Voor de 20+ers wat zou jij doen met deze baan????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Voor de 20+ers wat zou jij doen met deze baan????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 16:09

Ga weer eens een keer vaag doen!!
Ik zit zelf echt ontzettend te dubben en iedereen om me heen geeft weer ander advies, dus ik weet het niet meer Boos!
Hoop dat sommige van jullie ooit in dezelfde positie hebben gezeten en mij kunnen helpen.

Het zit zo... ik heb een baan aangeboden gekregen op een stal een eind bij mij vandaan. Ik zou dan intern moeten, en dit betekend dus dat ik 24/7 verantwoordelijk ben voor de ongeveer 40 aanwezige paarden. Mijn werkzaamheden zullen bestaan uit mesten, voeren en rijden van de paarden. Nou heb ik een afgeronde HBO opleiding en heb ik veel meer in mijn mars als alleen lichamelijk werk. Het zou uiteindelijk de bedoeling zijn dat ik op deze stal zolang "bedrijfsleider" word en het reilen en zeilen ga coordineren (alleen). Klinkt mij allemaal super in mijn oren, maar nou komt het.
Ze willen me alleen voor minimum loon, verder wordt er geen pensioen afgedragen en ben ik daar dus zelf verantwoordelijk voor.
Ik zou 300 Euro per maand moeten betalen om daar intern te zitten (alleen huren dus geen eten). En ik zou nog stalling voor mijn paard moeten betalen....
Het komt er dus op neer dat ik er echt niets mee verdien op de lange termijn. Vinden jullie dit reeel?
Zowieso een minimum salaris voor iemand met een HBO-opleiding vind ik eigenlijk belachelijk, maar goed.
Mijn vriend raad me af om het te doen, hij zegt dat ik gek ben als ik voor dat hongerloon ga werken terwijl ik met een "fatsoenlijke" baan wel 3 x zoveel zou kunnen verdienen.
Aan de andere kant is dit mijn kans om eens een beetje naam te maken in de paardensport en zo in deze richting te "rollen". Want ik weet hoe moeilijk dat dat is.
Ik ben van plan om mijn misschien "toekomstige werkgever" een bod te doen. Dat ik kom werken en intern 24/7 voor minimumloon, maar hij betaald de huurkosten en de stalling.... minimaal. En als hij dat niet wil doen... tsja, dan weet ik het dus nog niet. Het is echt de baan van mijn leven, maar ik weet het dus echt niet meer....
Wat vinden jullie??

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:12

Nee, je bent niet wijs als je zo'n aanbod aanneemt.
Werken voor een hongerloontje, en geen voordelen, alleen maar nadelen.
Verder ben je eindverantwoordelijk voor de paarden. Volgens mij blijft het dan niet bij 40 uur, maar werk je je over de kop.
Wat mijn betreft zijn paarden super als hobby, maar zou ik er niet gauw m'n werk van maken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:14

als je nog je huur + stalling + eten moet betalen verdien je dan dus echt NIETS.
IK zou het NIET doen. (Ik ben 23 heb ook HBO opleiding)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:14

Het werk in de paardenwereld is echt slecht betaald, dat is een ding wat vaststaat. Ik zou, als ik in jouw schoenen stond, ook datzelfde bod doen, als wat jij zegt. Hij moet gewoon jouw stallingskosten en huur betalen. Anders hou je echt niets over en daar doe het natuurlijk ook niet voor.
Plus het feit dat je dan een eind van je vrienden en familie af woont en dat lijkt me ook niet zo leuk.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:18

Slavenarbeid! Nee hoor, dat zou ik niet doen. Als je er voor minimumloon intern moet komen werken, dan moet er ook een stal voor je eigen paard te regelen zijn en een kamertje voor jou. Dat je dan zelf eten betaald, okay. Maar zo zou ik het echt niet doen - en als je er echt mee vooruit kon komen zouden ze je denk ik ook niet zo behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:19

Het ligt er maar net aan wat je wilt. Wanneer je nog een carriere in de sport ambieert is dit bijna de enige mogelijkheid wanner je geen kapitaalkrachtige ouders of een andere sponsor hebt. De baan moet je dan meer beschouwen als een stukje werken en leren.

Wanneer je geen sportcarriere ambieert ben je gek als je hier op in zou gaan. Dan zijn er baantjes genoeg waar je het geld sneller, makkelijker, en leuker kunt verdienen. En van dat geld kun je in je vrije tijd op je gemak je paardje onderhouden en trainen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:25

Het feit dat je geen pensioen opbouwt lijkt me ook wel iets om mee te nemen! Zelf opbouwen, ja leuk, maar waarvan?!?
Bedenk daarbij even dat je lichaam van zwaar werk toch wel behoorlijk slijt zodat je misschien eerder met pensioen wilt...

Kun je niet part-time paarden en part-time een 'echte' baan? Of is het echt alles of niets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:25

Sluit me bij Jippie aan
Het is net wat je echt graag wilt.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:31

Niet doen!! Mijn zus heeft in een soortgelijke situatie gezeten en na jaren werken in de paardenwereld werkt ze nu met haar Deurne diploma op kantoor. Ze heeft er nu spijt van ooit Deurne te hebben gedaan en niet een fatsoenlijke opleiding (ze had met gemak HBO aangekund). Haar ervaring is gewoon keihard werken (wat denk je als je 24/7 daar bent??), weken van 60/ 70 uur maken en maar 40 betaald krijgen (en minimum loon uiteraard) en nog afgesnauwd worden ook. Haar paarden liet ze vaak door anderen verzorgen en rijden, want daar had ze vaak de tijd niet voor. Daarnaast heb je nauwelijks nog een privé-leven. In principe wordt je gewoon gebruikt als voetveeg! Het is natuurlijk maar wat je wilt...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:33

Als de werkgever met jou voorstel akkoord gaat, dan zou ik er wel over willen nadenken. Maar met het voorstel dat hij gedaan heeft is er geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Als je niet oppast moet je straks nog geld bijleggen om rond te kunnen komen. Maar idd als jij graag de sport in wilt, dan kun je dit zien als een kans en leerschool.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 16:43

Margreet schreef:
Het feit dat je geen pensioen opbouwt lijkt me ook wel iets om mee te nemen! Zelf opbouwen, ja leuk, maar waarvan?!?
Bedenk daarbij even dat je lichaam van zwaar werk toch wel behoorlijk slijt zodat je misschien eerder met pensioen wilt...

Kun je niet part-time paarden en part-time een 'echte' baan? Of is het echt alles of niets?


De eigenaar wil echt iemand die er 24 uur per dag voor de paarden is, en dus ook intern verblijft. Dus het is inderdaad alles of niets....
En dit is een baan waar ik qua vooruitzichten en werkzaamheden altijd al van gedroomd heb, maar financieel is het gewoon echt heel erg matig Boos! ....
En dan heb ik het inderdaad nog niet eens over het feit dat ik mijn vriend en familie moet gaan missen. Maar ik wil zelf echt graag een fatsoenlijke baan in de paardenwereld.... maar loop iedere keer weer tegen de financiele kant aan.
Ik heb morgen mijn laatste gesprek. Ga zowieso 2 weken "op proef" om te kijken hoe het bevalt. Maar ik mis de juiste argumenten om de eigenaar ervan te overtuigen dat het financieel toch niet echt juist is wat hij me aanbied.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:43

Niet doen; ga gewoon lekker op HBO-niveau werken en laat je ook zo betalen. Met het geld wat je daarin verdient kun je de paarden als prima hobby erbij houden. Wie weet komt er ooit weer een betere kans! *LOL*

Jouw bod lijkt mij wel oke....doe dat gewoon...en dan zijn zij aan zet...graag of niet, toch?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:46

Dat is de ellende dat de paardenwereld geen CAO kent ze laten iedereen werken voor een hongerloontje .
Stijgen in je loon zit er vast niet in.


Als je het echt graag zou willen zou ik inderdaad dat voorstel doen van gratis woning en je paard gratis stallen.

let er verder goed op dat al je verzekeringen goed zijn geregeld.
Je zal maar door een trap een tijdje uitgeschakeld zijn.
teken een werkovereenkomst waar alles op staat.

persoonlijk zou ik voor een andere baan gaan. Ik heb al slechte ervaringen genoeg gehad met de paarden, nou ja met de mensen dan.

ps: 24 uur aanwezig, mag je wel op vakantie? Uitgaan, vrije dagen?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:55

Tja, moeilijk. Als je zeker weet dat dit is wat je wilt dan zou ik hem inderdaad een tegenaanbod doen. Ga je niet kapot werken voor een hongerloontje!
Persoonlijk zou ik uit gaan kijken naar een baan die past bij je opleiding. Je hebt niet voor niets HBO gedaan dus daar moet je ook voor betaalt worden.

Succes met je beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:06

Mursey schreef:
Maar ik wil zelf echt graag een fatsoenlijke baan in de paardenwereld.... maar loop iedere keer weer tegen de financiele kant aan.

En nu eventjes heel eerlijk:
Hoe veel mensen ken jij die een leuke baan [loondienstverband] in de paarden hebben voor een normaal salaris? Mensen die het leuk doen in de paarden hebben OF een andere betaalde baan OF rijke ouders/vriend.
Dan zijn er ook nog wat die een eigen bedrijf hebben maar die hebben dat ook alleen maar kunnen realiseren door bijzonder getalenteerd te zijn, kei hard te werken en zelf jaren lang een werk/leer traject te doorlopen. En dan is er altijd nog een grote groep die een kruiwagentje met geld heeft meegekregen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:06

ik zou het niet doen.... je krijgt een hongerloon,huur betalen, moet je paard ook nog stallen en je bouwt geen pensioen op. En dat laatste is belangrijk voor later.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:09

Nou het eerste dat in mij opkomt als ik dit lees: niet doen.

Het werk klinkt leuk, maar de rest? Niet bepaald

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:13

Please bespaar jezelf dit leed en doe het niet. Straks kom je nog in de schulden omdat je niets bij die vent verdiend. Stel dat je paard ziek word en je ineens veel dierenartskosten moet betalen? Dat doe je niet van dat hongerloontje meer. En zit je straks met een jaar wat je gewoon weggooit. Om dan later weer te proberen in het normale werkleven te komen. Wat hedendaags al niet makkelijk meer is. Steek deze tijd en moeite liever in een goed betaalde 36 uurs baan en spaar jezelf.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:22

Ik heb een baantje gehad in de paarden waar ik gratis at en verbleef, gratis stalling (heb zelf geen paard, maar collegaatje wel) en 50 euro in de week 'betaald' kreeg (was meer zakgeld!). Ik werkte van half 9 tot een uur of 5 en dan savonds nog een laatste voerronde. Ik kreeg nog gewoon studiefinanciering, dus kon mijn kamer thuis gewoon doorbetalen (baantje was maar voor 2 maanden). Ik had 1x per week een vrije ochtend of middag. Dat was nog te doen. Ik zat er in de herfst, in de zomer werk je er savonds nog tot een uur of 9 geloof ik. Het was erg leuk, maar 200 euro in de maand is weinig, ook als je verder niets hoeft te betalen. Ik was niet via hun verzekerd en had natuurlijk ook telefoonkosten en je wil wel eens iets nieuws kopen... Ik hoop dat je een goede beslissing kan nemen! Maar dat je paard daar niet gratis kan staan vind ik gek!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:26

een fatsoenlijke baas bied je gratis stalling aan voor iig een paard,jij bent immers degene die voert en mest!!!!
ik heb iets soortgelijks meegemaakt, ik werkte meer als fulltime op een stal...bedrijfsleider heette dat met een mooi woord.....
slaat nergens op want ik werkte me eigen de pleures en verdiende niets!!!!!!!!!
ze noemen je dan bedrijfleider want veel paardenmeiden vinden dat dan mooi klinken (is ook) maar ja als je niets verdient dan ben je nog een stalslaaf!!!!!
echt in de paarden moet je het zo treffen , slechts enkelen treffen een leuke baan die GOED verdiend!!!
en zeker met zo'n diploma, dan kun je beter evt parttime gaan werken en de rest van je tijd bijvoorbeeld paarden trainen van anderen of wat lesgeven ?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:31

Buiten het weinige geld, geen pensioen opbouw en dergelijke. Gaat ook je sociale leven naar de knoppen. Of is dat wel goed geregeld?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:33

Het klinkt allemaal zeer drastisch zoals jij het omschrijft Tong uitsteken

Ik zelf heb ook zo'n baan gehad.
De bedoeling was de stalwerkzaamheden,zoals voeren en mesten en daarna alleen maa rijden.Ja daag.
Er kwam zoveel meer bij kijken.Ook ik had de leiding over alles.
Ik had de tijd van 6 uur sóchtends tot 8 uur sávonds,maar werkte op de een of andere manier altijd tot 11 uur half 12.
Super leuk werk als je er echt om geeft!
Ik woonde boven de stallen in een super de luxe apartement en eten werd gebracht.Betaalde ook woonkosten van mijn salaris(geen paard mee).Kortom ik hield niet zoveel over,maar wel te doen.Je bent altijd aan het werk dus effe shoppen is er niet bij,dus geld uitgeven ook niet.
Paardenbaantjes betalen nou eenmaal weinig maar voor niks hoef je het niet te doen.
Als jij jou inkomsten en uitgiften(stal,woning en eten) eraf houd,moet er toch minimaal 500 euro in de maand over blijven dacht ik.En let wel,das 40 uur en meer

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:36

ik persoonlijk zou er ook zeker nog geen seconde over nadenken.
Ik denk dat het ERG tegenvalt, zoals je zelf al zegt, 24/7 verantwoordeljk zijn, dan weet je wel hoe het eraan toe gaat.............

maar ja, wat zegt je hart je, als je je verstand uitschakelt ????

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:37

Mag ik vragen waar deze stalling is??
Als het maar niet in Oldebroek is want deze beste man is steeds opzoek naar meiden.
Ze komen en gaan!!

Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen als ik dit zo lees.
Je hebt bijna gewoon geen voordelen.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 17:38

Tsja... mijn vriend zal ik wel niet al te veel meer zien denk ik. Op zich is dat allemaal nog niet geregeld nee.... Boos!
Weet niet wanneer ik vrij mag nemen en als ie me maar voor 40 uur betaald of ik dan ook 's avonds ergens anders mag blijven slapen ed...
Als ik het zo lees zou er dus niemand de baan op zijn voorwaarden aannemen. Ik dus ook niet.... hoop alleen echt dat ie instemt met mijn voorwaarden. Stel mezelf gewoon voor dat ik dit 1 jaar ga doen en ondertussen uitkijk naar iets anders... maar ik weet uit ervaring dat dit niet meevalt...... En ik weet dat jullie gelijk hebben. Ik ren waarschijnlijk de benen onder mijn kont vandaan als "bedrijfsleider" en krijg er niets voor terug..... en toch denk ik dat er best mensen te vinden zijn net als ik die het wel zouden doen, of leef ik dan in een fantasiewereld Verward