ergens kunststof tuigen gezien, lijkt me ook wel wat

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:57

99 euro bij www.marathonwagen.com voor nylon tuig. Je mo0et er van houden.

Mijn ervaring met goedkoop tuig (niet van zadelmarkt) is dat de stiksels snel loslaten. Verder kon het er wel mee door.

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:42

van de zadelmarkt slijt het wle vrij snel, en je bent ongeveer gedwongen je paard mee te nemen, omdat je anders het risico loopt meerdere keren naar urk te moeten rijden voor je spullen passen.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 22:39

Dat nylon tuig vind ik er ook nog niet zo heel slecht uitzien, hoewel leer natuurlijk mooier is, ik vraag me alleen af hoelang dat goed blijft.
En alleen kleine tuigjes daar zou ik dan ook niets aan hebben, ik heb een full nodig (ook een koudbloedje met dikke kont en flinke borstkas waar een cobmaatje niet omheen past...)

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, GoogleAdsense en 83 bezoekers